راهنمای سفر به کیش

به گزارش مهسان بلاگ، جزیره کیش، یکی از جذاب ترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری ساحلی ایران است. داشتن اطلاعاتی از چگونگی سفر به این جزیره زیبا، قبل از سفر، باعث می گردد که سفر جالب تری داشته باشید.

راهنمای سفر به کیش

جزیره کیش، مرواریدی قرار گرفته در خلیج فارس و از توابع شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان، در جنوب ایران است. این جزیره بیضی شکل، در 12کیلومتری شیبکوه قرار گرفته است. جذابیت این جزیره بین گردشگران آن قدر زیاد است که هر سال، به طور متوسط، بیش از 1 میلیون و 700 هزار گردشگر به این جزیره سفر می نمایند.

کیش که یکی از مهم ترین مراکز گردشگری و تجاری کشور است؛ در سال 1361 به عنوان نخستین منطقه آزاد کشور برگزیده شده است. اقتصاد این جزیره، بر پایه گردشگری و تجارت راسخ است. چیزی که بیش از همه توجه شما را در جزیره کیش به خود جلب خواهد نمود هتل ها و مراکز تجاری و تفریحی بسیار لوکس است.

با توجه به مقالات ارائه شده در زمینه بهترین زمان سفر به کیش، زمستان بهترین فصل و بهترین زمان از لحاظ آب و هوایی و قیمت و هزینه جهت سفر به این جزیره زیبا است.

به شما پیشنهاد می کنیم برای سفری ارزان و برنامه ریزی شده در محدوده زمانی مدنظرتان به این جزیره بی نظیر و محبوب کشور، از خبرنگاران یاری بگیرید.

شما با جستجویی آسان در خبرنگاران بهترین تورها را از میان ده ها آژانس معتبر با قیمت های متنوع و ارزان مشاهده و آن ها را مقایسه نموده و در نهایت ارزان ترین تور کیش را انتخاب کنید و سفری خاطره انگیز به این جزیره زیبا داشته و از جاذبه های گردشگری و آب و هوای بسیار مطبوعش لذت ببرید.

مراکز تفریحی و تجاری لوکس، جاذبه های بی شمار طبیعی، تاریخ و فرهنگ بومی منطقه، تفریحات متنوع و متعددی همچون سوارکاری، پیست دوچرخه سواری، کارتینگ، غواصی، جت اسکی، فلای بورد، پاراسل و اسکی روی آب، و هوای بسار مساعد این جزیره در فصل زمستان، کیش را به یکی از مقاصد محبوب سفر زمستانی تبدیل نموده است.

آب و هوای کیش

کیش دارای آب و هوایی گرم و مرطوب بوده و میانگین دمای سالیانه آن حدود 26 درجه سانتیگراد است. اختلاف دمای ماه های مختلف سال در کیش بسیار ناچیز است.

کیش جزیره ای کم باران است و بیشترین باران، در ماه های زمستانی می بارد. به طور کلی، فصل زمستان بهترین زمان سفر به کیش برای لذت بردن از هوای معتدل بهاری است. همچنین به دلیل گرمای هوا و شرجی و رطوبت بسیار، تابستان بدترین زمان برای سفر به کیش است.

اطلاعات ضروری کیش

کد کیش: 076

فاصله هوایی از تهران: 1052 کیلومتر

فاصله زمینی از تهران: 1600 کیلومتر

مدت سفر زمینی: حدود 20 ساعت

مدت سفر هوایی: 1 ساعت و 40 دقیقه

ساده ترین و آسان ترین راه سفر به کیش، سوار شدن به هواپیماست. در هر روزی و هر ساعتی، ایرلاین های بسیاری به مقصد کیش پرواز دارند. تهیه بلیط هواپیمای تهران به کیش، بسیار ساده است.

خبرنگاران امکان جستجوی آسان را برای انتخاب بهترین و ارزان ترین بلیط هواپیما به شما می دهد چرا که با نمایش تنوع قیمت بلیط ها از ده ها فروشنده معتبر در خبرنگاران انتخاب ارزان ترین بلیط به مقصد کیش را برای شما ممکن می سازد.

توجه داشته باشید که زمان تحویل دریافت هتل، ساعت 2 بعد از ظهر است. برای تعیین زمان رسیدن به کیش و انتخاب زمان پروازتان، این نکته را مد نظر قرار دهید.

اگر هوادار سفرهای جاده ای و پر از هیجان هستید؛ سفر زمینی به کیش یکی از پیچیده ترین و هیجان انگیزترین سفرهای زمینی شما خواهد بود. راستا جذاب شمال به جنوب و پشت سر گذاشتن شهرهایی که هر کدام طبیعت و جذابیت خاص خود را دارند؛ به گذراندن این راستا می ارزد. برای رسیدن به کیش از هر راستای که بروید، باید آخر سر به یک اسکله برسید و چند ساعتی را در دریا بگذرانید.

بهترین و راحت ترین گزینه برای سفر زمینی، حرکت از تهران به سمت بندرعباس است. پس از بندرعباس، راستای حدود 290 کیلومتر تا اسکله ها پیش رو خواهید داشت. شما می توانید از هر راستای به یکی از دو بندر چارک یا آفتاب برسید؛ که به دلیل نزدیک تر بودن بندر آفتاب گزینه بهتری است. از بندر چارک 32 کیلومتر و از بندر آفتاب 18 کیلومتر راه دریایی در پیش رو خواهید داشت. در آخر، پس از تحویل خودرو به شناورها و گذراندن راستای در دریا، به کیش خواهید رسید.

برای رساندن خودرو به کیش، باید مبلغی را هزینه کنید. همراه داشتن مدارکی از جمله اصل و کپی کارت خودرو، برگ معاینه فنی و گواهینامه را نباید فراموش کنید. یادتان باشد که برای گذراندن مراحل اداری و گمرکی، باید 2 ساعت قبل از حرکت شناور، در محل حاضر باشید.

راه دیگر سفر زمینی به کیش، قطار و اتوبوس به مقصد بندرعباس است. همه روزه قطارها و اتوبوس های بسیاری از تهران به بندرعباس حرکت می نمایند. از بندرعباس نیز می توانید به راحتی با استفاده از اتوبوس و تاکسی، به بندر لنگه و سپس یکی از دو بندر چارک یا آفتاب برسید. از بندر چارک یا آفتاب نیز باید برای رسیدن به کیش، سوار شناور مسافربری بشوید.

هزینه های سفر به کیش

در سفر به کیش، باید توجه داشته باشید که این جزیره، یکی از مقاصد گردشگری لوکس و گران قیمت به شمار می آید. ولی نگران نباشید؛ با هزینه پایین تر هم می گردد به کیش سفر کرد. سفر به کیش با توجه به فراوانی هتل ها، رستوران ها و مراکز تفریحی و تجاری، از نظر هزینه بسیار متنوع خواهد بود. با آنالیز هتل ها، رستوران ها و در نظر دریافت هزینه حمل و نقل، می توانید متوسط بودجه سفرتان را تعیین کنید.

هتل های لوکس

در جزیره توریستی کیش، تنوع بسیار بالای هتل هایی لوکس و راحت، با امکانات رفاهی بسیار عالی، و در سطح استانداردهای روز دنیا را شاهد خواهید بود. در ادامه، به معرفی تعدادی از هتل های کیش و هزینه اقامت، خواهیم پرداخت.

بهترین و لوکس ترین هتل های کیش، هتل های 5 ستاره داریوش، هتل دریایی ترنج، و مارینا پارک، هستند که با بهترین و تاپ ترین امکانات، در بهترین نقاط جزیره قرار گرفته اند. این هتل ها آن قدر لوکس و رویایی هستند که با امکانات رفاهی بسیار خوبشان، بهترین سفر را برایتان رقم بزنند. هتل داریوش، به تنهایی به یکی از جاذبه های شهر کیش تبدیل شده است.

هتل های لوکس و 4ستاره گاردنیا، فلامینگو، و گامبرون نیز تعدادی دیگر از هتل های لوکس کیش با قیمتی مناسب تر هستند.

هتل های میان رده

هتل های میان رده بسیاری در کیش وجود دارند که با هزینه ای مناسب، امکانات رفاهی بسیار خوب و قابل قبولی را ارائه می دهند. هتل های 3 ستاره سان رایز، سیمرغ با ساحلی اختصاصی، آفتاب شرق، تعطیلات، و گلدیس، تعدادی از بهترین هتل های میان رده کیش هستند که هر کدام به نسبت هزینه اقامت، امکانات متفاوتی را ارائه می دهند.

هتل های مالی

اگر می خواهید بودجه کمتری برای هتل صرف کنید؛ هتل های مالی 2 ستاره آبادگران و شباویز، و هتل 1 ستاره ققنوس، به شما پیشنهاد می شوند. این هتل ها با هزینه ای پایین تر، اقامتگاه های مناسبی به شمار می آیند.

هزینه خورد و خوراک در کیش

هزینه مواد غذایی در کیش بسیار بالاست، اما تنوع رستوران ها آنقدر بالا هست که بتوانید رستوران دلخواه و متناسب با بودجه خودتان را به راحتی پیدا کنید. متوسط هزینه یک وعده غذایی کامل در کیش، با توجه به رستوران انتخابی و نوع غذا، از 15 هزار تومان تا بیش از 150 هزارتومان است.

هزینه حمل و نقل عمومی در کیش

در جزیره کیش، شما برای حمل و نقل عمومی 3 گزینه پیش رو دارید؛ تاکسی خطی زرد، تاکسی دربست سفید و مینی بوس. اگر به هیچ کدام علاقه ای ندارید، می توانید خودرویی بدون سرنشین اجاره کنید.

تاکسی های کیش، با تاکسی متر کار می نمایند. هزینه این تاکسی ها در روز و نیمه شب نیز متفاوت است. هزینه تاکسی ها تا نیمه شب، و از نیمه شب تا صبح محاسبه می گردد و نرخ آن با هم فرق می نماید.

دیدنی های کیش

جزیره کیش، به دلیل دارا بودن آب و هوایی معتدل، از طبیعت خاصی برخوردار است. وجود مرجان ها و زلال بودن آب نیز از دیگر جذابیت های طبیعی کیش است. همچنین، کیش دارای جاذبه های فرهنگی و تاریخی بسیاری است که ممکن است برای همگان، شناخته شده نباشد.

در سفر به کیش، بازدید از این جاذبه ها را نباید فراموش کنید. در ادامه به معرفی بهترین جاهای دیدنی کیش می پردازیم.

یکی از دیدنی های کیش، کشتی یونانی است که در سال 1345 در سواحل غربی جزیره کیش، به گل نشست. این کشتی جلوه خاص و زیبایی به غروب های جزیره داده است. تمامی مسافران کیش، حداقل یک غروب را در کنار این کشتی به تماشای زیبایی هایش می گذرانند.

شهر زیر زمینی کاریز، با قدمتی 2500 ساله، در عمق 16 متری زمین قرار گرفته است. این قنات که در گذشته آب آشامیدنی اهالی را تامین می نموده؛ حال به مکانی بسیار جالب و زیبا برای تفریح تبدیل شده و به کاریز کیش معروف است.

ویرانه های شهر باستانی حریره، که در شمال جزیره کیش قرار گرفته؛ با قدمتی باستانی، یکی از آثار ثبت ملی ایران است. این شهر باسانی، مجموعه ای بسیار جذاب از ساحل، خانه اعیانی، حمام، مسجد و قنات است که قدمتش به سده 5 تا 10 هجری می رسد. در سفر به کیش بازدید از این اثر باستانی، خالی از لطف نیست.

از دیگر دیدنی های جالب و جذاب جزیره کیش می توان به آکواریوم کیش، باغ پرندگان کیش، پارک دلفین های کیش، سواحل و پلاژهای بانوان و آقایان اشاره نمود که برای بازدید و لذت بردن از سفر، و همچنین برای تفریح های ساحلی و آبی، بسیار پیشنهاد می شوند.

بازارها و مراکز خرید کیش

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می گردد افراد بی شماری به کیش سفر نمایند، خرید کردن است. کیش گلچینی از بهترین و لوکس ترین مراکز خرید را در خود جای داده است. در این بازارها، می توانید اجناسی همچون پوشاک، وسایل شخصی، وسایل سرگرمی، آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش، اسباب بازی، تجهیزات رایانه ای، لوازم خانگی و دیجیتالی، لوازم آشپزخانه، و مواد غذایی تهیه کنید. علاوه بر فروشگا ها، مراکزی مانند دفاتر خدمات مسافرتی، بانک، کافینت، رستوران و کافی شاپ های بسیار، در این بازارها به وفور مشاهده می گردد.

بازار پارس خلیج، مرکز خرید ونوس، مرکز خرید زیتون، مرکز خرید پانیذ، مرکز خرید دامون، بازار مریم، بازار مرجان، بازار مروارید، مرکز خرید سارینا 1، بازار پردیس 1، و بازار پردیس 2، تعدادی از محبوب ترین و معروف ترین مراکز تجاری و تفریحی کیش هستند.

رستوران های کیش

جزیره کیش، به جز مراکز خرید و دیدنی هایش، پر است از رستوران هایی با خدمات و غذاهایی بسیار متنوع. در این رستوران ها، انواع غذای ایرانی، دریایی، سنتی، فرنگی، و فست فود را خواهید یافت.

فودکورت دامون با تراسی جذاب رو به دریا، رستوران سنتی و ساحلی میر مهنا، و پدیده شاندیز که به دلیل ساخت سریعش در کتاب گینس ثبت شده است؛ با فضاهایی بسیار خاص و زیبا و صرف انوع غذاها، تعدادی از لوکس ترین و بهترین رستوران های کیش هستند.

سوغات کیش

کیش، سوغاتی های بسیار متنوعی دارد؛ از جمله صنایع دستی مختص دریا و مناطق گرراستای و محصولاتی همچون خرما، ماهی، و میگو، که همه خاص فرهنگ مردم بومی جنوب هستند.

شما می توانید از سفرتان به کیش انواع خرما، ماهی و میگو، انواع شکلات و قهوه و خوراکی های لوکس وارداتی، مرکبات و ادویه جات، صنایع دستی دریایی و سنتی جنوب، زیورآلات، و پوشاک با کیفیت را با قیمتی مناسب سوغاتی بیاوردید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: کجارو / wikivoyage.org / fa.wikipedia.org / tafrino.com / علی بابا / allmacwallpaper.com
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14984

به "راهنمای سفر به کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید