اعتراض فرانسه به عملیات نظامی ترکیه علیه سوریه

به گزارش مهسان بلاگ، تسنیم به نقل از رویترز، نوشت: وزیر دفاع فرانسه خواهان توقف عملیات نظامی ترکیه در مناطق شمال شرقی سوریه شد.

اعتراض فرانسه به عملیات نظامی ترکیه علیه سوریه

فلورنس پارلی وزیر دفاع فرانسه شامگاه چهارشنبه در پیامی توئیتری با خطرناک خواندن عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال شرقی سوریه خواهان توقف این عملیات شد.

وزیر دفاع فرانسه در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: این حمله هم امنیت کُردها را تهدید می نماید و هم به این دلیل که به نفع داعش تمام می گردد، خطرناک است. این عملیات باید متوقف گردد.

عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه با نام عملیات چشمه صلح بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی با اعلام رسمی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شروع شد.

اردوغان پس از صدور دستور شروع عملیات، طی پیامی در توئیتر اظهار داشت: نیروهای مسلح ما به همراه ارتش ملی سوریه (شبه نظامیان موسوم به ارتش آزاد) در شمال سوریه عملیات خود را علیه گروه های تروریستی داعش و پ.ک.ک و ی.پ.گ شروع کرد. هدفمان از عملیات چشمه صلح از بین بردن کریدور ترور در مرزهای جنوبی است.

رئیس جمهور ترکیه اضافه نمود: با شکل گیری منطقه امن، آوارگان سوری را در این منطقه مستقر خواهیم کرد. تمامیت ارضی سوریه را حفظ خواهیم کرد و مردم منطقه را از چنگال تروریسم نجات خواهیم داد.

64231

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 21159

به "اعتراض فرانسه به عملیات نظامی ترکیه علیه سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض فرانسه به عملیات نظامی ترکیه علیه سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید