بهترین جنگل های ایران را می شناسید؟

به گزارش مهسان بلاگ، رفتن در دل طبیعت و دیدن مناظر طبیعی خستگی های روز مره را از تن شما بیرون می آورد و یک حس تازگی و روح افزونی به شما می دهد. ایران ثروتمند ترین سرزمین از نظر منابع طبیعی است و این خودش جای شادی دارد. افراد در یک جامعه می توانند برای استراحت و تفریح به مکان های تفریحی در شهر بروند و ساعت ها در آنجا بنشیند و از مناظر لذت ببرند. برای خرید بلیط اتوبوس از خدمات فلایتیو استفاده کنید.

بهترین جنگل های ایران را می شناسید؟

رفتن به جای که طراوت و شادابی را در شما زنده می کند، آبشار و جنگل در دل طبیعت است. حتما چنین سوال از خودتان می پرسید که کدام آبشار یا جنگل برای یک سفر عالی هستند؟ در مورد زیباترین آبشارهای ایران یک مقاله نوشته ایم پیشنهاد می کنم، حتما بخوانید. اما اگر تصمیم دارید برای سفر به جنگل بروید و نمی دانید کجاها زیباتر هستند، حتما ادامه مقاله را مطالعه کنید.

1-جنگل راش سوادکوه؛ مرز بین رویا و واقعیت

راش یکی از بزرگترین جنگل ها در ایران محسوب می شود و مسافران و گردشگران بسیاری به این مکان سر می زنند. آب و هوای عالی که جنگل راش دارد هیچ کجا دیگر نمی توانید آن را حس کرده باشید.

وقتی وارد جنگل می شوید، طبیعت را در آغوش می کشد و می توانید ساعات از طبیعت لذت ببرید. شاید هیچ تفریح در جنگل وجود نداشته باشد، اما گونه های گیاهی که در جنگل رشد کردند، یک تصویر کاملا متفاوتی را به شما نشان خواهد داد.

رویا و واقعیت همه ما یک مرز نامحسوس دارد و جنگل راش رویای همه ما به حساب می آید، یک جای دیدنی و قابل لمس که حس فوق العاده ای را منتقل می کند. در جنگل راش گونه های مختلف از درختان و گیاهان بسیاری وجود دارد. همه فصل ها می توانید به جنگل راش سفر کنید اما فصل پاییز با برگ ریزان که بوجود می آید و همچنین دیدن برگ ها به رنگ نارنجی و زرد یک حس عالی منتقل می کند.

2-ابر؛ یکی از زیباترین جنگل های ایران

ابر وسعتی بالغ بر 35 هزار هکتار در استان مازندران است و گونه های مختلف گیاهی مانند اورس، راش، بلوط، ممرز افرا، توسکا، چوبک، آویشن، شبدر، نارون، گیلاس وحشی، نمدار، بارانک، سرخدار در جنگل ابر دیده می شود و یک منظره بسیار دیدنی و توام با آرامش را در این مکان خواهید دید.

علاوه بر همه گونه های گیاهی چیزی که جلب توجه می کند گونه های جانوری خاص مانند خرس قهوه ای، گرگ، پلنگ، خوک وحشی، روباه، خرگوش، شوکا، کبک، عقاب جنگلی، کرکس، شاهین، فاحته در این جنگل خواهید دید.

3-جنگل دالخانی رامسر؛ تجربه مه در دل طبیعت

دالخانی در شهر رامسر در نردیکی جاده ییلاق قرار گرفته است که وسعت بالای 60000 مترمربع دارد و همچنین گونه های خاصی از گیاه هان مانند ارس، مندی، گوجه جنگلی، ازگیل، زرشک، شاه بلوط، فندوق، تمشک، کوله خاس، ولیک در آنجا رشد می کند.

جنگل دالخانی رامسر یکی از بکرترین مناطق در شمال ایران به حساب می آید و علاقمندان بسیاری را به خود جذب می کند. اگر خیلی علاقمندید به جنگل گردی در ایران، پیشنهاد می کنم حتمابه دالخانی سر بزنید. اگر به پایانی جنکل بروید به یکسری روستا و مناطق ییلاقی برخواهید خورد که تا الان زندگی خود با چنین چیزی روبرو نخواهید شد.

4-الیمستان؛ زیباترین جنگل های ایران رویایی در واقعیت

جنگل الیمستان در استان مازندران و شهرستان آمل قرار گرفته است. رفتن به جنگل خودش یک تجربه ای کاملا متفاوت است و اگر این جنگل هم مه آلود باشد یک حس غیرقابل تصور را به شما منتقل خواهد کرد. با سفر کردن به الیمستان و پیاده روی چندین ساعت در دل جنگل هیجانات شما را چندین برابر می کند. اگر جهت جنگل را تا پایان بروید، به قله ای از کوه خواهید رسید.

گونه های گیاهی بسیاری در جنگل وجود دارد که ارزش خوراکی دارد و طرفداران زیادی هم دارد. اما خیلی افراد از آن ها بی خبر هستند، اما اگر می خواهید از این گیاهان هم استفاده کنید حتما با یک فردی که کاملا گیاه را می شناسد، بروید.

قشنگترین قسمت در الیمستان وارد شدن به یک جنگلی که پر از مه هست وارد می شوید و یک حس بسیار رویایی و عالی را منتقل می کند. اگر یکبار امتحان کنید مطمئنا می خواهید بارها و بارها به جنگل بروید.

5-جنگل حرای قشم؛ طلای نایاب در جنوب ایران

حرای قشم کمیاب ترین گونه های طبیعت را دارا هست که فقط در برخی از نقاط جهان به چشم می خورد. همچنین در جهان بسیار محبوب است و جزو میراث طبیعی مهم کشور به حساب می آید، چرا که تنها جنگلی است که برای دیدنش باید به میان آب های شور خلیج فارس بروید و به همین دلیل برای بازدید از آن قایق سواری در میان این خلیج نیلگون را نیز تجربه نمایید.

قشنگ ترین قسمت قضیه قایق سواری در دل جنگل است که برای دیدن درختان باید سوار قایق شوید و از درختان بازدید کنید و همچنین می توانید بهترین لذت از عکاسی را ببرید. اما برای رفتن به همچنین مکانی بهتراست در ماه های آبان تا اردیبهشت به آن جنگل بروید. همچنین، اگر چنین سوال در ذهن شما ایجاد شد، بهترین ماه سال برای مسافرت کدام است، پیشنهاد می کنم کلیک کنید و مقاله مرتبط را بخوانید.

و انتخاب زیباترین جنگل های ایران

همانگونه که گفته شد ایران دارای ثروت غنی از منابع طبیعی در جهان است و مسافر و گردشگری را علاقمند می کند تا برای دیدن چنین منابعی مسافتهای طولانی را پیمایش کنند. جنگل حرا، الیمستان، ابر و راش جز زیباترین جنگل های ایران است که دیدن چنین منابعی شما را محو خود خواهد کرد. هرچند که هرکدام از جنگل ها زیبای خاص خود را دارند و نمی توان از آن چشم پوشی کرد، اما مسافرت می خواهید به شمال سفر کنید، پیشنهاد می کنم به جنگل الیمستان حتما سر بزنید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 30158

به "بهترین جنگل های ایران را می شناسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جنگل های ایران را می شناسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید