مذاکرات صلح آمریکا و طالبان شفاف نبود، صلح باید بر مبنای جمهوریت باشد

به گزارش مهسان بلاگ، یونس قانونی ضمن ابراز تاسف از شکست مذاکرات صلح آمریکا و طالبان، از روند 9 ماهه این مذاکرات انتقاد کرد.

مذاکرات صلح آمریکا و طالبان شفاف نبود، صلح باید بر مبنای جمهوریت باشد

به گزارش ، یونس قانونی، از سیاسیون مطرح افغانستان طی سخنانی در ولایت هرات تاکید نمود که روند صلح گمشده مردم افغانستان است اما این روند باید بر مبنای جمهوریت باشد نه اعاده امارت.

وی که به همراه بعضی چهره های سیاسی از جمله عطا محمد نور، احمد ولی مسعود، جنرال بسم الله محمدی به ولایت هرات سفر نموده و میهمان امیرمحمد اسماعیل خان، رهبر جهادی جنوب - غرب افغانستان است اضافه نمود: دستاوردهای سال های اخیر افغانستان که منجر به رشد جوانان، شکل گیری نظام جدید و پیشرفت مردم شده است، نباید قربانی صلحی نادرست گردد.

قانونی ضمن ابراز تاسف از شکست مذاکرات صلح آمریکا و طالبان، در انتقاد به روند 9 ماهه این مذاکرات گفت: توقع این بود تا مذاکرات صلح به صورت شفاف و عاری از تاریکی باشد و تمام مردم افغانستان در آن نقش داشته باشند.

به گفته وی، توقف مذاکرات صلح آمریکا و طالبان می تواند اوضاع را وخیم تر نموده و ما را به سمت نگرانی های بیشتر ببرد زیرا در صورت توقف دوامدار مذاکرات صلح، در آینده شاهد گروه بندی ها و افزایش فعالیت گروه های تروریستی خواهیم بود که این هیچگاه خواسته مردم افغانستان نبوده است.

این چهره سرشناس سیاسی افغانستان همچنین درباره انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در این کشور گفت: انتخاباتی که افغانستان را به سمت تقابل های سمتی و قومی ببرد، چطور می تواند خبر خوشی برای مردم افغانستان باشد؟ این انتخابات نمی تواند سرنوشت و آینده افغانستان را به مطلوبیت برساند.

لازم به ذکر است که عطا محمد نور، رئیس اجرائی حزب جمعیت اسلامی نیز طی سخنانی در ولایت هرات خواهان تحریم انتخابات شد و تاکید نمود که ما خودمان صلح را می آوریم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 17237

به "مذاکرات صلح آمریکا و طالبان شفاف نبود، صلح باید بر مبنای جمهوریت باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات صلح آمریکا و طالبان شفاف نبود، صلح باید بر مبنای جمهوریت باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید