دهکده فیل های پاتایا؛ دیدنی متحیر کننده در آسیا

به گزارش مهسان بلاگ، در پاتایا جذابیت های بی بدیل بسیاری دیده می شوند، اما از جمله جاذبه های این شهر که شما را بیشتر با طبیعت و حیات وحش آشنا می نماید، دهکده فیل های پاتایا است. این دهکده زیبا در بین اهالی بومی این منطقه و گردشگران محبوبیت بسیاری دارد. در ادامه ما را همراهی کنید تا کمی از دهکده فیل های تایلند برایتان سخن بگوییم.

دهکده فیل های پاتایا؛ دیدنی متحیر کننده در آسیا

معرفی

دهکده فیل های تایلند، فضای بسیار آرام و زیبایی داشته که در آن فیل ها به زندگی خود می پردازند و مردم از آن ها دیدن می نمایند. بیشتر فیل هایی که در این دهکده نگهداری می شوند، سن بالایی دارند، اما در این بین، چند فیل جوان نیز دیده شده اند. در شهر پاتایا مکان دیگری نیز برای نگهداری فیل ها وجود دارد که این دو کاملا از هم جدا هستند. این دهکده در سال 1973 میلادی توسط خون فایرات که بسیار به فیل ها علاقمند بود، بنا گشت. او با هزینه خودش این مکان را ساخت و تا به امروز نیز کار اصلی خودش را نگهداری از فیل ها می داند. فایرات، فیل های سن بالا و از کار افتاده را به این مکان آورد تا باقی عمرشان را در فضایی آرام سپری نمایند. جالب است بدانید این فیل ها در سال های گذشته برای جا به جایی الوارها در جنگل ها استفاده می شدند. امروزه، در دهکده فیل های پاتایا 30 فیل وجود داشته که بازدیدنمایندگان می توانند از آن ها دیدن نموده و با این حیوانات عظیم الجثه بیشتر آشنا شوند. مسئولان دهکده فیل های پاتایا معتقدند با بازدید از این دهکده هم تفریح نموده و هم در کار خیری که نگهداری از فیل های بازنشسته است، یاری نموده اید. اگر به این دهکده می روید، می توانید که بر فیل ها سوار شوید و در همین حوالی گشتی بزنید. همچنین، غذاهایی که این مجموعه برای حیوانات در نظر گرفته را می توانید به آن ها بدهید و از این کار لذت ببرید. این دهکده به نام فیل ها شناخته می شود، اما در کنار آن ها، حیوانات دیگری نیز بچشم می آیند. در دهکده فیل های تایلند امکانات تفریحی مانند ارابه سواری، رفتینگ نیز وجود دارند. هر روز در این مکان چندین نمایش از فیل ها برگزار شده که در نوع خود بسیار توجه و جذاب هستند و هر کدام از این نمایش ها حدود یک ساعت و نیم طول می کشند. برای بازدید از این مجموعه، تورهایی دیده شده که با توجه به بودجه، زمان و علاقمندی هایتان می توانید از آن ها استفاده کنید. در کل این مجموعه از 100 نفر برای نگهداری و کنترل فیل ها و مدیریت دهکده استفاده شده است. این پرسنل وظایف خود را به خوبی انجام می دهند و به همین دلیل، دهکده فیل های پاتایا از نظم خوبی برخوردار است.

دسترسی به مجموعه

پاتایا مساحت بسیار کمی دارد، به همین دلیل دسترسی به جاذبه های آن به راحتی برقرار می شود. برای رفتن به دهکده فیل های تایلند می توانید از اتوبوس، تاکسی و وانت های سانگسیو استفاده کنید. نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به دهکده فیل ها حدود 6.5 کیلومتر فاصله دارد. در واقع، اتوبوس های این شهر بیشتر در خط ساحلی رفت و آمد دارند که دقیقا مخالف مکان دهکده است. ایستگاه اتوبوس نزدیک به این محل پاتایا Phetprasert نام دارد. اگر می خواهید از این وسیله حمل و نقل عمومی استفاده کنید، باید بدانید هزینه بلیتش برای هر نفر 30 بات تایلند است. گزینه دیگری که به راحتی می توانید از آن استفاده کنید، تاکسی هست، البته تاکسی هزینه بالایی دارد. هزینه ابتدایی تاکسی 35 بات بوده که با هر یک کیلومتر مسافت 7 بات به آن اضافه می شود. البته این هزینه ها برای افراد بومی بوده و کمتر پیش می آید که گردشگران خارجی همین هزینه ها را پرداخت نمایند. در پاتایا وانت های سانگسیو بسیاری را مشاهده می کنید. در واقع، این وسیله در بین مردم این شهر بسیار متداول بوده و هزینه آن فقط 10 بات تایلند است. سانگسیوها وانت هایی هستند که قسمت پشتی آن ها سقف زده شده تا رفت و آمد راحت تر صورت گیرد. این دهکده در قسمت شرقی پاتایا و در شهرک نونگ پرو، خیابان 7 واقع شد. برای بازدید از آن باید بین ساعات 8 و نیم صبح تا 19 مراجعه کنید. توجه داشته باشید در بازدید از این دهکده، حیوانات خانگی به همراه نداشته باشید، چون ورود آنان ممنوع است.

موجودات دوست داشتنی

فیل یک جاندار عظیم الجثه بوده که از شاخه و پوست درختان، میوه هایی مانند نارگیل، توت و انبه، ریشه و برگ گیاهان تغذیه می نماید. فیل ها بیشتر طول شبانه روز را در حال خوردن هستند، آن ها در طی 15 ساعت روز بین 140 تا 270 کیلوگرم غذا و 200 لیتر آب می خورند. با این میزان آبی که فیل ها در طول روز می خورند، می توانند تا 4 روز بدون آب تحمل نمایند. اگر ذخایر آبشان تمام شود، از طریق عاج هایشان زمین را می نمایند تا به آب برسند. البته فیل ها از فاصله 5 کیلومتری بوی آب را می فهمند. خرطوم فیل ها قدرتمند بوده و می تواند سخت ترین شاخه های درختان را بشکند.

جاذبه های مجموعه

تور گشت و گذار ویژه

در دهکده فیل های پاتایا می توانید از تور ویژه ای به نام پیاده روی ترکیبی یا کامبینیشین ترکینگ استفاده کنید. این تور شامل فیل سواری، پیاده روی، قایق سواری، ارابه سواری و یک وعده غذا می شود. این تور دو بار در روز و در ساعات 10 و نیم صبح و 16 برگزار شده که زمان تقریبی آن حدودا 3 ساعت و نیم است. از این مدت زمان حدود یک ساعت به فیل سواری اختصاص پیدا می نماید که در ابتدای تور در نظر گرفته شده است. بعد از فیل سواری به خانه ابریشمی می روید و سپس برای حدود 20 دقیقه در دریاچه به قایق سواری می پردازید. این تور برای عظیمسالان 2 هزار بات و برای بچه ها و افرادی که کمتر از یک متر قد دارند، 1600 بات است.

پایکوبی تایلندی

در ابتدای وارد شدن به دهکده فیل های تایلند، افرادی با پایکوبی های متنوع تایلندی به شما خوش آمد می گویند. این پایکوبی ها شامل پایکوبی منورا، طاووس و دیگر پایکوبی های سنتی این کشور می شوند. مدیریت این مکان به فرهنگ تایلند اهمیت بسیاری می دهد، از این رو در کنار این پایکوبی ها نمایش های بومی نیز در نظر گرفته شده اند تا علاقمندان بسیاری را به خود جذب نمایند.

فیل سواری

اصلی ترین تفریحی که می توان در این مکان تجربه کرد، سوار شدن بر روی فیل ها و گشت زدن در اطراف است. معمولا هر دور فیل سواری بین 45 تا 50 دقیقه زمان می برد که در این مدت می توانید از فضای سرسبز و زیبای اطراف لذت ببرید. البته این تفریح از نظر حامیان محیط زیست و حیوانات، یک کار ممنوعه است، اما با این وجود در این مجموعه فیل سواری اصلی ترین تفریح بوده و نکته قابل توجه در خصوص این موضوع این است که فقط یک یا دو نفر سوار این فیل ها می شوند و زمان بسیار کوتاهی را مشغول به این کار هستند. این فیل ها در گذشته و در جنگل ها بار بیشتری حمل می کردند و زمان کارشان بسیار بیشتر بوده است. بر روی فیل ها کجاوه ای واقع شده است که افراد بر روی آن می نشینند. در راستای که فیل ها افراد را جا به جا می نمایند، مکانی به نام خانه ابریشمی وجود دارد که افراد در اینجا توقفی دارند و از فیل ها پایین می آیند. در این راستا همچنین از افراد به خوبی استقبال بعمل می آید تا خاطره خوشی برای آن ها باقی بماند. هزینه فیل سواری 1200 بات تایلندی بوده که این هزینه برای بچه ها و افرادی که زیر یک متر قد دارند، 600 بات است. برای فیل سواری توجه داشته باشید که تنها، 4 ساعت معین (9 صبح، 10 و نیم صبح، 12 ظهر و 16) برای این کار در نظر گرفته شد. در کنار فیل سواری می توانید از نمایش فیل ها و کلاس های آموزشی دیدن و از نزدیک زندگی آن ها را تماشا کنید. فیل ها در این مجموعه به کارهای مختلفی مانند بستکتبال، فوتبال، حمام کردن، جابه جایی الوار می پردازند و نمایش های یک ساعت و نیمه ای را اجرا می نمایند که برای بسیاری جذاب خواهد بود. در طول روز 3 نمایش اجرا می شود. برای تماشای نمایش فیل ها باید 650 بات پرداخت کنید و بچه های که کمتر از یک متر قد دارند، باید 500 بات پرداخت نمایند.

خانه ابریشم

قسمتی از دهکده فیل ها به نام خانه ابریشم، محل پرورش کرم ابریشم است. در خانه ابریشم می توانید از فرایند فراوری پارچه ابریشم دیدن کنید. در اینجا همچنین امکان انجام این کار توسط دیدارنمایندگان هست. اگر به دنبال تهیه سوغات و صنایع دستی هستید، در این قسمت از دهکده گزینه های مناسبی پیش روی شما قرار دارند.

رستوران دهکده

برای رفاه حال گردشگران در این دهکده رستورانی دیده شده که غذاها به صورت بوفه در اختیار شما قرار می گیرند. این رستوران منوی بسیار متنوعی از غذاهای تایلندی داشته و بعضی از غذاهای موجود در این رستوران شامل ماهی شور و شیرین، مرغ سوخاری، برنج سرخ شده، میگو و گل کلم، دنده کبابی با سس کاری، سوپ مرغ، سالاد هستند. آشپزی و غذاهای تایلندی در جهان زبانزد بوده و شهرت بسیاری دارند. به همین دلیل مدیریت دهکده فیل ها در راستای اهمیت به سنت و فرهنگ تایلندی، چنین رستورانی را در این مکان ایجاد کرد. از ساعت 1 ظهر به بعد ناهار و از ساعت 18 شام در این رستوران ارائه می شود.

موتور چهارچرخ

برای آنکه در فضای دهکده گشت و گذاری داشته باشید و از مناظر زیبای آن لذت ببرید، می توانید از موتورهای چهارچرخ با نام ATV استفاده کنید. در این مجموعه استفاده از این موتورها به صورت دو پکیج ارائه می شود: پکیج اول، طی 7 کیلومتر راه از کنار دریاچه سوان، گیاهان مانیو بوده که حدود یک ساعت زمان می برد. در این پکیج از شما با میوه های فصلی پذیرایی شده و اگر می خواهید از این پکیج استفاده کنید، باید 2 هزار بات پرداخت کنید. پکیج دوم موتور سواری شامل طی کردن 16 کیلومتر راه در جنگل درختان ساج، گیاهان مانیو، از کنار دریاچه سوان در 2 ساعت است. این تور از ساعت 16 آغاز می شود. زمانیکه به مقصد رسیدید، از شما با یک غذای بسیار خوشمزه پذیرایی خواهد شد. در این تور شما به دیدن نمایش یا پایکوبی محلی می روید که همه این پکیج حدود 4500 بات هزینه دارد.

باغ وحش کوچک

همانطور که گفته شد، در این دهکده علاوه بر فیل حیوانات دیگری نیز حفظ می گردند. در دهکده فیل ها قسمتی به نام باغ وحش کوچک وجود داشتته که حیوانات کوچکی مانند خرگوش در آن زندگی می نمایند. حیواناتی مانند میمون دست دراز، گوزن، غاز، طاووس را می توانید در محوطه دهکده و بیرون از باغ وحش کوچک ببینید.

عکسبرداری از عروس و داماد

یکی از امکاناتی که مدیریت دهکده برای این مکان در نظر گرفته، امکان عکسبرداری برای عروس و دامادهاست. داشتن عکس هایی در کنار فیل ها و در محیطی سرسبز و زیبا در آلبوم عروسی، برای بسیاری از افراد جالب است.

ارابه سواری با گاو

اگر در خصوص گذشته و تاریخ تایلند کمی مطالعه کنید، متوجه می شوید که یکی از وسایل حمل و نقل در این کشور ارابه بود. مدیران این دهکده برای آنکه گردشگران با تاریخ و فرهنگ این کشور بیشتر آشنا شوند، ارابه هایی را تهیه نموده اند که از طریق گاو جا به جا می شوند. این ارابه ها Ox Cart نام دارند.

رفتینگ

یکی از جاذبه و تفریحاتی که گردشگران در سفر به پاتابا حتما آن را امتحان می نمایند، رفتینگ و گذر از بین رودخانه است. این تفریح در این دهکده نیز فراهم شده و به جذابیت آن افزوده است. رفتینگ دهکده فیل ها در دریاچه ای در نزدیکی آن توسط قایق های عظیم انجام می شود. با تفریح در این دریاچه می توانید از دیدن طبیعت و مناظر زیبای اطراف لذت ببرید و به گربه ماهی ها غذا دهید.

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

پریها: مجله خبری، موفقیت، تفریحی، فناوری و گردشگری

منبع: همگردی
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 41329

به "دهکده فیل های پاتایا؛ دیدنی متحیر کننده در آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهکده فیل های پاتایا؛ دیدنی متحیر کننده در آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید