دفترچه بیماران دیابتی نشان دار گردد

به گزارش مهسان بلاگ، رییس هیات مدیره انجمن دیابت ایران ضمن انتقاد از بعضی قوانین بیمه ها برای ارایه داروی بیماران دیابتی، بر لزوم نشان دار شدن دفترچه این بیماران از سوی بیمه ها تاکید نمود.

دفترچه بیماران دیابتی نشان دار گردد

دکتر اسدالله رجب در گفت وگو با خبرنگاران، درباره وضعیت دسترسی بیماران دیابتی به انسولین، با بیان اینکه در زمینه تهیه داروهای قندخون مسئله ای نداریم، گفت: البته قوانین بیمه ها برای بیماران ما مشکلاتی ایجاد می نمایند. به عنوان مثال فرد دیابتی برای دریافت داروهای خود و انسولین به داروخانه مراجعه می نماید اما، داروخانه با بیان اینکه طبق محاسبات خودش شخص باید هنوز مقداری دارو داشته باشد، از تحویل داروی مجدد به او خودداری می نماید.

وی با اشاره به اینکه در بیماری دیابت، شرایط زندگی، روحی و حالت فرد ممکن است باعث تغییر در روند مصرف دارو گردد، توضیح داد: احتیاج بدن به انسولین به عوامل مختلفی همچون استرس فرد، تغذیه و... وابسته است و وجود یا عدم وجود این موارد، می تواند میزان احتیاج فرد به انسولین و دارو را تعیین کند و بر همین اساس بیمه ها و داروخانه ها باید به این نکته توجه داشته باشند. در عین حال به طور مثال در بچه ها با افزایش سن، احتیاج به انسولین نیز افزایش می یابد. همچنین گاهی ممکن است دارو پیش از مصرف خراب گردد، شکسته گردد یا به هر طریقی از دست برود.

رجب ادامه داد: در امسال روند تایید دارو توسط بیمه دو بار اجرا شده است؛ البته اصول کلی آن سالی یکبار است؛ البته نباید از ذکر این نکته غافل شد که بیمه ها نیز نکات قابل توجه خود را در این زمینه بیان می نمایند، اما مشکل بیمار را باید جدی گرفت.

وی با اشاره به اینکه دفترچه بیماران دیابتی توسط بیمه ها نشان دار نشده است، اظهار کرد: تاکنون ده ها جلسه با سازمان های بیمه گر داشتیم تا در این زمینه اقداماتی صورت گیرد. بیمه می خواهد جلوی هزینه های اضافی را بگیرد که ما هم این مسئله را قبول داریم، اما باید این جلسات به خاتمه مثبتی برای بیمار برسد و به سهولت تهیه دارو توسط او منجر گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 22485

به "دفترچه بیماران دیابتی نشان دار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفترچه بیماران دیابتی نشان دار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید