نماینده اتحادیه اروپا اقدام آمریکا علیه کوبا را محکوم کرد

به گزارش مهسان بلاگ، تهران - خبرنگاران - دولت آمریکا در نظر دارد شکایت از شرکت های خارجی فعال در کوبا را مجاز اعلام کند که این اقدام سرآغاز تنش های تازه با کشورهای اتحادیه اروپا خواهد بود و نماینده اتحادیه اروپا در کوبا این اقدام کاخ سفید را به شدت محکوم نموده است.

نماینده اتحادیه اروپا اقدام آمریکا علیه کوبا را محکوم کرد

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگاران به نقل از دویچه وله ، دولت آمریکا میخواهد با اجازه دادن به اتباع آمریکا برای شکایت از شرکت های خارجی فعال در کوبا فشارها علیه کوبا را تشدید کند .

این تغییر در سیاست آمریکا زمینه را برای مناقشه های جدید مالی بین آمریکا و اروپا فراهم خواهد ساخت. این امر نشان دهنده یک تنش افزایی جدید در سیاست واشنگتن برای اعمال فشار بر کوبا به علت حمایت از دولت سوسیالیست نیکلاس مادورو در ونزوئلا است.

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا این تغییر در سیاست آمریکا را امروز چهارشنبه در یک سخنرانی در میامی که محل زندگی مهاجران کوبایی است اعلام خواهد نمود.

آمریکا همچنین تحریم های جدید علیه ونزوئلا و نیکاراگونه دو متحد کوبای کمونیست اعلام خواهد نمود. تصمیم آمریکا برای انتها دادن به تعلیق دو دهه ای بر بخشی از قانون هلمز- برتون می تواند شرکت های آمریکایی ، اروپایی و کانادایی را در معرض شکایت هایی با خسارات میلیاردها دلاری قرار دهد و همچنین کوشش های کوبا برای جذب سرمایه گذاری خارجی را مخدوش کند.

در همین حال اتحادیه اروپا که بزرگترین شریک تجاری کوبا است تهدید نموده که آمریکا را در سازمان تجارت جهانی به چالش خواهد کشید اگر آمریکا بخواهد در روابط تجاری کشورهای مستقل مداخله کند. آلبرتو ناوارو نماینده اتحادیه اروپا در کوبا به خبرنگاران گفت که اتحادیه اروپا این اقدام آمریکا را به شدت محکوم می نماید .

وی اضافه کرد: این اقدام موجب ایجاد سردرگمی بیشتر برای سرمایه گذاری خارجی در کوبا می گردد که برای یاری به ایجاد اشتغال و رفاه در کوبا ضروری است.

اعلام این سیاست جدید آمریکا در کوبا در حالی است که دولت ترامپ با خروج از پیمان آب و هوایی پاریس ، توافق هسته ای با ایران ، متحدان اروپایی را خشمگین نموده و همچنین مناقشه های تجاری بین واشنگتن و بروکسل ایجاد شده است.

اروپا از آمریکا در زمینه اعمال فشار بر دولت مادورو در ونزوئلا حمایت نموده است اما گگرددن یک مناقشه تجاری و ضربه زدن به اقتصاد شکننده کوبا می تواند به قطع حمایت از سوی کشورهایی مانند اسپانیا منجر گردد.

دویچه وله آلمان در ادامه این گزارش به نقل از ویلیام لئوگرانده استاد مسائل آمریکای لاتین در دانشگاه آمریکایی واشنگتن اضافه کرد: دولت ترامپ سیاست تغییر رژیم را در ارتباط با ونزوئلا و کوبا در پیش گرفته است.

وی گفت: آنها (مقامات آمریکایی) امیدوارند که با برکناری دولت ونزوئلا و قطع صادرات نفت به کوبا موجب ایجاد بحران مالی در کوبا و فروپاشی سیاسی در آن کشور بشوند.

اروپام**1078** 1546

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8210

به "نماینده اتحادیه اروپا اقدام آمریکا علیه کوبا را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده اتحادیه اروپا اقدام آمریکا علیه کوبا را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید