رفعتی: پس از تأیید فیفا سیستم VAR را در تمام استادیوم ها پیاده می کنیم، برگزاری بازی سپیدرود و پرسپولیس با داوران خط

به گزارش مهسان بلاگ، داود رفعتی، رئیس دپارتمان داوران خاطرنشان کرد، در بازی سپیدرود رشت - پرسپولیس از سیستم یاری داوران اضافی (پشت دروازه) استفاده خواهد شد.

رفعتی: پس از تأیید فیفا سیستم VAR را در تمام استادیوم ها پیاده می کنیم، برگزاری بازی سپیدرود و پرسپولیس با داوران خط

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، داود رفعتی درباره برگزاری کلاس یاری داوران اضافی گفت: با توجه به اینکه سیستم VAR پس از تأیید فیفا در مسابقات لیگ راه اندازی می گردد، برهمین اساس ضروری است جلسات متعددی با فیفا داشته باشیم تا بتوانیم مجوزهای لازم را برای راه اندازی این سیستم بگیریم. به همین خاطر تصمیم گرفتیم با مساعدت رئیس فدراسیون فوتبال از یاری داوران اضافی پشت دروازه استفاده کنیم.

وی در ادامه اعلام کرد: این سیستم می تواند یاری زیادی به داوران نموده و در بحث تشخیص خطا مخصوصاً در محوطه جریمه به آنها یاری کند. از علیرضا فغانی که در چند سال گذشته در کلاس های متعدد FIFA و AFC شرکت نموده و به تازگی از مسابقات جام ملت های آسیا 2019 آمده است، درخواست کردیم در این کلاس به عنوان مدرس حضور داشته باشد و تجربیات چندین ساله اش را در اختیار داوران قرار دهد تا بتوانیم از آنها در مسابقات لیگ استفاده کنیم.

رئیس دپارتمان داوران گفت: قصد داریم در اولین مسابقه این سیستم را اجرا کنیم و برهمین اساس در بازی سپیدرود رشت - پرسپولیس در جام حذفی که روز پنجشنبه 11 بهمن ماه در رشت برگزار می گردد، از آن استفاده می کنیم. همچنین در مسابقاتی که در استادیوم آزادی انجام می گردد به صورت آف لاین از VAR استفاده می کنیم، منتها به داور منتقل نمی گردد و فقط در بحث آموزشی، داوران از آن بهره می ببرند تا ان شاءالله مجوزهای لازم را از فیفا بگیریم و این سیستم را در تمام استادیوم ها پیاده کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5018

به "رفعتی: پس از تأیید فیفا سیستم VAR را در تمام استادیوم ها پیاده می کنیم، برگزاری بازی سپیدرود و پرسپولیس با داوران خط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفعتی: پس از تأیید فیفا سیستم VAR را در تمام استادیوم ها پیاده می کنیم، برگزاری بازی سپیدرود و پرسپولیس با داوران خط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید