نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره کره شمالی

به گزارش مهسان بلاگ، ایسنا نوشت: اعضای اروپایی شورای امنیت سازمان ملل در نشست این شورا درباره جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی به پیونگ یانگ هشدار دادند تمامی تسلیحات کشتار جمعی خود را کنار بگذارد.

نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره کره شمالی

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل اما این نشست شورای امنیت سازمان ملل را محکوم کرد و آن را خطرناک خواند و به خبرنگاران گفت، این مساله تمایل کره شمالی را برای دفاع از حق حاکمیت خودش بیشتر می نماید.

وی ادامه داد، ایالات متحده در این اقدامات نادرست از سوی سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس که خواهان برگزاری این نشست شدند، دست دارد و گفت: بدون رضایت دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اتفاقی رخ نمی دهد.

سفیر کره شمالی در سازمان ملل همچنین تاکید نمود، زمان بندی نشست شواری امنیت سازمان ملل بسیاری مهم است. اصلا اهمیتی ندارد که این سه کشور دنبال چه چیزی هستند ما هرگز این اقدام و کوشش خطرناک را بر نمی تابیم و هرگز بی اعتنا به این مساله نمی نشینیم.

نشست شورای امنیت سازمان ملل در پی دیدار میان مقام های ارشد کره شمالی و آمریکا در استکهلم برگزار گردید؛ مذاکراتی که نخستین بار است از زمان دومین نشست بین ترامپ و کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در ویتنام و در فوریه امسال میلادی برگزار گردید.

این در حالی است که سه کشور اروپایی در بیانیه ای مشترک پس از نشست غیر علنی، آزمایش های موشکی کره شمالی در سوم اکتبر را محکوم کردند و به پیونگ یانگ تاکید نمودند تا با حسن نیت در مذاکرات معنادار با آمریکا شرکت کند و اقدامات قاطع را در راستای کنار گذاشتن تمامی تسلیحات کشتار جمعی و برنامه های موشک بالستیکی خود در نظر بگیرد. هیچ راهی برای دستیابی به صلح و ثبات در شبه جزیره کره و در منطقه وجود ندارد بجز همین راه.

310311

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 21008

به "نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید