درنای سیبری به فریدون کنار بازگشت

به گزارش مهسان بلاگ، به گفته سرپرست روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران تنها بازمانده گله غربی درنای سیبری که از گونه پرنده های در معرض خطر است، سه شنبه به منطقه فریدون کنار مازندران وارد شد.

درنای سیبری به فریدون کنار بازگشت

میلاد بهرامی، سرپرست روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام خبر ورود این درنا که نام امید را به خود گرفته، توضیح داد:

تک درنای سیبری از زیستگاه زادآوری سیبری از جهت روسیه، قزاقستان و آذربایجان به فریدونکنار مازندران مهاجرت می نماید و حدود چهار ماه از سال را با تغذیه در محدوده دامگاه های سنتی از باران و سرخ رود و فریدونکنار زمستانش را می گذراند. درنای سیبری یکی از انواع در معرض خطر درناها و دارای سه جمعیت مستقل چین، هند و ایران است که با شروع فصل سرما در سیبری، راهی ایران می گردد.زیستگاه زادآوری درناهای سیبری در نواحی شرق سیبری، نواحی غرب سیبری و مهاجران به چین و ایران است. اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران با یاری جوامع محلی و بومیان منطقه و با توجه به اهمیت این پرنده به عنوان پرنده ای در خطر انقراض با انجام اقدامات مختلفی از این پرنده زیبا و با ارزش حفاظت می نماید. پرنده نگری به عنوان شاخه ای از گردشگری در دنیای امروز مطرح است و علاقه مندان خاص خود را دارد. ایران نیز شرایط بسیار خوبی برای درآمدزایی از این راه دارد؛ چرا که با تغییر فصل های گرم و سرد، گونه های مختلفی از پرندگان به تالاب ها و مناطق گوناگونی از ایران وارد می شوند که چند ماهی را در آنجا بگذرانند. از زیباترین مناطق برای پرنده نگری در ایران، میانکاله، چابهار، تالاب های شمالی و جنوبی هستند و حتی در مرکز ایران نیز موقعیت پرنده نگری وجود دارد. با توجه به پراکنده بودن این مناطق در ایران و زیبایی های بی نظیری که با خود همراه دارند، همه ساله تورهای ویژه ای برای پرنده نگری در این مناطق برگزار می گردد که به عنوان یک فرصت گردشگری می توان از آن نهایت بهره را در جذب گردشگران داخلی و خارجی برد. منبع: دنیای اقتصاد

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: کجارو
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 34741

به "درنای سیبری به فریدون کنار بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درنای سیبری به فریدون کنار بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید