مفتح: یارانه کمک جبرانی دولت به اقشار نیازمند است ، حذف یارانه دهک های بالا ضروری است

به گزارش مهسان بلاگ، عضو کمیسیون برنامه و بودجه معتقد است یارانه یک کمک جبرانی از سوی دولت است که صرفا باید به اقشار نیازمند پرداخت شود.

مفتح: یارانه کمک جبرانی دولت به اقشار نیازمند است ، حذف یارانه دهک های بالا ضروری است

محمد مهدی مفتح عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرنگاران در ارزیابی خود نسبت به حذف یارانه سه دهک بالای جامعه گفت: بنده کاملا با حذف یارانه دهک های بالا موافق هستم و همانطور که طی سال های مختلف در مجلس پیرامون آن بحث شد و به ویژه در فصل بودجه بندی به عنوان موافق، این موضوع را پیگیری کردم.

وی یارانه را حق اقشار نیازمند و ضعیف جامعه دانست و افزود: کسانی که می توانند زندگی شان را با درآمدهای خود تامین کنند، نباید از یارانه استفاده کنند تا دولت بتواند مبلغ بیشتری را به اقشار ضعیف و دهک های پایین تر پرداخت کند و با توجه به وضعیت گرانی و تورم کنونی از شرایط قابل قبول تری برخوردار باشد.

مفتح شرح داد: 45 هزار تومان یارانه برای خانواده ای که از درآمد خوب برخوردار است و جزو دهک های بالا محسوب می شود، درصدی نیست اما اگر این مبلغ جمع شود و به دهک های پایین تعلق بگیرد می تواند تاثیر مثبتی بر زندگی آنها داشته باشد .

عضو کمیسیون برنامه و بودجه حذف یارانه دهک های بالا را اقدامی کاملا هماهنگ با عدالت دانست و گفت: دولت موظف است باید به حذف یارانه اقشار پردرآمد اقدام کند. هر چند برخی می گویند در این جهت اشتباهاتی نظیر حذف افراد براساس تشابهات اسمی رخ داده باشد که طبیعتا با پیش روی در این جهت اشکالات آن اصلاح خواهد شد.

کننده مردم تویسرکان با تاکید براینکه دولت باید مکانیزم اصلاح نام افرادی که به طور اشتباهی از سامانه هدفمندی یارانه ها حذف شده اند را به کار گیرد، یادآور شد: در هر صورت اصل اقدام حذف یارانه دهک های بالا، بسیار مناسب است که انجام آن ضرورت دارد.

مفتح در واکنش به دیدگاهی که یارانه را حق تمامی شهروندان می داند، ادامه داد: یارانه، کمک دولت به اقشار نیازمند است. این قوه موظف است زندگی اقشار نیازمند را تامین کند و اساسا یارانه در این راستا تعریف می شود بنابراین به چه دلیل باید تلقی کنیم که این کمک حق همه است؟!

وی در پایان خاطر نشان کرد: یارانه یک کمک جبرانی از سوی دولت است که صرفا باید به اقشار نیازمند پرداخت شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 20152

به "مفتح: یارانه کمک جبرانی دولت به اقشار نیازمند است ، حذف یارانه دهک های بالا ضروری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مفتح: یارانه کمک جبرانی دولت به اقشار نیازمند است ، حذف یارانه دهک های بالا ضروری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید