اختصاص 7 میلیارد تومان برای مرمت بناهای تاریخی بم

به گزارش مهسان بلاگ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از اختصاص 7 میلیارد تومان اعتبار برای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی محدوده منظر فرهنگی بم اطلاع داد.

اختصاص 7 میلیارد تومان برای مرمت بناهای تاریخی بم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، غلامرضا فرخی در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی اظهار کرد: در حال حاضر کارخانه حناسایی، خانه عامری، بازار، مسجدو کاروانسرا وکیل با اعتبار 7 میلیارد تومان در حال مرمت و بازسازی هستند.

وی با بیان اینکه کلیه اعتبارات مرمتی سالجاری شهرستان بم به صورت پیمانی تخصیص یافته است، توضیح داد: کوشش می گردد با تغییر کاربری بناهای تاریخی این شهرستان زمینه برای اشتغال زایی فراهم گردد.

فرخی با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون مجوز راه اندازی 2 مجتمع گردشگری در شهرستان بم صادر گردیده است، تاکید نمود: مراحل قانونی صدور مجوز راه اندازی 2 مجتمع گردشگری دیگر نیز در دست پیگیری است.

وی از فعالیت 21 اقامتگاه بوم گردی در شهرستان بم اطلاع داد و اضافه کرد: در حال حاضر 4 هتل، 3 مهمانپذیر و 9 دفتر خدمات مسافرتی در این شهرستان فعال هستند که وجود این قبیل زیرساخت ها می تواند به رشد و توسعه صنعت گردشگری منطقه بسیار کمک کند.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه براساس ضوابط طرح جامع مدیریت منظر فرهنگی بم، مرمت و بازسازی ارگ تاریخی حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار کرد: باید از ظرفیت جهانی این اثر تاریخی در راستای توسعه همه جانبه شهرستان بم بهره برده گردد.

وی با تقدیر از خدمات مدیر سابق پایگاه میراث جهانی بم، اظهار داشت: امروز ارگ تاریخی بم در وضعیت پایداری واقع شده است و باید با انجام تبلیغات ملی و فراملی زمینه بازدید بیش از پیش گردشگران داخلی و خارجی از این اثر ثبت جهانی را فراهم آورد.

در انتها این مراسم با حضور مدیر پایگاه های ثبت جهانی سازمان میراث فرهنگی کشور از خدمات چندین ساله دکتر افشین ابراهیمی تقدیر و مهندس محسن موحدی به عنوان مدیر جدید پایگاه ثبت جهانی بم و منظر فرهنگی آن معرفی گردید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 561

به "اختصاص 7 میلیارد تومان برای مرمت بناهای تاریخی بم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 7 میلیارد تومان برای مرمت بناهای تاریخی بم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید