احتمال ابتلا بیماران کووید 19 به سندروم گیلن باره

به گزارش مهسان بلاگ، مهر/ سندروم گیلن باره عارضه ای است که در آن، سیستم ایمنی فرد اعصاب پیرامونی را به عنوان یک خارجی هدف قرار داده و به آن حمله می نماید که منجر به بروز مشخصات قلبی بیماری می گردد. علائم این بیماری، شامل ضعف، عدم واکنش، سوزن سوزن شدن اندام، و در بعضی موارد ضعف صورت و تعادل ضعیف است.

احتمال ابتلا بیماران کووید 19 به سندروم گیلن باره

تیمی از محققان ایتالیایی بین 28 فوریه و 21 مارس، حدود 1200 بیمار مبتلا به کووید 19 که تحت درمان در بیمارستان های شمال ایتالیا بودند را مورد آنالیز قرار دادند. در پنج تن از این بیماران علائم بسیار شبیه به گیلن باره مشاهده شد.

به گفته محققان، علائم گیلن باره در مدت 5 تا 10 روز از بروز اولین علائم شایع کووید 19 مشاهده شد. علائم اولیه گیلن باره شامل ضعف در پاها، سوزن سوزن شدن و ضعف صورت بود. در طول مدت 2 روز بعد، علائم نورولوژیکی تشدید شده و دست ها و پاها فلج شدند.

هر پنج بیمار تحت درمان با گلوبولین نهاده شدند تا واکنش ایمنی شأن به کرونا ویروس تقویت گردد. یکی از بیماران با پلاسما خونی فرد بهبودیافته از کووید 19 که مملو از آنتی بادی بود، تحت درمان نهاده شد.

به گفته محققان، بسیاری از بیماری های عفونی می توانند موجب بروز گیلن باره شوند از این رو مشاهده اینگونه موارد در خصوص کرونا ویروس جدید غیرعادی نیست.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 47003

به "احتمال ابتلا بیماران کووید 19 به سندروم گیلن باره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال ابتلا بیماران کووید 19 به سندروم گیلن باره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید