افزایش ظرفیت فراوری خاویار در آستارا تا سقف یک تن

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس اداره شیلات بندر مرزی آستارا گفت: ظرفیت فراوری گوشت ماهیان خاویاری شهرستان در سالجاری تا سقف 140 تن و خاویار تا سقف یک تن افزایش می یابد.

افزایش ظرفیت فراوری خاویار در آستارا تا سقف یک تن

صادق خاصی پور در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: ماهیان خاویاری از جمله گونه های آبزی کم نظیری هستند که از قدمتی چند صد میلیون ساله برخوردارند.

وی با بیان اینکه ارزش ماهیان خاویاری تنها به جهت استفاده از گوشت آنها ارزیابی نمی گردد، ادامه داد: تخم اینگونه ماهیان از دیگر شاخصه های آنان است که به خاویار یا مروارید سیاه مشهور است.

خاصی پور در بخش دیگر سخنان خود به توسعه فناوری پرورش و استحصال خاویار در سطح کشور اشاره نمود و اضافه نمود: فیل ماهی بزرگ ترین ماهی آب های داخلی ایران است که از دیدگاه کیفیت خاویار رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان احداث شده است، خاطر نشان کرد: در سال 1396 از دو مزرعه فعال بالغ بر 88 تن گوشت ماهی خاویاری از نوع فیل ماهی و 111 کیلوگرم خاویار استحصال شد.

رئیس اداره شیلات آستارا با تأکید بر اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون حدود 550 کیلوگرم خاویار از مزارع شهرستان استحصال شده است، اضافه نمود: پیش بینی می گردد، ظرفیت فراوری گوشت ماهیان خاویاری شهرستان در سالجاری تا سقف 140 تن و خاویار تا سقف یک تن افزایش می یابد.

وی توضیح داد: خاویار استحصال شده پس از مرحله عمل آوری، بسته بندی و وارد بازار مصرف داخلی و خارجی نیز می گردد.

به گزارش خبرنگاران، نمونه هایی از فیل ماهی با وزنی در حدود 1400 کیلوگرم و سنی بیش از 100 سال صید شده است که هر 2 یا 3 سال یک بار تخم ریزی می نماید.

این ماهی بین 14 و 17 سالگی بالغ می گردد و از قامتی معادل یک و نیم متر تا بیش از چهار متر بر خوردار می باشد. رکورد صید این ماهی در دریای خزر، در سواحل ایران 980 کیلوگرم به همراه 120 کیلوگرم خاویار بوده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 3235

به "افزایش ظرفیت فراوری خاویار در آستارا تا سقف یک تن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ظرفیت فراوری خاویار در آستارا تا سقف یک تن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید