لزوم افزایش نظارت ها بر فعالیت معادن

به گزارش مهسان بلاگ، استاندار سمنان با تأکید بر لزوم افزایش نظارت بر فعالیت معادن گفت: دست درازی غیر کارشناسی به عرصه های طبیعی استان به حداقل خواهد رسید.

لزوم افزایش نظارت ها بر فعالیت معادن

به گزارش از ، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در نشست شورای معادن استان سمنان ضمن بیان اینکه در استان امکان اعطای مجوز به معدن کارانی که ضوابط زیست محیطی را رعایت نمی کنند وجود ندارد، گفت: با افزایش نظارت بر فعالیت معادن دست درازی غیر کارشناسی به عرصه های منابع طبیعی به حداقل می رسد.

او با تأکید بر اینکه فعالیت معادن در استان سمنان منوط به رعایت ضوابط زیست محیطی است، افزود: فعالیت معادن برای اکتشاف و استخراج منوط به رعایت چارچوب های قانونی باشد.

استاندار سمنان بابیان اینکه معدن کاوی و استخراج معادن در استان سمنان با رعایت نکات قانونی و توجه به مسائل زیست محیطی باشد و نظارت دراین ارتباط روزافزون و مستمر ادامه یابد، شرح داد: حفاظت از عرصه ها و منابع طبیعی باوجود معدن کاوی و استخراج در دستور کار دستگاه های اجرایی باشد.

آشناگر با اشاره به اینکه فعالیت اقتصادی مهم است و در کنار آن باید به حفظ منابع طبیعی نیز اهتمام ویژه ای ورزیده شود، گفت: در این جلسه شرایط فعالیت 17 مورد معدن کاوی بررسی می شود که از تعداد معادن بررسی شده مذکور در این نشست، پنج مورد مزایده ای و 12 مورد هم در ارتباط با محدوده های ثبت شده که با مخالفت جزئی و کلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان همراه بوده است.

ح

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 46875

به "لزوم افزایش نظارت ها بر فعالیت معادن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم افزایش نظارت ها بر فعالیت معادن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید