امواج الکترومغناطیس قمر مشتری ماهواره ها را از کار می اندازد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، تحقیقی جدید نشان می دهد بزرگترین قمر مشتری مقدار بی سابقه ای امواج الکترو مغناطیسی منتشر می نماید.

امواج الکترومغناطیس قمر مشتری ماهواره ها را از کار می اندازد

این قمر که Ganymede نام گرفته امواج الکترومغناطیسی فراوری می نماید که یک میلیون بار قدرتمندتر از متوسط امواجی است که در اطراف سیاره مشتری وجود دارد.

این امواج در کل منظومه شمسی منتشر می گردد و نوعی نور مانند شفق قطبی ایجاد می نمایند. همچنین آنها الکترون هایی با انرژی بالا و خطرناک منتشر می نمایند.

این ذرات الکترون با بار زیاد می توانند هزار برابر یک دستگاه اشعه ایکس دندانپزشکی انرژی ایجاد نمایند. ذرات الکترون مذکور به راحتی از سپر ماهواره ها گذشته و در عایق اطراف بخش های حساس الکترونیکی این دستگاه ها جا بگیرند.

با تجمیع الکتریسیته در فضاپیما یا ماهواره ممکن است فرایند تخلیه شارژ با قدرت زیاد در داخل این دستگاه ها اتفاق بیفتد. به این ترتیب یک صاعقه کوچک درون ماهواره به وجود می آید و احتمالا بخش های مهم آن را از کار می اندازد.

البته تمام اجسام آسمانی این امواج را منتشر می نمایند.

اما دانشمندان معتقدند امواجی که قمر Ganymede منتشر می نماید بسیار قدرتمندتر از حد متوسط است زیرا این قمر در میدان مغناطیسی مشتری قرار گرفته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: mehrnews.com
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 373

به "امواج الکترومغناطیس قمر مشتری ماهواره ها را از کار می اندازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امواج الکترومغناطیس قمر مشتری ماهواره ها را از کار می اندازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید