ارزش کالاهای صادراتی استان یزد به 386 میلیون دلار رسید

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محمدحسین سلمانی امروز در نشست خبری مدیران مالی استان یزد به مناسبت دهه فجر گفت: در امسال میزان صادرات استان یزد بالغ بر یک میلیون و 592 هزار تن بوده که ارزش کالاهای صادراتی به 386 میلیون دلار رسیده است.

ارزش کالاهای صادراتی استان یزد به 386 میلیون دلار رسید

وی، مقصد اغلب کالاهای صادراتی استان را کشورهای شرق آسیا، کشورهای عربی، افغانستان و پاکستان خاطرنشان کرد و بیان داشت: عمده ترین خریداران کالاهای یزد متقاضی مصالح ساختمانی نظیر کاشی و سرامیک هستند.

سلمانی اضافه کرد: قطعات فولادی، شیشه و ... نیز از دیگر کالاهای صادراتی استان هستند و ترکیبات مولیبدن نیز از ارزشمندترین کالاهای صادراتی استان به شمار می رود.

مدیرکل گمرک استان یزد، میزان واردات استان به وسیله گمرک را نیز 43 هزار و 326 تن به ارزش بیش از 45 هزار و 600 میلیون دلار خاطرنشان کرد.

وی همچنین از صدور 30 هزار فقره اظهارنامه صادراتی اطلاع داد و گفت: این گمرک دارای تمام مجوزهای صادراتی است و به عنوان یک گمرک مستقل در منطقه مرکزی ایران فعالیت می نماید.

سلمانی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: گمرک استان یزد جزو پنج گمرکی است که به صورت تخصصی مجوز طلا، جواهرات و فلزات گرانبهای کشور را دارد و مجاز به ترخیص بدلیجات و زیور آلات بدلی است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5206

به "ارزش کالاهای صادراتی استان یزد به 386 میلیون دلار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش کالاهای صادراتی استان یزد به 386 میلیون دلار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید