شهر باستانی و جادویی میلتوس کوش آداسی

به گزارش مهسان بلاگ، برای بسیاری از ما که عاشق اماکن تاریخی، کهن و باستانی هستیم دیدن آثار و شاهکارهای تاریخی برایمان بسیار ارزشمند و جذاب است. چیزی که در خاورمیانه به وفور یافت می گردد و مثل ماشین زمان ما را به گذشته ها می برد.

شهر باستانی و جادویی میلتوس کوش آداسی

شهر باستانی میلتوس (miletus) یکی از نمونه های شاخصیست که در استان آیدین (Aydın) ترکیه و در شهر زیبای کوش آداسی (Kuşadası) وجود دارد. یک بنای بسیار زیبا و بی نظیر که اگر بخواهید نظیر آن را تماشا کنید باید با خرید بلیط هواپیما به این شهر سفر کنید زیرا تنها در این کشور می توانید چنین بناهای فاخر و کهنی را تماشا کنید. اما خوشبختانه میلتوس به دلیل نزدیک بودنش به کشورمان می تواند فرصت مناسبی برای آشنایی با معماری یونانی و شاهکارهای آن موقع باشد. برای آشنایی بیشتر با شهر باستانی میلتوس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

چرا بازدید از شهر باستانی میلتوس پیشنهاد می گردد؟

همانطور که گفتیم شهر باستانی میلتوس یکی از آثار نفیس کشور ترکیه است که در شهر کوش آداسی واقع شده است. شما در آنجا شاهد بقایای یک آمفی تئاتر بسیار عظیم و بی نظیر خواهید بود که با تماشای آن احساس خواهید کرد به زمان گذشته سفر نموده و در میان حضار قرار دارید و شاهد یکی از حیرت انگیزترین پیکارهای آن موقع هستید. علاوه بر آن، یک موزه بسیار جذاب در آنجا وجود دارد که می توانید از آن هم دیدن کنید.

این موزه تاریخچه شهرهای پرین و میلتوس را به شما بازگو نموده و می توانید در آنجا اطلاعات بسیار زیادی راجع به سبک زندگی مردم، معماری و همچنین سلسله پادشاهی حاکم بر آن موقع و ... کسب کنید. اما یکی دیگر از جذاب ترین بناهایی که می توانید در شهر باستانی میلتوس تماشا کنید حمام های فائوستینا بوده که می توانید بقایای آن را در قسمت جنوبی شهر ببینید. تاریخدانان، باستان شناسان و محققان بر این باورند که قدمت این حمام ها بیشتر از سایر بناهاییست که در آنجا وجود دارد.

شهر باستانی میلتوس در دوره حکومت یونانی ها در کوش آداسی ساخته شده و یکی از شاهکارهای بی نظیر هنرمندان یونانیست که از آن موقع باقی مانده است. اما جالب است بدانید که در یک دوره، یعنی در قرن دوم میلادی در اثر سیلی بسیار عظیم تمام این بنا زیر گل و لای مدفون شد و تا سال های متمادی کسی خبر از این شهر نداشت. بعدها پس از گذر زمان و با اکتشاف باستان شناسان مجددا این شاهکار زیبای یونانی سر از خاک بیرون درآورده و زیبایی بی بدیلش را به معرض نمایش گذاشت.

گفته می گردد که آمفی تئاتر عظیم میلتوس ظرفیتی بالغ بر 15000 نفر داشته که یکی از بهترین جایگاه ها برای تماشای رویدادهای پرهیجانی که در آن موقع در سالن آمفی تئاتر میلتوس رخ می داد، جایگاه های ردیف بالایی بودند. چرا که از آنجا دید بسیار بهتری به محیط اطراف و مخصوصا قسمت مرکزی آمفی تئاتر وجود داشت و به قول امروزی ها جایگاه های بالایی حکم جایگاه VIP را در آن موقع داشتند.

معماری شهر باستانی میلتوس

زمانی که صحبت از قدرت معماری کهن به میان می آید، می توان امضای یونانیان را در طول تاریخ در تمام شاهکارهایشان چه در مرزوبوم خودشان و چه بسا در شهر زیبای کوش آداسی مشاهده کرد. در واقع شهر باستانی میلتوس نمونه شاخص یکی از این شاهکارهای جذاب است از این رو به یکی از جاهای دیدنی کوش آداسی تبدیل شده که نمی توان از آن گذشت، چرا که در آن می توان شاهد موارد بسیاری حیرت انگیزی بود.

برای مثال ستون ها، طاق ها و پله های سنگی بسیار هنرمندانه و با دقت تراشیده شده اند و به قدری از لحاظ مهندسی دقیق ساخته شده اند که بعد از گذشت چندین قرن همچنان سالم و پایدار باقی مانده اند. علاوه بر سالن آمفی تئاتر معروف میلتوس، می توان از معبد آپولو نیز دیدن کرد که گفته می گردد مربوط به یکی از خدایان اساطیری یونان باستان بوده است.

در شهر باستانی میلتوس از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟

با اینکه در بالا به این موارد اشاره نمودیم اما خالی از لطف نیست کمی بیشتر در خصوص آن ها صحبت کنیم. چرا که همه مایل هستند وقتی از جایی دیدن می نمایند دیگر نقطه ای باقی نمانده باشد که از آن بازدید ننموده باشند. به همین دلیل ما هم قصد داریم به طور کامل به آنالیز اماکن دیدنی که می گردد در شهر باستانی میلتوس تماشا کرد بپردازیم. اولین و مهم ترین جایی که می توان به آن اشاره نمود سالن باشکوه و بسیار جذاب آمفی تئاتر میلتوس هست.

همانطور که قبلا شرح دادیم، در زمان یونان باستان تماشای مراسم و جنگ های تن به تن مشاخصان یکی از علایق مردم آن موقع بود. به همین دلیل عظمت و زیبایی سالن آمفی تئاتر در آن موقع اولویت اصلی سازندگان این بنا بوده است. از این روی، می توان با دیدن این بنای منحصربه فرد نهایت لذت را برد و شما تنها زمانی که سالن آمفی تئاتر میلتوس را از نزدیک تماشا کردید پی به عظیمی و شکوه این بنا خواهید برد.

یکی دیگر از اماکن بسیار جذابی که می توانید آن را تماشا نموده و از بازدید کردنش لذت ببرید حمام های فائوستینا است که به طور عجیبی دست نخورده باقی مانده و از بین نرفته اند. این حمام ها (همانطور که در بالا شرح داده شد) در سمت جنوب شهر باستانی میلتوس قرار دارند.

علاوه بر آن می توانید از کاروان سراهای سلجوقی نیز دیدن کنید که حتم داریم این بنای باستانی نیز نظر شما را کاملا به خودش جلب خواهد نمود. بیشتر گردشگرانی که از کاروانسراهای سلجوقی دیدن می نمایند، محو تماشای این بنای حیرت انگیز شده و دقایق بسیاری را مشغول گشت وگذار و عکاسی از بناهایش می شوند. دست آخر، می توانید با معبد آپولو نیز آشنا شده و اطلاعات بسیاری راجع به خدایان اساطیری یونان باستان کسب کنید و در خصوص عقاید و باورهای آن موقع مطالب بیشتری بیاموزید.

چگونه به شهر باستانی میلتوس برویم؟

در هر جای شهر کوش آداسی که باشید می توانید به راحتی شهر باستانی میلتوس را پیدا کنید. بهترین روش استفاده از وسایل نقلیه برای زودتر رسیدن به مقصدتان است ولی اگر با ماشین شخصی تان به ترکیه سفر نموده اید می توانید با استفاده از آدرسی که به شما می گویم به راحتی شهر باستانی میلتوس را پیدا کنید.

شما باید ابتدا بلوار ادنان مندرِس (Adnan Menderes) را پیدا نموده و به سمت بلوار اینونو (İnönü) بروید. سپس سمت راست پیچیده و به سمت مزارلیک (Mezarlık) بروید. در مرحله بعد باید مستقیم به سمت سلیمان دمیرلر (Süleyman Demirel) بروید. بعد به سمت چپ، در راستای که کوش آداسی سوکه (Kuşadası Söke) وجود دارد بپیچید.

سپس باید از خروجی دوم یعنی میلاس سوکه یولو (Milas Söke Yolu) خارج شده و حواستان به خروجی اول بعدی یعنی گولو باخچه (Güllübahçe Yolu) باشد، چرا که باید از آن خارج شده و راستاتان را مستقیم طی کنید و بعد به سمت چپ بپیچید تا در نهایت به شهر باستانی میلتوس برسید.

توجه داشته باشید که این راستا حدودا 61 کیلومتر بوده و اگر قصد پیاده روی به آنجا را دارید حتما باید از کفش های راحتی بهره ببرید و از قبل تجربه پیاده روی های طولانی را داشته باشید، چرا که در غیر این صورت ممکن است این راستا طولانی برایتان بسیار خسته نماینده و طاقت فرسا باشد. اما همانطور که گفتیم بهترین و راحت ترین گزینه می تواند استفاده از وسایل نقلیه عمومی باشد که در کمترین زمان ممکن شما را به مقصدتان خواهد رساند.

در نزدیکی شهر باستانی میلتوس از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

حمام فائوستینا: 190 متر

مسجد الیاس بی: 400 متر

موزه ملت: 450 متر

بقایای باستانی بالات: 1 کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی شهر باستانی میلتوس برای اقامت وجود دارد؟

هتل آنادُلو: 19 کیلومتر

هتل گوموش اولر سیتسی 2: 20 کیلومتر

هتل اتهِم شیمشک: 20 کیلومتر

هتل گوموش اولر سیتسی 3: 21 کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به شهر باستانی میلتوس هستند؟

رستوران یسیلیم کراتهانسی: 2 کیلومتر

رستوران سلطان آنا چیفتلیی: 10 کیلومتر

رستوران کومسال: 11 کیلومتر

رستوران روملی کوکورچ: 17 کیلومتر

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: گردشبان
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 84206

به "شهر باستانی و جادویی میلتوس کوش آداسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر باستانی و جادویی میلتوس کوش آداسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید