وزیر دارایی فرانسه بر لزوم تقویت یورو برای مناسبات تجاری مستقل از آمریکا تاکید کرد

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر دارایی فرانسه با توجه به تحریم های آمریکا تاکید کرد: ما برای این که بتوانیم مستقل از ایالات متحده با هر کشوری که می خواهیم تجارت کنیم باید یورو را تقویت کنیم.

وزیر دارایی فرانسه بر لزوم تقویت یورو برای مناسبات تجاری مستقل از آمریکا تاکید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برونو لو میر وزیر دارایی فرانسه، در گفتگو با روزنامه هندلزبلات آلمان درباره ضعف و رکود اقتصادی در همه دنیا و بخصوص در منطقه یورو ابراز نگرانی کرده و تاکید کرد: ما به دلیل جنگ تجاری بین چین و آمریکا با یک کاهش شدید رشد اقتصادی و همچنین چالش های ساختاری روبرو هستیم. این شرایط این مسئله را دشوارتر می کند که بگوییم منطقه یورو یک موفقیت برای شهروندان اروپایی است. من می خواهم این اتحادیه ارزی نه تنها ثبات و پایداری بلکه رفاه، رشد، جایگاه های کاری و شایستگی رقابت ما را هم تضمین کند.

وی افزود: ما به سرمایه گذاری بیشتر در منطقه یورو نیاز داریم. من از تصمیمات اخیر بانک مرکزی اروپا حمایت می کنم، اما سیاست های پولی به تنهایی کافی نیست.

وی در بخش دیگری از این گفتگو شرح داد: من به آلمان نمی گویم که چکار باید بکند. اما می گویم که ما به عنوان اعضای منطقه یورو همه در یک قایق نشسته ایم و همه باید تکالیف خود را انجام دهیم. فرانسه اصلاحات ساختاری مهی را از جمله در سیستم اقتصادیاتی و بازار کار در پیش گرفته است. ما همچنین اصلاحات مربوط به بازنشستگی را اجرا می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فرانسه تحت ریاست جمهوری ماکرون کار خود را به خوبی انجام می دهد از آلمان هم خواست که سهم خود را در این باره ایفا کند.

وزیر دارایی فرانسه در پاسخ به این پرسش که شما چه انتظاراتی از آلمان دارید گفت: آلمان در 10 سال اخیر اصلاحات ساختاری عمیقی را در پیش گرفته و موفقیت اقتصادی بزرگی را داشته است. این برای آلمان و همچنین دیگر اعضای منطقه یورو فوق العاده است. اما حالا شرایط چارچوبی تغییر کرده است و فرانسه در این شرایط وظیفه خود را انجام می دهد. ما می خواهیم که آلمان هم سهم خود را در این راستا انجام داده و پول بیشتری هزینه کرده و سرمایه گذاری بیشتری در زمینه رشد اقتصادی آینده انجام دهد.

وی همچنین از آلمان خواست تصمیمات مهم ترین شریک خود یعنی فرانسه اعتماد کند.

وزیر دارایی فرانسه درباره تصمیمات اخیر دولت برای پایین آوردن اقتصادیات ها و اینکه آیا فرانسه واقعا سهم خود برای پایداری منطقه یورو را ایفا می کند نیز گفت: وقتی بودجه ای بسته می شود باید شرایط اقتصادی در نظر گرفته شود. ما در آستانه یک رکود و ضعف اقتصادی قرار داریم و من فکر می کنم که این بد است که تقاضای فرانسوی ها را خشمگینانه نادیده بگیریم. ما همچنین باید شرایط اجتماعی در فرانسه را مد نظر قرار دهیم. ما با جنبش جلیقه زردها که یکی از سخت ترین بحران های اجتماعی 25 سال گذشته است روبرو هستیم. انسان ها مشروعیت کامل و شغل های خوب با درآمد عالی می خواهند.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که مهم ترین پروژه های آلمان-فرانسه برای تقویت اروپا تحت ریاست کمیسیون اروپایی اورزولا فون در لاین باید چه باشد گفت: ابتدا من حمایت کامل خود را از فون در لاین اعلام می کنم. به نظر من برای حمایت از تلاش های نهادهای اروپایی سه اولویت برای همکاری های آلمان-فرانسه در سال های آِینده وجود دارد که عبارتند از دگرگونی آب و هوا، نوآوری و تقویت منطقه یورو.

وی دربخش پایانی این گفتگو تاکید کرد: اگر ما می خواهیم اروپا یک قدرت بزرگ بین چین و آمریکا باقی بماند باید هم در زمینه نظامی و هم غیرنظامی سرمایه گذاری کنیم.

وی بر لزوم قدرتمند تر کردن یورو به اندازه دلار تاکید کرده و گفت: هدف ما باید این باشد که در قرن بیست و یکم یورو را مانند دلار قدرتمند کنیم.

وزیر دارایی فرانسه در بخش دیگری از این گفتگو شرح داد: با توجه به تغییرات ژئوپلیتیکی که ما در چین و آمریکا شاهد آن هستیم همگان بر لزوم استقلال یورو واقف هستند. تحریم های تجاری ایالات متحده انگیزه روشنی برای ما است که یک یوروی قدرتمند و مستقل داشته باشیم. ما به یک یوروی قدرتمند نیاز داریم اگر می خواهیم بتوانیم با کشورهایی که دوست داریم تجارت کنیم بدون توجه به اینکه آمریکا چه فکر می کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 19749

به "وزیر دارایی فرانسه بر لزوم تقویت یورو برای مناسبات تجاری مستقل از آمریکا تاکید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دارایی فرانسه بر لزوم تقویت یورو برای مناسبات تجاری مستقل از آمریکا تاکید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید