دیدار مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی با رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی بیرجند

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی صبح امروز سه شنبه 18 مهر با حضور در اتاق بازرگانی بیرجند با رئیس مجموعه اتاق بازرگانی بیرجند دیدار و گفت وگو کرد.

دیدار مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی با رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی بیرجند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی، حسن رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی این استان، در این دیدار ضمن اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های ویژه خراسان جنوبی در حوزه گردشگری از حمایت های اتاق بازرگانی در خصوص فعالیت های میراث فرهنگی تشکر کرد.

او در بخشی از سخنان خود با اشاره به وجود بیش از 30 اقامتگاه بوم گردی در سطح استان گفت: شرایط بسیار مناسبی مهیا شده است تا گردشگران داخلی و خارجی در سفر خود به استان خراسان جنوبی طعم شیرین اقامت در اماکن محلی و بومی و استفاده از غذاهای سنتی و همچنین بهره برداری از آداب و رسوم سنتی استان را به بهترین شکل احساس کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی افزود: استقبال خوب گردشگران از اقامتگاه های بوم گردی در استان باعث شده است تا ان شاءالله تا دهه فجر سال جاری شاهد افزایش تعداد بوم گردی های استان به بیش از 50 واحد باشیم.

رمضانی ادامه داد: بخش خصوصی نقش بسیار مهمی در توسعه گردشگری و ارائه زیرساخت های مناسب در این حوزه دارد و در بسیاری از موارد حتی بدون حمایت های مالی بخش دولتی در حال احداث واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری در استان است.

او با اشاره به حضور پیروز و تاثیر گذار استان خراسان جنوبی در جشنواره شبهای فرهنگی استانهای کشور تحت عنوان چارسوق که در مرداد ماه سال جاری در برج میلاد تهران برگزار شد از حمایت مدیران اتاق بازرگانی بیرجند در همراهی با مجموعه میراث فرهنگی استان برای برگزاری هرچه باشکوهتر این جشنواره و معرفی ظرفیت های گردشگری استان تشکر کرد.

رمضانی به برگزاری جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی که 26 تا 30 مهرماه سال جاری با حضور بیش از 30 عکاس مطرح کشوری در استان برگزار خواهد شد اشاره کرد و گفت: این جشنواره نیز فرصت مناسبی است تا از دریچه دوربین هنرمندان عکاس جاذبه های گردشگری صنایع دستی و آداب و رسوم استان به عموم مردم ارائه شود.

احتشام مدیر اتاق بازرگانی بیرجند نیز با اشاره به اینکه مجموعه تحت مدیریت او هر گونه حمایت و پشتیبانی را در راستای معرفی استان خراسان جنوبی و تسهیل ورود گردشگران به استان انجام خواهد داد گفت: در این راستا کمیسیون گردشگری اتاق بیرجند تشکیل و جلسات متعددی برگزار کرده است.

او استفاده از ظرفیت های بومی و محلی و همچنین نخبگان و مشاهیر استان را برای معرفی بهتر خراسان جنوبی مهم برشمرد و افزود: برگزاری جشنواره هایی مثل جشنواره عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی این ظرفیت را ایجاد خواهد کرد تا از این طریق استان خراسان جنوبی به بهترین شکل ممکن معرفی شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15287

به "دیدار مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی با رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی بیرجند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی با رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی بیرجند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید