درمان آرتروز با اشعه لیزر امکانپذیر شد

به گزارش مهسان بلاگ، اگر چه در حال حاضر از دارو برای کاهش التهابات ناشی از بیماری آرتروز در مفاصل استفاده می شود، اما داروهای یادشده عوارض ناخوشایندی نیز دارند که با استفاده از اشعه لیزر قابل کاهش است.

درمان آرتروز با اشعه لیزر امکانپذیر شد

پژوهشگران برای اولین بار از تابش اشعه لیزر برای درمان التهابات مفاصل به علت ابتلاء به بیماری آرتروز استفاده کرده اند. این درد که معمولاً در تمامی بدن پخش می شود، عوارض جانبی زیادی دارد و کاهش حتی عضلات شکم را نیز درگیر می کند.

محققان دانشگاه کارولینای شمالی برای حل این مشکل داروهای بیماری آرتروز را به مولکول های ویتامین بی 12 مجهز کرده اند. این مولکول ها بعد از ورود به سلول های خون، وارد جریان خون می شوند. با تابش اشعه لیزر بر روی بافت های بدن، داروی یادشده و ویتامین آن فعال می شود و این امر باعث کاهش درد و التهاب ناشی از آرتروز به مدت حداکثر دو ساعت می شود.

در بررسی های آزمایشگاهی، این فناوری باعث افزایش تأثیرگذاری داروی دگزامتازون شده و درد ناشی از بیماری آرتروز را در بدن موش ها کاهش داده است. این کار همچنین باعث افزایش کنترل بر نحوه توزیع دارو در بدن بیماران می شود و اثرات جانبی آن را هم کاهش می دهد. البته هنوز تا استفاده از این روش درمانی بر روی انسان ها راه درازی در پیش است.،مهر

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 47394

به "درمان آرتروز با اشعه لیزر امکانپذیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان آرتروز با اشعه لیزر امکانپذیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید