به بهانه پاسخ های کی روش به گزارش خبرنگاران؛ متوهم بزرگ!

به گزارش مهسان بلاگ، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به گزارش مستند خبرنگاران، به نکاتی اشاره و درباره همه چیز صحبت کرده به جز ابهاماتی که درباره پاداشش وجود دارد.

به بهانه پاسخ های کی روش به گزارش خبرنگاران؛ متوهم بزرگ!

محسن اثیمی- درست در همان لحظاتی که تک تک کلمات گزارش مستند خبرنگاران درباره پاداش های کارلوس کی روش در حال تایپ شدن بود، پیش بینی می کردیم این مربی با همان ادبیات خاص خودش، فرافکنی و پرخاش کند و درباره هر موضوع دیگری حرف بزند جز آنچه در این مطلب آمده است. (لینک گزارش)

بعد از 8 سال حضور در ایران، آنقدر از کی روش و رفتارهای او شناخت داریم که می توانستیم حدس بزنیم چه واکنشی نسبت به گزارش خبرنگاران خواهد داشت. هر چه باشد پیش تر ادبیات و رفتار او را درقبال سؤال های مان دیده بودیم اما ظاهراً کی روش پس از ترک ایران، در کلمبیا کلاس زبان فارسی هم رفته که توانسته متنی بلندبالا به زبان فارسی در صفحه اینستاگرامش منتشر کند؛ چه اینکه او در ایران که بود فارسی حرف نمی زد تا مبادا چیزی از پاداش 19 هزار یورویی مترجمش، کم شود!

درباره کی روش و رفتارهایش حرف های زیادی زده شده که شاید تکرار آنها ملا ل آور باشد اما برای اینکه به مورد اخیر برسیم ابتدا عیناً نوشته کی روش در اینستاگرامش را با هم مرور می کنیم و سپس درباره آن به نکاتی اشاره خواهیم کرد.

سرمربی پیشین تیم ملی اینچنین نوشته است:

1- بعد {از} سپری کردن متعهدانه 8 سال از زندگی خود در تیم ملی، اجازه دهید این هواداران ایرانی باشند که ارزیابی و تقدیر خود را از خدمات، تعهد، صداقت، وفاداری و دستاوردهای من به فوتبال ایران را انجام دهند. بالاتر از آنها فقط خدا می تواند در مورد اعمال و تصمیمات من قضاوت کند.

2- تمام افرادی که من افتخار و امتیاز این را داشتم که با آنها همکاری کنم، مخصوصا اعضای کادر و بازیکنانم، آنها منبع الهام من بودند. همچنین هواداران فوتبال ایران انگیزه من بودند. بدون همه آنها، موفقیت و دستیابی به همه دستاوردها و ایجاد میراثی که ما در طول آن روزهای باشکوه طلایی به همراهی یکدیگر خلق کردیم، ممکن نبود.

3- مراتب قدردانی و تشکر خود را به تک تک آنها بابت فداکاری، شایستگی، اخلاق کار، صداقت و وفاداری به موفقیت تیم ملی اعلام می کنم. من معتقدم هواداران ایرانی مثل همیشه به اعضای کادر من، بازیکنان من و در کل همه ما کاملاً اعتماد دارند و در مورد اخلاق مداری و حرفه ای گری، صداقت و شخصیت ما هیچ شکی نیست.

4- همه می دانند چه افرادی همیشه پشت آن خبرگزاری خاص بوده اند. طبق معمول، آنها فقط به عنوان انگشت های آلوده و به کنندگی از چهره های کثیف شناخته شده همیشگی عمل می کنند. همان روش های کثیف، همان اقدامات آلوده، همان رفتارهای کثیف.

5- آنها آنقدر زشت، قابل پیش بینی و متوسط هستند که به یک نکته می رسیم که دلمان به حال آنان می سوزد و همچنین بابت تمام لطمه های نادرست و ناعادلانه ای که به افرادی که صادقانه و متعهدانه در تیم ملی کار کردند وارد کرده اند احساس درد می کنیم.

6- انتشار این اسناد توهم آمیز توسط آن آژانس خاص فقط یک قدم معمول کثیف است که سعی در جلب توجه و پنهان کردن بی کفایتی و مدیریت مخرب فوتبال ایران دارد.

در این لحظه که انسان ها به دنبال سلامتی، انسجام و اتحاد، تحمل درد مشترک و دوستی بیشتر هستند، این ویروس های انسانی از این فرصت استفاده می کنند تا حمله کنند، مسموم کنند و فضا را آلوده کنند بدون هیچ احترام و هیچ احساسی برای کسانی که متحمل رنج و مبارزه برای ادامه زندگی خویش هستند. شرم بر آنها.

در زمان مناسب، رو در رو، و در موقعی که اولویت های زندگی، به سلامتی و همبستگی اختصاص نمی یابد که البته باید بگویم که به درستی اولویت های اصلی و دغدغه مردم ایران نیز هست من این فرصت را خواهم داشت که ماسک های آنها را با توجه به این توهین ها و ادعاها پایین بیاورم. من می خواهم یک بار دیگر مطلبی را یادآوری کنم که مدتی قبل از جام جهانی روسیه مطرح کردم: هرگز در فوتبال ایران تعداد معدودی از افراد با منابع اندک به موفقیت دست پیدا نکردند، متحد در کنار هم و با فداکاری های بی شمار، تنها برای سرافرازی تیم ملی. سلامت بمانید، خانه بمانید. هرگز در تاریخ بشر، با تنها بودن و در منزل ماندن، ما نتوانسته ایم این مقدار به همدیگر کمک کنیم.

دوستدار همیشگی شما کارلوس کی روش.

پاسخ خبرنگاران:

پاسخ دادن به فردی چون کی روش با این ادبیات سخیف و چاله میدانی که شاید در خیابان های موزامبیک (محل تولد و دوران جوانی اش) آن را فرا گرفته دور از شأن رسانه ای همچون خبرنگاران است اما برای اینکه سرمربی پیشین تیم ملی تصور نکند که می تواند بر ما هم همچون برخی مدیران فوتبال ایران - که خودش آنها را بی کفایت خوانده- بتازد، لازم است چند خطی را برای او بنویسیم.

1-گروه ورزشی خبرنگاران از آغازین روز فعالیت خود، بنا را بر مبارزه با تخلف، فساد و هنجارشکنی گذاشته و این رویه را هم ادامه خواهد داد. جریان خاصی که کی روش به آن اشاره کرده همین جریان ضد فساد و ضد تخلف است که دست خیلی ها را رو کرده و می کند. حال اگر در این میان، بازی برخی به هم می خورد و دست آنها با سند و مدرک و نه توهم - نظیر آنچه کی روش به آن دچار است- رو می شود، قطعاً خبرنگاران مقصر نیست.

2-کی روش، خبرنگاران را به انتشار اسناد توهم آمیز متهم کرده و این کار را اقدامی کثیف خوانده است. قطعاً فقط کسانی که توهم داشته باشند، اسناد رسمی فیفا را توهم می خوانند. آنچه خبرنگاران روز گذشته منتشر کرد، سند رسمی فیفاست که به صورت شفاف منتشر شده است. حال اینکه یک فرد متوهم خودش را به خواب زده، تقصیر ما نیست.

3-خبرنگاران در راستای وظیفه ذاتی خود گزارشی مستند و متقن را منتشر کرده است. خزانه دار فدراسیون هم در مصاحبه با خبرنگاران نتوانست پاسخی منطقی بدهد و به تناقض گویی افتاد. سایر مسئولان وقت فدراسیون هم سکوت کرده اند. کی روش اما برای فرار از واقعیت و پاسخ ندادن به ابهاماتی که در گزارش خبرنگاران به آنها اشاره شده همان روشی را در پیش گرفته که در 8 سال گذشته در دستور کار قرار داده بود؛ فرافکنی. فرض کنیم که اتهامات کی روش به خبرنگاران درست باشد؛ چرا او در کنار این موضوع درباره سؤال ها و ابهامات گزارش توضیح نداده است؟ چرا نگفته که برخلاف قراردادش به جای 10 درصد، 20 درصد پاداش جام جهانی 2018 را گرفته است؟ چرا درباره این تخلف سکوت کرده است؟ دست ها و پول های آلوده می توانند درباره انگشتان آلوده صحبت کنند؟

4- کی روش گفته همه می دانند چه افرادی همیشه پشت آن خبرگزاری خاص بوده اند. نمی دانیم، اما شاید اشاره کی روش به مدیران فوتبال ایران است که در پاسخ های توهین آمیز سال گذشته نیز به آن اشاره کرده بود. همان مدیرانی که بارها مورد شدیدترین نقدها قرار گرفته و تخلفات و اعمال غیرقانونی آنها در خبرنگاران منتشر شده است. آیا کی روش اسنادی مبنی بر حمایت این افراد خاص از خبرنگاران دارد، چرا که این خبرگزاری نقدها و گزارش های خود درباره او را با اسناد معتبر ارائه کرده است. اتفاقا خبرنگاران جزو معدود رسانه هایی بود که درباره ادعای غیرواقعی مسئولان فدراسیون فوتبال و طلب 10 میلیون دلاری ایران از فیفا مطلب نوشت. کی روش مدرک دارد یا توهم زده است؟

5- کی روش گفته در این لحظه که انسان ها به دنبال سلامتی، انسجام و اتحاد، تحمل درد مشترک و دوستی بیشتر هستند، این ویروس های انسانی از این فرصت استفاده می کنند تا حمله کنند، مسموم کنند و فضا را آلوده کنند. ویروس اصلی اما خود شما هستید که 8 سال منابع مالی فوتبال ایران را به تاراج بردید که گزارش مستند اخیر خبرنگاران تنها یکی از آنهاست. چرا سرمربی پیشین تیم ملی درباره همکاری اش با بامداد میرزایی و شرکت ایوول اسپورت که آن را شریک خودش خوانده حرفی نزده است؟ چرا درباره بازی های محبت آمیز تیم ملی و چگونگی انتخاب حریفان صحبت نکرده است؟ حرف در این باره بسیار است. ویروس دلالی قطعاً کشنده تر است و مسمومیتش هم بیشتر.

6- کی روش از بی کفایتی مدیران فوتبال ایران حرف زده است. البته که در این مورد با او هم نظر هستیم که اگر برخی مدیران بی کفایت نبودند او جرأت نمی کرد، علیه مقامات بالادستی اش از جمله وزیر ورزش، رئیس فدراسیون، نایب رئیس فدراسیون، دبیرکل فدراسیون و ... صحبت کند. اگر آنها کفایت داشتند، زیپ دهانتان را می کشیدند.

7- کی روش گفته بالاتر از آنها (هواداران) فقط خدا می تواند در مورد اعمال و تصمیمات من قضاوت کند. بهتر است کی روش به جای واگذار کردن بررسی اعمالش به هواداران و خدا، پاسخ شفافی به این ابهامات بدهد. همه باید روزی در محضر خداوند پاسخگو باشیم، اما اکنون وقت پاسخگویی به مردم ایران است تا معین شود چرا کی روش برخلاف قراردادش پاداش بیشتری گرفته است؟ این پول ها برای چه بوده و چه شده است.

8- کی روش اعلام کرده در زمان مناسب، رو در رو و در موقعی که اولویت های زندگی، به سلامتی و همبستگی اختصاص نمی یابد این فرصت را خواهم داشت که ماسک های آنها را با توجه به این توهین ها و ادعاها پایین بیاورم. ما 50 هفته پیش و 7 اردیبهشت ماه 98 با ارسال 14 سؤال این فرصت را به شما دادیم که پاسخگو باشید . (لینک مطلب) با اینکه فرصت را از دست دادید و اسناد فیفا پاسخگوی بخشی از اعمال شما بود، اما باز هم بی صبرانه منتظر پاسخ شما به ابهامات مطرح شده در گزارش می مانیم.

اگر چه مدت هاست ماسک از چهره شما برداشته شده اما اگر همچنان در توهم این هستید که ماسک تان برداشته نشده ما این آمادگی را داریم که چنین کاری را انجام دهیم. درباره شما و دوستان تان حرف و مسائل زیادی وجود دارد که در صورت لزوم به آنها خواهیم پرداخت. خداحافظ متوهم بزرگ!

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 44590

به "به بهانه پاسخ های کی روش به گزارش خبرنگاران؛ متوهم بزرگ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به بهانه پاسخ های کی روش به گزارش خبرنگاران؛ متوهم بزرگ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید