طرز تهیه کیک نارنگی پاییزی

به گزارش مهسان بلاگ، برای یک عصرانه خوشمزه و لذیذ هیچ چیز جای یک کیک خانگی گرم را همراه با یک فنجان چای تازه دم پر نمی کند. کیک اسفنجی، شکلاتی و وانیلی همواره محبوب ترین و البته ساده ترین نوع کیک های خانگی هستند و بعید است که کسی میانه ای با چشیدن طعم شان نداشته باشد. اما امروز به جای یک طعم آشنا می خواهیم عصرانه پاییزی متفاوتی را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید تا طرز تهیه کیک نارنگی خوشمزه را به شما آموزش دهیم تا در عصرهای ابری پاییزتان را با عطر دوست داشتنی اش پر کنید.

طرز تهیه کیک نارنگی پاییزی
  • مواد لازم برای تهیه کیک نارنگی

آرد سفید دو پیمانه

تخم مرغ چهار عدد

روغن مایع یک پیمانه

آب نارنگی یک پیمانه

پودرنارگیل سه قاشق چای خوری

بکینگ پودر دو قاشق چای خوری

هل یک قاشق چای خوری

وانیل نصف قاشق چای خوری

  • طرز تهیه کیک نارنگی

مرحله اول

ایتدا دو پیمانه آرد را به همراه بکینگ پودر سه بار الک نموده و آن را کنار بگذارید. سپس چهار عدد تخم مرغ را به همراه وانیل، هل و مقداری پوست نارنگی رنده شده هم بزنید.

مرحله دوم

پس از اینکه تخم مرغ از لختگی درآمد و با مواد خوب مخلوط شد، یک پیمانه شکر را به مواد اضافه نموده و آن را خوب هم بزنید. حالا نوبت اضافه کردن یک پیمانه روغن مایع به مایه کیک است. پس از اضافه کردن روغن مایع مواد را با چنگان هم بزنید تا به یک مایع یک دست برسید.

مرحله سوم

در این مرحله باید آب نارنگی که از قبل آماده شده را به مواد اضافه نموده و پس از آن آرد الک شده را آرام آرام به مواد اضافه کنید. دقت کنید که به هیچ عنوان همه آرد را به مایه کیک اضافه نکنید و این مرحله را با دقت و حوصله بیشتری انجام دهید.

مرحله چهارم

حالا کف قالب کیک را با کمی روغن چرب کنید و بعد از آن مواد را به آرامی داخل قالب بریزید و سپس کیک را درون فر بگذارید.

پس از قرار دادن کیک در فر اجازه دهید تا 45 دقیقه بپزد. پس از آن با یک جنگال و یا خلال دندان از پخته شدن کیک نارنگی اطمینان پیدا کنید؛ سپس کیک را از فر خارج کنید. به همین راحتی کیک نارنگی شما آماده شد.

شما می توانید برای تزئین این کیک خوشمزه از پودر نارگیل و خود نارنگی بهره ببرید. همچنین برای جذاب تر شدن تزئین کیک می توانید مربای نارنگی را به عنوان دورچین کیک خود قرار دهید.

نکات کلیدی برای آماده کردن کیک نارنگی

  • دقت کنید که در هنگام اضافه کردن آرد به مواد کیک به هیچ عنوان از همزن برای به هم زدن مواد استفاده نکنید چرا که استفاده از همزن باعث می گردد کیک شما پف نکند.
  • برای خوش طعم شدن کیک بهتر است تا از پودر نارگیل و دارچین هم در مایع کیک بهره ببرید.
  • برای پخت این کیک خوشمزه می توانید از قالب های کوچک کیک یزدی نیز بهره ببرید.
  • در هنگام تزئین این کیک پاییزی می توانید از پودر شیبابا رنگی برای تزئین آن بهره ببرید.
  • اگر شما هوادار کیک های خامه ای هستید، به راحتی از خامه برای تزئین کیک نارنگی بهره ببرید، اما قبل از اضافه کردن خامه به کیک، حتما بگذارید کیک نارنگی کمی خنک گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: کتاب کاله
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 22609

به "طرز تهیه کیک نارنگی پاییزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک نارنگی پاییزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید