موضع گیری عربستان نسبت به تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه

به گزارش مهسان بلاگ، ایرنا نوشت: شورای وزیران عربستان سعودی روز سه شنبه با استقبال از تشکیل کمیته قانون اساسی در سوریه تاکید نمود که ریاض از روند سیاسی برای انتها دادن به بحران در سوریه حمایت می نماید.

موضع گیری عربستان نسبت به تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان واس، جلسه شورای وزیران این کشور امروز به ریاست سلمان بن عبدالعزیز پادشاه در کاخ السلام در جده برگزار گردید.

شورای یاد شده در جلسه خود از تشکیل کمیته قانون اساسی در سوریه استقبال کرد.

اعضای کمیته تدوین قانون اساسی سوریه هفته پیش معین شدند و قرار است حدود یک ماه دیگر نخستین جلسه آن در ژنو سوئیس برگزار گردد.

بر اساس توافق های قبلی ترکیب اعضای این کمیته شامل 50 نماینده دولت سوریه ، 50 نفر از مخالفان و 50 نفر از گروه های جامعه مدنی و مستقلین این کشور هستند .

شورای امنیت سازمان ملل متحد هم 28 آذر ماه 1394 قطعنامه شماره 2254 را با عنوان نقشه راه عملیات انتقال سیاسی در سوریه با اجماع اعضا تصویب نموده بود.

عربستان سعودی در حالی از تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه استقبال نموده که ریاض از اصلی ترین کشورهای مخالف دولت سوریه در سال های اخیر بوده و کوشش زیادی را برای سرنگونی دولت بشار اسد نموده بود.

شورای وزیران عربستان در ادامه، محکومیت های بین المللی نسبت به حمله به دو میدان نفتی خریص و بقیق وابسته به تاسیسات نفتی آرامکو را ستود و این حمله را تهدید خطرناکی برای امنیت منطقه و انرژی دنیا دانست.

تاسیسات نفتی آرامکو 23 شهریور ماه هدف حملات نیروهای انصار الله نهاده شد. این حملات، فراوری نفت سعودی را به نصف رساند.

شورای وزیران سعودی در بخش دیگری از بیانیه خود با تکرار ادعاهای واهی علیه ایران، از جامعه دنیای خواست که در برابر اقدامات خصمانه نظام ایران یکپارچه بایستد و همه فشارهای لازم را برای تغییر رفتار ایران به کار بگیرد.

مقام های ریاض در حالی ایران را به ناامنی در منطقه متهم می نمایند که عربستان در قالب ائتلافی نزدیک به پنج سال جنگی را علیه مردم فقیر یمن تحمیل نموده است. این جنگ، خود باعث ایجاد بحران ها و تنش های دیگر در منطقه شده است.

310311

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 19346

به "موضع گیری عربستان نسبت به تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع گیری عربستان نسبت به تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید