دیدارهای پی درپی سفیر ایران در بلاروس برای گسترش روابط

به گزارش مهسان بلاگ، مسکو - خبرنگاران - سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس در ادامه دیدارها و رایزنی های پی در پی خود با رئیس کمیته کنترل دولتی بلاروس نیز دیدار نموده تا راهی برای گسترش بیش از پیش روابط بیابد.

دیدارهای پی درپی سفیر ایران در بلاروس برای گسترش روابط

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگاران به نقل از بخش رسانه ای سفارت ایران در بلاروس، مصطفی اویسی در دیدار با لئونید آنفیموف از پیشرفت های بدست آمده در روابط دو کشور ابراز خرسندی کرد.

وی گفت: دو کشور توانسته اند در طول 26 سال برقراری روابط دیپلماتیک در حوزه های مختلف همکاری های گسترده با هم داشته باشند با این وجود می توان راهکارهای مختلف برای تعمیق همکاری در حوزه های دیگری را نیز پیدا کرد.

لئونید آنفیموف رئیس کمیته کنترل دولتی بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به نشست اخیر سران ایران، بلاروس، روسیه و ترکیه در حاشیه نشست سه جانبه سران آستانه در شهر سوچی روسیه گفت: ایران و بلاروس مناسبات محبت آمیز و نزدیکی دارند علاوه بر اینکه ما خواستار گسترش همکاری ها و تبادل تجربه با نهادهای همتای ایرانی هستیم.

کمیته کنترل دولتی بلاروس از نهادهای دولتی تحت نظر رئیس جمهور این کشور محسوب می گردد که نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقابله با جرائم مرتبط با امنیت مالی این کشور از عمده ترین وظایف آن است.

لازم به ذکر است، اویسی سفیر ایران در بلاروس طی چند روز گذشته دیدارهای جداگانه ای را با میخائیل میاسنیکوویچ رئیس سنای بلاروس، پاول اتیوپین وزیر صنعت بلاروس

و الکساندر کانیوک دادستان کل بلاروس داشته و در مورد راه های گسترش همکاری ها در حوزه های مختلف با آنان گفتگو نموده است.

جمهوری بلاروس به مساحت 207 هزار و 600کیلومتر مربع با پایتختی مینسک در شرق اروپا هم مرز روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی و لتونی بوده و حدود 10 میلیون نفر جمعیت دارد.

اروپام ** 1346 **

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 6127

به "دیدارهای پی درپی سفیر ایران در بلاروس برای گسترش روابط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدارهای پی درپی سفیر ایران در بلاروس برای گسترش روابط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید