وضعیت بازار کار در 20 اقتصاد دنیا، نابرابری درآمدها رو به افزایش است

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود درباره وضعیت بازار کار کشورهای G20 اظهار داشت: احتیاج کشورهای G20 در سال 2013 به اشتغال در حدود 54 میلیون نفر بود که می تواند به بیش از 60 میلیون نفر در سال 2018 برسد، مگر اینکه روند رشد فعلی به طور قابل توجهی بهبود یابد.

وضعیت بازار کار در 20 اقتصاد دنیا، نابرابری درآمدها رو به افزایش است

در بیش از نیمی از کشورهای G20، سهم بیکاری بلندمدت به طرز چشمگیری افزایش یافته و این مسئله باعث شده تا شرایط دلهره آوری برای شانس دوباره اشتغال بیکاران به وجود آید.

همچنین با وجود رشد بهره وری و از سویی بهبود وضعیت دستمزدها در بعضی کشورهای گروه 20، نابرابری درآمدها رو به افزایش است. دستمزدهای واقعی با رکود روبرو شده و یا حتی کاهش یافته است.

بر پایه گزارش سازمان دنیای کار، فقر کارگران در بسیاری از کشورهای در حال ظهور کاهش یافته که مهم ترین آنها کشور چین است اما فاصله اشتغال در اقتصاد دنیای پس از بحران اقتصادی همچنان رو به گسترش است.

کشورهای گروه 20 متشکل از وزرای دارایی و روسای بانک های مرکزی کشور های عضو در سال 1999 به منظور تشکیل جلسات منظم میان مهم ترین کشور های صنعتی و اقتصادهای در حال توسعه تاسیس شد.

کشور های عضو این گروه 90 درصد فراوری ناخالص ملی (GNP) و 80 درصد تجارت دنیای و دو سوم جمعیت دنیا را نمایندگی می نمایند. آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه، انگلیس، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا در این گروه عضویت دارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 18842

به "وضعیت بازار کار در 20 اقتصاد دنیا، نابرابری درآمدها رو به افزایش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت بازار کار در 20 اقتصاد دنیا، نابرابری درآمدها رو به افزایش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید