برنی سندرز از ادامه رقابت های انتخاباتی انصراف داد

به گزارش مهسان بلاگ، برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت و نامزد رقابت مقدماتی حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور روز چهارشنبه 8 آوریل (20 فروردین) به کارزار انتخاباتی خود انتها داد.

برنی سندرز از ادامه رقابت های انتخاباتی انصراف داد

این تصمیم باعث می شود راستا برای جو بایدن به عنوان نامزد نهایی دموکرات ها برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر باز شود.

برنی سندر انتخابات مقدماتی دموکرات ها را در فوریه گذشته با پیروزیت شروع کرد با این حال پیروزی های اصلی جو بایدن، رقیب اصلی او، از رای گیری سه شنبه بزرگ شروع شد و باعث شد تا معاون باراک اوباما از سناتور چپ گرای ایالت ورمونت پیش بیافتد. پیش از رای گیری سه شنبه بزرگ شماری از نامزدهای دیگر حزب دموکرات با کنار کشیدن از این رقابت ها به طور واضح حمایت خود را از جو بایدن اعلام کرده بودند و این موضوع باعث شد راستا پیروزی های وی هموارتر شود.

خروج سندرز از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری باعث می شود که شرایط رقابت بین جو بایدن 77 ساله با ترامپ 73 ساله که به دنبال پیروزی در دوره دوم چهارساله ریاست جمهوری خود است، فراهم شود.

برنی سندرز چهار سال پیش هم برای کسب نامزدی حزب دموکرات با هیلاری کلینتون، وزیر خارجه در دوران اوباما و همسر بیل کلینتون، رئیس جمهور پیشین رقابت کرد اما مغلوب گردید.

سندرز، که در جلب رای دهندگان جوان به طور ویژه ای پیروز بوده، توقف کارزار انتخاباتی خود را در یک سخنرانی گفت که اینترنتی و به طور زنده برای هوادارانش پخش شد.

او گفت: دوست داشتم می توانستم حامل خبر بهتری باشم، اما فکر کنم خودتان از واقعیت خبر دارید.

با وجود آن که برنی سندرز نتوانست در رقابت برای نامزدی حزب دموکرات پیروز شود، گفت خط سیاسی او و هوادارانش قدمی بزرگ در راستا عدالت اقتصادی، اجتماعی و نژادی در آمریکا برداشته است.

برنی سندرز، که خود را یک سوسیالیست دموکرات می خواند، گفت: جنبش ما نبرد ایدئولوژیک را برد.

سندرز به هوادارانش گفت که با وجود توقف کارزار، به نامزدی اش خاتمه نمی دهد و آنها همچنان می توانند در ایالت های باقی مانده به او رای بدهند.

او گفت: ما باید همچنان آرای بیشتر و نمایندگان حزبی بیشتری برای نشست سراسری حزب دموکرات به دست بیاوریم، در آنجا می توانیم تاثیر چشمگیری بر سازوکار حزب و عملکردش بگذاریم.

جو بایدن، که برای سومین بار برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری از حزب دموکرات تلاش می کند، از توقف کارزار انتخاباتی برنی سندرز استقبال کرده است.

بایدن با انتشار بیانیه ای گفت سندرز با این تصمیم منافع مردم آمریکا و اولویت شکست دادن دونالد ترامپ را به منافع سیاسی خودش ترجیح داده است.

او در ستایش از سندرز گفت: او فقط یک کارزار سیاسی نداشته، بلکه یک جنبش خلق کرده است. و اشتباه نکنید، این جنبش همچنان قدرتمند است.

بایدن از سندرز برای همکاری دعوت کرده است.، یورونیوز، بی بی سی

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 43753

به "برنی سندرز از ادامه رقابت های انتخاباتی انصراف داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنی سندرز از ادامه رقابت های انتخاباتی انصراف داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید