صالحی عمران: اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای باید استادکار باشند

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای باید استادکار به معنای واقعی باشند و بر روی عناصری که به طور مستقیم بر روی یاد دهی و یادگیری دانشجویان تمرکز دارد فعالیت کنیم.

صالحی عمران: اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای باید استادکار باشند

به گزارش اداره گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دانشگاه فنی و حرفه ای ، دوره آموزشی آشنایی با آیین ترفیع پایه سالیانه اعضای هیات علمی امروز به همت مرکز امور مدرسان و اعضای هیات علمی و با حضور معاونان آموزشی دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای برگزار گردید.

این دوره در راستای اجرای برنامه عملیاتی معاونت آموزشی دانشگاه و بالندگی و توانمندسازی اساتید برگزار گردید که ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای،غلامرضا کیانی مشاور رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در امور آموزشی و مدیران کل و کارشناسان حوزه آموزشی دانشگاه حضور داشتند.

بنابراین گزارش، غلامرضا کیانی در ابتدای این دوره گفت: براساس مصوبات هیات رئیسه، بخش عمده ای از برنامه های عملیاتی معاونت آموزشی محقق شده و ارزیابی عملکرد برنامه را در دستور کار داریم تا واقع بینانه تر کار را دنبال کنیم.

وی اضافه نمود: سال جاری حوزه آموزشی استان ها باید برنامه عملیاتی داشته باشند که مهم ترین شاخص آن ساماندهی رشته هاست.

ابراهیم صالحی عمران در ادامه این دوره آموزشی به کوشش برای رسیدن به یک دانشگاه کیفیت گرا و مأموریت گرا در راستای تحقق رسالت های دانشگاه فنی و حرفه ای اشاره نمود و گفت: وقتی با معاونت آموزشی روبه رو می شویم وجه تمایز دانشگاه با سایر مؤسسات و دانشگاه های اجرایی به ذهنم می رسد. وجه اقتصادی و اداری این دانشگاه وجه تشابه با سایر دانشگاه هاست اما معمولاً دانشگاه ها وظایفی دارند که آنان را از سایر دستگاه های اجرایی متفاوت می نماید.

وی ادامه داد: بسیاری از مدیران ما ناخودآگاه اسیر یک سری وظایف اداری می شوند اما خوب است به دور از این موضوع به آموزش و پژوهش که رسالت اصلی این دانشگاه است فکر کنیم و جزء رسالت و اهداف اصلی دانشگاه مدنظر قرار دهیم.

صالحی عمران با عنوان اینکه تمام فکر معاونت آموزشی بایستی مسائل یاد دهی، یادگیری و مسائل کیفیتی باشد تا به ارتقای آموزش مسائل فنی و حرفه ای برسیم اضافه نمود: وجه تمایز دانشگاه فنی و حرفه ای با سایر دانشگاه ها همین موضوع است باید بر روی عناصر دقیقی که مستقیماً بر روی یاددهی و یادگیری دانشجویان تمرکز دارد، فعالیت کنیم.

وی اشاره نمود: یکی از دغدغه های من این است که ساماندهی مدرسان و هیات علمی های ما صورت گیرد، عمده وظیفه ما بر عهده حق التدریسی هاست. در کشور ما بیشتر ورود مدرسان ناشی از روابط است تا ناشی از یک سیستم صحیح شناسایی و جذب اساتید مدعو. این موضوع برای من در بدو ورودم یک دغدغه بود و از مدیران ستادی خواستم که باید یک آیین نامه و صلاحیت پذیرش صحیح در این خصوص تدوین گردد.

صالحی عمران اضافه نمود: دانشجوها در دست ما امانت هستند و مدرس یک عنصر اساسی در انتقال مهارت شناخته می گردد و بایستی از تجربه نظری و عملی قابل قبولی برخوردار باشد بلکه در همین خصوص معتقدم خود باید یک استادکار ماهر باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای تاکید نمود: اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای باید استادکار به معنای واقعی باشند. در کیفیت آموزشی، مدرس و هیات علمی موثر است سعی داشته باشیم این افراد را شناسایی کنیم.

وی اضافه نمود: چند عناصر کلیدی در بحث حوزه آموزشی داریم؛ یادگیرنده ها و دانشجویان یکی از این عناصر است. سال گذشته سال خوبی در پذیرش دانشجو نداشتیم ولی آمارها نشانگر آن است سال جاری ظرفیت پذیرش قابل قبولی خواهیم داشت.

صالحی عمران ادامه داد: باید سعی کنیم دانش آموزان قوی تری را وارد سیستم کنیم. سال جاری سال حساسی داریم زیرا دانش آموزان به مرحله دیپلم رسیدند و باید ببینیم چقدر این افراد علاقه مند به شرکت در دوره های تکنیسین هستند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: سال جاری رصد می کنیم که دانش آموزان به چه رشته هایی علاقه مند هستند، چراکه در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ظرفیت های خوبی اعلام شده است.

وی عنصر دیگر را دانشجوها بیان کرد و اضافه نمود: هویت ما با بودن دانشجو در دانشگاه و فعال بودن کارگاه ها و کلاس های آموزشی است، ما برای یاددهی و انتقال مهارت به دانشجوها فعالیت می کنیم این موضوع بسیار مهم است زیرا آینده جامعه ما در دست این افراد است.

صالحی عمران درباره محتواهای آموزشی و درسی گفت: سرفصل ها بسیار مهم است نظارت آموزشی یعنی اینکه ببینیم چه درسی تدریس می گردد این موضوع وظیفه معاونت آموزشی است. دانشگاه تغییرات برنامه درسی را شروع نموده و 21 برنامه درسی تغییر سرفصل داشتند که تا اول مهر ابلاغ خواهند شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای به عناصر روش های آموزشی و ارزشیابی ها نیز اشاره نمود و گفت: این دو عنصر نیز بسیار مهم هستند چرا که اساتید وظیفه سنجش و ارزیابی را برعهده دارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 12375

به "صالحی عمران: اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای باید استادکار باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی عمران: اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای باید استادکار باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید