درباره نسل بعدی اپل واچ چه می دانیم؟

به گزارش مهسان بلاگ، با توجه به سنت هر ساله اپل، تقریبا یک ماه با معرفی اپل واچ فاصله داریم. در طول چند سال گذشته این محصول راهی طولانی را طی کرد تا بتواند قابلیت های پایش سلامت را به بهترین نحو در اختیار کاربران قرار دهد.

درباره نسل بعدی اپل واچ چه می دانیم؟

آخرین مدل که همان اپل واچ سری 4 است، به سنسور ضربان قلب مجهز شد که تست الکتروکاردیوگرام را انجام می دهد. این تست در تشخیص ضربان نامنظم قلب به کاربر یاری خواهد نمود. اما سیستم عامل جدیدی که در پاییز پیش رو برای همه مدل های اپل واچ عرضه خواهد شد، بهبودهای بسیاری در زمینه پایش سلامتی به ساعت های هوشمند اپل اضافه خواهد نمود که از جمله آن ها می توان به رهگیری معیارهای سلامت بانوان اشاره نمود. اگر شایعات اخیر صحت داشته باشند، نسل بعدی اپل واچ تحولی در کوشش های اپل در حوزه سلامتی ایجاد خواهد نمود.

پایش وضعیت خواب

یکی از معیار های کلیدی در سلامت هر فرد، وضعیت خواب اوست که نسل های فعلی اپل واچ به طور مستقل قابلیت پایش آن را ندارند، اما به نظر می رسد در نسل بعدی، اپل این ویژگی را به ساعت هوشمند خود اضافه خواهد نمود. طبق گزارش بلومبرگ، کوپرتینویی ها در حال آزمایش قابلیت های رهگیری خواب برای نسخه های بعدی ساعت خود بوده اند.

ویژگی پایش وضعیت خواب مدت هاست توسط رقبای اپل واچ مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال می توان به دستگاه های فیت بیت اشاره نمود که معیارهایی همچون مدت زمان خواب در وضعیت های خواب سبک، خواب عمیق و خواب REM (حالتی که در آن حرکت چشم ها و ضربان قلب سریع خواهد شد) را آنالیز می نمایند.

با این حال، اگر اپل در حال توسعه فناوری پایش وضعیت خواب باشد، ممکن است این ویژگی در مدل هایی که سال جاری معرفی می شوند مورد استفاده قرار نگیرد. بلومبرگ معتقد است، احتمالا ویژگی رهگیری وضعیت خواب کاربر، اولین بار در مدل های سال 2020 اپل واچ به کار گرفته خواهد شد.

قاب سرامیکی جدید

از سال 2018 که اپل تصمیم گرفت خط فراوری مدل های لوکس ساعتش یا همان اپل واچ Edition را تعطیل کند، دیگر اثری از نسخه سرامیکی اپل واچ نبود. اما ظاهرا کاربران بار دیگر این فرصت را خواهند داشت که به نسخه سرامیکی اپل واچ دسترسی داشته باشند.

مینگ چی کو، از تحلیل گران The TF International Securities که به دلیل پیش بینی های دقیق درباره محصولات اپل مشهور است؛ در ماه فوریه خاطرنشان کرد که انتظار دارد در نسل جدید اپل واچ، یک مدل با قاب سرامیکی نیز طراحی گردد. در حال حاضر، اپل از سرامیک در قاب پشتی اپل واچ سری 4 استفاده نموده است، اما اگر پیش بینی مینگ چی کو درست باشد، این ماده سهم بیشتری از اپل واچ بعدی خواهد داشت.

پردازنده جدید

اپل معمولا در هر نسل، سخت افزار اپل واچ را هم به روز رسانی می نماید؛ در نتیجه احتمالا در نسل بعدی نیز شاهد حضور سخت افزار جدیدی خواهیم بود. این شرکت سال گذشته از پردازنده اپل S4 برای اپل واچ سری 4 استفاده کرد که گفته می گردد سرعت عملکرد این سری را نسبت به نسل قبل تا دو برابر افزایش داده است.

نرم افزار جدید

در جریان کنفرانس توسعه دهندگان اپل که در ماه ژوئیه برگزار گردید، این کمپانی از نسخه جدید سیستم عامل ساعت هوشمند خود برای اپل واچ رونمایی کرد که WatchOS 6 نام دارد. گفته می گردد این نسخه به ویژگی های جدیدی مجهز شده است که از میان آن ها می توان به فروشگاه نرم افزاری مستقل و معیارهای سلامتی جدیدی همچون سلامت شنوایی اشاره نمود.

این نرم افزار جدید در اختیار تمامی مدل ها، از اپل واچ سری 1 تا سری 4 قرار خواهد گرفت. اگر اپل نسل جدید ساعتش را در پاییز رونمایی کند، اپل واچ سری 5 به صورت پیش فرض از WatchOS 6 به عنوان سیستم عامل استفاده خواهد نمود.

زمان عرضه

از سال 2015 که برای اولین برند اپل واچ وارد خانواده محصولات اپل شد، هر ساله نسل جدیدی از این ساعت هوشمند رونمایی می گردد. در نتیجه، دور از انتظار نیست که سال جاری هم با نسل جدید این ساعت روبرو شویم. معمولا اپل واچ جدید به همراه نسل جدید آیفون ها در رویدادی اختصاصی در ماه سپتامبر رونمایی می شوند.

منبع: Business Insider

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15070

به "درباره نسل بعدی اپل واچ چه می دانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره نسل بعدی اپل واچ چه می دانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید