نمایندگان مجلس در مورد وزیر پیشنهادی ورزش مخالفت نکنند

به گزارش مهسان بلاگ، شاهرخ شهنازی در مصاحبه با خبرنگاران با تاکید بر اینکه ورزش ایران چند ماهی منتظر مشخص شدن وزیر است، اظهارداشت: به طور حتم مشخص شدن وزیر جدید ورزش و جوانان می تواند مشخص تکلیف ورزش را تسریع کرده و مشکلاتی که ورزش در حال حاضر با آنها روبرو شده و قطعا پیش پای وزیر آینده هم خواهد بود را مرتفع کند. همه اینها کمک می کند ورزش به سمت اهداف مشخص به خصوص برای رویدادهای مهمی که در پیش دارد، حرکت کند.

نمایندگان مجلس در مورد وزیر پیشنهادی ورزش مخالفت نکنند

وی با تاکید دوباره بر اینکه معرفی نهایی وزیر وزارت ورزش و جوانان از هر جهت تاثیر کاملا مثبتی خواهد داشت، به معرفی نصرالله سجادی به عنوان گزینه این وزارتخانه اشاره کرد و با مرور سوابقی که وی در عرصه ورزش طی دهه های گذشته داشته، تاکید کرد که سجادی بهترین گزینه برای معرفی به مجلس بود.

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در این رابطه گفت: نصرالله سجادی از سطح آموزش و پرورش به ورزش معرفی شد. وی در دولت شهید باهنر مدیر کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش بود سپس به معاونت این وزارتخانه ارتقا مقام پیدا کرد. ضمن اینکه وی در حال حاضر استادیار دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران است.

وی ادامه داد: دبیر کل، خزانه دار و عضویت در هیات رئیسه از سوابق نصرالله سجادی در کمیته ملی المپیک به حساب می آید. وی از نظر اجرایی هم تجربه قوی دارد چرا که به عنوان سرپرست کاروان ایران چندین حضور در بازی های المپیک و آسیایی را تجربه کرده و زمانی هم رئیس فدراسیون فوتبال بود. در کل اینکه سجادی علاوه بر تحصیلات از نظر تخصص، علمی، اجرایی و تجربی صلاحیت های لازم برای مدیریت ورزش کشور را داراست.

شهنازی با تاکید بر اینکه معرفی نصرالله سجادی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان بهترین انتخابی بود که در این مقطع زمانی می شد برای جامعه ورزش انجام داد، یادآور شد: البته شخصیت های بزرگی دیگری هم در ورزش حضور دارند اما نصرالله سجادی اصلح ترین گزینه است. از این بابت به دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری تبریک می گویم که عصاره ورزش و فردی که زمانی ورزشکار خوبی هم در میادین مختلف بوده را به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی کرده اند.

مشاور ویژه رئیس فدراسیون جهانی تنیس روی میز تاکید کرد: آقای دکتر حسن روحانی با معرفی نصرالله سجادی به قول خودشان در مقابل ورزش و برای انتخاب مدیری ورزشی عمل کردند. ضمن اینکه گزینه معرفی شده ناآشنا با بخش جوانان و مسائل و مسائل مربوط به آنها هم نیستند. به هر حال نصر الله سجادی زمانی در آموزش و پرورش و همچنین در میان جامعه دانشگاهی و دانشجویان بودند به همین دلیل در این بخش هم آشنایی و تجربه های لازم را دارا هستند.

رئیس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک تاکید کرد که منتظر بیش از 200 رای مثبت مجلسی به گزینه پیشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان هستیم تا وی با قدرت کارش را آغاز کند.

وی در مورد اینکه چرا دو گزینه ای که پیش از این وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی شده بودند یعنی آقایان مسعود سلطانی فر و سیدرضا صالحی امیری پیروز به کسب رای اعتماد نشدند؟ به خبرنگاران گفت: به هرحال نمایندگان مجلس به جنبه های مختلفی توجه دارند و برای رای دادن اختیار تام دارند. باید از رای و تصمیم آنها تبعیت کرد اما اطمینان دارم که این بار نصرالله سجادی می تواند از مجلس رای اعتماد لازم را بگیرد.

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک ادامه داد: گزینه پیشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان فردی سیاسی نیست و از هر جهت هم تخصص و صلاحیت لازم را برای مدیریت این وزارتخانه دارد. بنابراین انتظار جامعه ورزش رای دادن نمایندگان مجلس به وی است. از نمایندگان مجلس با وجود اختیاراتی که دارند می خواهیم که نسبت با گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت ورزش و جوانان با در نظر تمام سوابق کاری و تحصیلی و تخصصی که دارد، مخالفتی نداشته و مخالف هم صحبت نکنند تا او بتواند با بالای بیش از 95 درصد رای موافق وزیر شود.

شهنازی با تاکید دوباره بر اینکه مجلسی ها حق دارند در مورد گزینه های معرفی شده برای وزارتخانه های مختلف با در نظر دریافت نقاط ضعف و قوت آنها بررسی هایی را انجام دهند، اظهارداشت: جامعه ورزش از سه ماه پیش منتظر مشخص وزیر است. پیش از آنهم که منتظر تغییرات دولت و نتیجه آن در مدیریت ورزش بودیم. حالا و بعد از اینکه دو وزیر قبلی پیشنهاد شده برای ورزش رای لازم را ندریافتد، انتظار داریم این بار گزینه معرفی شده با رای قاطع نمایندگان مجلس آغاز به کار کند به خصوص اینکه رئیس جمهوری اصلح ترین فرد را انتخاب کرده که تا حالا و در هیچ مقطعی کوچکترین حاشیه ای نداشته است.

رئیس آکادمی ملی المپیک در بخشی از مصاحبه با خبرنگاران با یادآوری جایگاه چهارمی ایران در بازی های آسیایی گوانجو و در پیش بودن دوره جدید این بازی ها گفت: همین الان هم برای حفظ این جایگاه دیر شده و زمان زیادی را از دست داده ایم و در شرایط خوبی نیستیم چه برسد برای ارتقا آن؛ در حالیکه جامعه بین المللی ورزش هم منتظر است تا ببیند تحولات ایجاد شده چه تاثیری در وضعیت ما داشته است.

این مدیر ورزشی یادآور شد: از طرفی فدراسیون ها هم منتظر مشخص استراتژی و بودجه لازم برای حضور در بازی های آسیایی هستند. همه اینها مستلزم این است که تکلیف مدیریت ورزش هرچه زودتر مشخص شود. البته تاکید می کنم که بازی های آسیایی 2014 اولین آزمون بعد از تحولات در ورزش ایران است اما آخرین آزمون نخواهد بود. بعد از آن بازی های المپیک را خواهیم داشت ضمن اینکه هر یک از رشته ها رویدادهای آسیایی و جهانی مختص به خود را هم دارند.

وی که عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک است با یادآوری برگزاری انتخابات این کمیته در 25 آذرماه گفت: انتخابات تحت هر شرایطی در موعد مقرر برگزار می شود حتی اگر تکلیف وزیر مشخص نشده باشد اما چه بهتر که پیش از انتخابات کمیته ملی المپیک، وزیر ورزش مشخص شده باشد. البته گزینه های پیشنهادی اول و دوم ورزش یعنی آقای سلطانی فر و صالحی امیری اعلام کرده بودند که در انتخابات کمیته دخالتی نخواهند داشت. می دانم سجادی هم اهل نفوذ در انتخابات نیست و در حیطه کاری خودش مسلط است.

شاهرخ شهنازی با ابراز امیدواری دوباره نسبت به اینکه نصرالله سجادی با بالاتری رای از مجلس رای اعتماد بگیرد، گفت: در صورتیکه وی به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شد نباید انتظارات را از او بالا ببریم. همه می دانیم که چالش های زیادی پیش روی ورزش و وزیر آینده است. ورزش یک جریان ادامه دار است. باید وزیر آینده فرصت لازم برای رسیدگی به مسائل و چالش ها را داشته باشد.

رئیس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در خاتمه گفت که الان که بهترین گزینه ممکن برای وزارت ورزش و جوانان انتخاب شده بهترین زمان است تا جامعه ورزشی، دولت و مجلس حمایت خود از ورزش را نشان دهند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 16928

به "نمایندگان مجلس در مورد وزیر پیشنهادی ورزش مخالفت نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایندگان مجلس در مورد وزیر پیشنهادی ورزش مخالفت نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید