طرح جامع مرمت و احیای بازار اراک در دست تهیه است

به گزارش مهسان بلاگ، معاون میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: طرح جامع مرمت بازار تاریخی اراک در راستای حفاظت، احیا و معین کاربری جدید در دست تهیه است تا شاهد ارائه جامع ترین برنامه مرمتی برای این مجموعه تاریخی باشیم.

طرح جامع مرمت و احیای بازار اراک در دست تهیه است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، محسن کریمی معاون میراث فرهنگی امروز یکشنبه 6 آبان 97 با اعلام این خبر گفت: در این طرح، انجام مطالعات آسیب شناسی، معین عوامل مخل و فرساینده و آنالیز وضعیت بام مدنظر است تا بتوان تمام اقدامات مرمتی، عمرانی، زیباسازی و تغییر کاربری ها را طبق اصولی واحد و کارشناسی انجام داد.

کریمی اضافه کرد: در ادامه این طرح، نقشه برداری دقیق، برداشت کامل وضعیت موجود و تهیه نقشه کاداستر صورت می گیرد تا وضعیت ملکی تمام واحدهای تجاری، اداری، مسکونی و سراها تعیین گردد.

او در ادامه گفت: تهیه جزئیات اجرایی و طرح مرمت و احیا بخش های مختلف بازار و همچنین متره و برآورد در جهت مرمت جامع نیز در این طرح تهیه می گردد. برنامه احیا سراها و بخش های دیگر بازار نیز از طریق دسته پیشنهادات تئوری و اجرایی نیز ارائه می گردد تا جامع ترین برنامه راهبردی مرمت و احیای بازار تاریخی اراک تهیه گردد.

مجموعه تاریخی بازار اراک نمونه ارزشمندی از شهر سازی اوایل قرن 13 است. این بازار در زمان فتحعلی شاه قاجار(دومین شاه قاجار)در سال 1227 ه.ق توسط یوسف خان گرجی بنا گردیده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1416

به "طرح جامع مرمت و احیای بازار اراک در دست تهیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جامع مرمت و احیای بازار اراک در دست تهیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید