احداث بیمارستان 1000 تختخوابی آموزشی-درمانی مدرن با استاندارد سبز در شرق تهران

به گزارش مهسان بلاگ، آقاجانی گفت: احداث بیمارستان 1000 تختخوابی مدرن و پیشرفته از دو سال قبل در دستور کار دانشگاه شهید بهشتی قرار گرفته است.

احداث بیمارستان 1000 تختخوابی آموزشی-درمانی مدرن با استاندارد سبز در شرق تهران

به گزارش محمد آقاجانی بیان نمود: در طول چند دهه گذشته اقدام اساسی برای توسعه تخت های آموزشی و درمانی در منطقه شرق تهران صورت نگرفته است به گونه ای که هم اکنون بار درمانی حدود دو و نیم میلیون نفر در شرق تهران و شهرستان های شرقی استان تهران بر دوش بیمارستان امام حسین(ع) است و در این سال ها دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علیرغم اینکه قطب آموزش پزشکی و قطب درمانی است، از بیمارستان آموزشی مدرن محروم بوده است.

به گفته آقاجانی، وجود بسیاری از شریان های اصلی در شرق تهران و همجواری با استان های شاقتصادی موجب شده است تا حجم بالایی از مجروحین حوادث ترافیکی و بیماران اورژانس به مراکز درمانی دانشگاه ارجاع شود که این موضوع، توسعه خدمات درمانی را بسیار پر اهمیت کرده است.

آقاجانی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر اساس سطح بندی خدمات درمانی، تا سال 1404 در منطقه تحت پوشش خود نیازمند احداث 10 هزار تخت جدید است.

وی افزود: با نیازسنجی های اجرا شده و بررسی های کارشناسی، احداث بیمارستان 1000 تختخوابی مدرن و پیشرفته از دو سال قبل در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار گرفت که پس از اقدامات لازم و پیگیری های گسترده، شورای اقتصاد با احداث این بیمارستان موافقت کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خبر داد: این بیمارستان 1000 تختخوابی با سرمایه گذاری خارجی و در مدت چهار سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: این بیمارستان در قالب استانداردهای بین المللی بیمارستان های سبز، ایمن و هوشمند احداث خواهد شد که شامل مصرف بهینه برق و انرژی، پساب و پسماند استاندارد بیمارستانی، ضریب بالای ایمنی بیماران و سایر مختصات این نوع بیمارستان های پیشرفته در دنیاست.

محمد آقاجانی در خصوص زمان شروع به کار این پروژه توضیح داد: همزمان با اخذ مجوزهای قانونی، فاز صفر و یک شامل طرح های مطالعاتی، جمعیت شناسی، اقتصادی، نیاز سنجی پروژه در منطقه شرق تهران و همچنین تهیه نقشه های اجرایی و فنی به اتمام رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تشریح برنامه های این دانشگاه برای توسعه درمان در مناطق تحت پوشش دانشگاه بیان نمود: علاوه بر جمعیت تحت پوشش پنج و نیم میلیون نفری تهران در دانشگاه روزانه میزبان بیماران بسیاری از مناطق مختلف کشور هستیم که این موضوع بار زیادی را به تخت های بیمارستانی موجود وارد کرده است.

وی افزود: علاوه بر احداث این بیمارستان جدید، توسعه فضاهای درمانی در بیمارستان های موجود نیز شروع شده است.

محمد اقاجانی گفت: علاوه بر این بیمارستان 1000 تختخوابی، پروژه بزرگ بیمارستان جدید و مدرن شهدای تجریش با ظرفیت 740 تخت با پیشرفت 75 درصد در سال آینده امکان بهره برداری خواهد داشت که با اضافه شدن این ظرفیت در کیفیت و کمیت خدمات درمانی در شهر تهران شاهد رشد محسوسی خواهیم بود.

آقاجانی در پایان از معاون اول رئیس جمهور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، شورای اقتصاد، مدیریت سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان حفاظت محیط زیست که در تحقق این امر دانشگاه را یاری نمودند تشکر و قدردانی کرد.

احداث بیمارستان جدید 1000 تختخوابی شرق تهران در حالی شروع می شود که از سال 1365 با تأسیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تا کنون هیچ بیمارستان جامع جدیدی در دانشگاه به بهره برداری نرسیده است. ظرفیت های این بیمارستان مدرن می تواند بسیاری از نیازهای درمانی منطقه شرق شهر و استان تهران و بیماران فوق تخصصی ارجاعی از سراسر کشور را مرتفع کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 18530

به "احداث بیمارستان 1000 تختخوابی آموزشی-درمانی مدرن با استاندارد سبز در شرق تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث بیمارستان 1000 تختخوابی آموزشی-درمانی مدرن با استاندارد سبز در شرق تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید