برگزیدگان نهمین دوره جایزه ادبی هفت اقلیم معرفی شدند

به گزارش مهسان بلاگ، ه گزارش دبیرخانه جایزه ادبی هفت اقلیم، اختتامیه نهمین دوره این جایزۀ ادبی، که اسفندماه سال 1398 به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزاری آن به تعویق افتاد، به صورت آنلاین روز سه شنبه 16 اردیبهشت ماه برگزار گردید.

برگزیدگان نهمین دوره جایزه ادبی هفت اقلیم معرفی شدند

در این اختتامیه، در بخش رمان، کتاب قوها انعکاس فیل ها از نشر مرکز به عنوان رمان برتر سال 1397، برنده لوح، تندیس و جایزه نقدی شد و در بخش مجموعه داستان جغد برفی نوشتۀ فاطمه مهرخان سالار از نشر مرکز به عنوان مجموعه داستان برتر 1397 برنده لوح، تندیس و جایزه نقدی، شد.

همچنین رمان های خَم نوشته علیرضا سیف الدینی از نشر نیماژ و هشتِ پیانیست نوشته مهدی بهرامی از نشر نیماژ به عنوان رمان های شایسته تقدیر 1397 معرفی شدند.

داوری جایزه در بخش رمان را رضا زنگی آبادی، صمد طاهری و حسن محمودی و در بخش مجموعه داستان داوری علی خدایی، ناهید طباطبایی و هادی نودهی بر عهده داشتند.

در این مراسم دبیر جایزه، آیت دولتشاه اظهار داشت که با سرانجام نهمین دورۀ جایزه ادبی هفت اقلیم، دهمین دوره جایزه شروع به کار نموده است؛ همچنین قصد داریم در دهمین دورۀ جایزه ادبی هفت اقلیم کتاب برگزیدۀ دهه نود را از بین مجموعه داستان ها و رمان های برگزیده و تقدیرشده در دهه گذشته هفت اقلیم انتخاب کنیم.

اجرای این برنامه را رضا فضل الله نژاد بر عهده داشتند.

جایزه ادبی هفت اقلیم در سال 1388 توسط گروهی از نویسندگان مستقل ایران با دبیری آیت دولتشاه شروع به کار کرد. این جایزه در ابتدا به داستان های کوتاه منتشر نشده اختصاص داشت اما بعد از یک دوره مقدماتی داستان کوتاه، در ادامه تغییر راستا داد و در دور اول، رسمأ به جمع جوایز کتاب های منتشر شده پیوست و تا به امروز هم بر این منوال حرکت نموده است.

هیات موسس جایزه ادبی هفت اقلیم در سال 1393 و همزمان با چهارمین دوره جایزه ادبی، اقدام به تاسیس موسسه فرهنگی هنری هفت اقلیم نمود و تا به امروز به عنوان موسسه فرهنگی و هنری هفت اقلیم در زمینه آموزش هنر و برگزاری کارگاه های تخصصی فعالیت می نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 47999

به "برگزیدگان نهمین دوره جایزه ادبی هفت اقلیم معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزیدگان نهمین دوره جایزه ادبی هفت اقلیم معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید