خرازیان مقدم در مصاحبه با خبرنگاران: جاده های حادثه خیز مناطق حفاظت شده به زودی ایمن سازی می شوند

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طبق تعامل سازمان محیط زیست با پلیس راهور، جاده های حادثه خیز مناطق حفاظت شده کشور به زودی ایمن سازی می شوند.

خرازیان مقدم در مصاحبه با خبرنگاران: جاده های حادثه خیز مناطق حفاظت شده به زودی ایمن سازی می شوند

مجید خرازیان مقدم مدیرکل حیات وحش و آبزیان آب های داخلی سازمان حفاظت محیط زیست در مصاحبه با خبرنگار ، در رابطه با اقدامات اجرا شده برای حفاظت از حیات وحش در جاده های حادثه خیز کشور اظهار کرد: جاده عباس آباد-میان دشت در استان سمنان جزء حادثه خیزترین جاده در کشور است و بر اساس آمارها حدود 22 کیلومتر از این جاده حادثه خیز است.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر برای ایمن سازی 22 کیلومتر از این جاده مکاتباتی با وزارت راه انجام شده است، اضافه کرد: تاکنون هیچ اعتباری برای این موضوع تخصیص داده نشده و همچنین هیچ کمکی هم صورت نگرفته است.

مدیرکل حیات وحش و آبزیان آب های داخلی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ایمن سازی حدود 5 کیلومتر از جاده عباس آباد-میان دشت توسط معاونت محیط زیست طبیعی، گفت: براساس آمار ها این جاده بیشترین تلفات حیات وحش از جمله یوز پلنگ را دارد، لذا برای فنس کشی در این جاده و ایمن سازی آن، اعتباری از سوی معاونت محیط زیست طبیعی اختصاص یافت.

خرازیان مقدم با تأکید بر اینکه بیشترین تلفات یوزپلنگ مربوط به تصادفات جاده ای است، توضیح داد: برای جاده های حادثه خیز از جمله در استان های فارس، سمنان، گلستان و یزد طرح مطالعاتی ارائه شده است تا براساس آن، اقدامات مربوط به ایمن سازی و ترمیم نقاط حادثه خیز اجرایی گردد.

وی با بیان اینکه ترمیم جاده های حادثه خیز برعهده وزارت راه است، اضافه کرد: سازمان محیط زیست تنها نقاط حادثه خیز را تعیین می نماید، بر همین اساس طی دستورالعملی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به وزارت راه، این نقاط تعیین شدند، اما به دلیل نبود اعتبارات کافی این طرح ها تاکنون اجرایی نشده است.

خرازیان مقدم با بیان اینکه برای ایمن سازی جاده ها با پلیس راه تعامل لازم برقرار شده است، توضیح داد: نقاط حادثه خیز برای پلیس راهور یک تعریف انسانی دارد، اما همین نقاط برای سازمان محیط زیست دارای تعریف حیات وحشی است، چراکه نقاط حادثه خیز علاوه بر اهمیت زیست محیطی، می تواند موجب به خطر افتادن جان انسان ها نیز گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 9252

به "خرازیان مقدم در مصاحبه با خبرنگاران: جاده های حادثه خیز مناطق حفاظت شده به زودی ایمن سازی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرازیان مقدم در مصاحبه با خبرنگاران: جاده های حادثه خیز مناطق حفاظت شده به زودی ایمن سازی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید