فراوری افشانه سبز با هدف کاهش گرمایش زمین

به گزارش مهسان بلاگ، استفاده از افشانه های سبز سازگار با کره زمین ضمن مقابله با بیماری آسم می تواند از انتشار گازهای گلخانه ای جلوگیری نموده و هزینه فراوری داروهای مورد احتیاج برای این کار را کاهش دهد.

فراوری افشانه سبز با هدف کاهش گرمایش زمین

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از یاهونیوز، تحقیقات اجرا شده در دانشگاه کمبریج نشان می دهد 4 درصد از کل کربن متصاعد شده در جو کره زمین به علت استفاده از افشانه های پزشکی به وجود می آیند، از همین رو لازم است با تغییر فناوری مورد استفاده به منظور فراوری این افشانه ها از تداوم این روند جلوگیری گردد.

افشانه های ضدآسم معمولا حاوی گازهای فشرده شده مایع هستند و داروهای مورد احتیاج بدن افراد بیمار را به درون ریه آنها منتقل می نمایند، در گذشته این افشانه ها حاوی کلروفلوئوروکربن ها (CFC) به عنوان پیشران بودند که از جمله گازهای گلخانه ای خطرناکی است که به لایه اوزون نیز آسیب می زند.

در حال حاضر استفاده از این گاز خطرناک ممنوع شده و از hydrofluoroalkanes ، به جای آنها استفاده می گردد که آنها هم گازهای گلخانه ای قوی هستند، کاربرد انواع افشانه های سبز توسط بیماران در مجموع بین 10 تا 37 بار کمتر موجب انتشار گازهای گلخانه ای در کره زمین می گردد.

آنالیز مذکور نشان می دهد اگر استفاده از افشانه های سبز به یک هنجار مبدل گردد می توان هر سال از انتشار حدود 58 هزار تن گاز دی اکسیدکربن در جو کره زمین جلوگیری کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 24401

به "فراوری افشانه سبز با هدف کاهش گرمایش زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری افشانه سبز با هدف کاهش گرمایش زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید