چکناواریان: می خواهم یک فیلم بازی کنم

به گزارش مهسان بلاگ، لوریس چکناواریان در نخستین اکران فیلم 13 اکتبر 1937 گفت: این فیلم مستند لوریس چکناواریان شش سال قبل را نشان می دهد، اما تصمیم دارم یک فیلم بازی کنم چون کارهای درست را باید تجربه کرد.

چکناواریان: می خواهم یک فیلم بازی کنم

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرکتاب مرکزی، شامگاه یکشنبه 11 شهریورماه، اولین اکران عمومی مستند 13 اُکتبر 1937 با جلسه پرسش و پاسخ درباره فیلم در شهر کتاب برگزار گردید.

در این نشست ابتدا لوریس چکناواریان در خصوص زندگی اش گفت: شاید اگر این مستند را حالا از من می گرفتند حرف های دیگری می زدم اما این، من در شش سال پیش هستم چون فیلم را شش سال قبل درباره من ساخته اند که حالا اکران گردیده است.

وی در ادامه گفت: هرگز دیروز وجود ندارد. فردا شاید بیاید اما دیروز مرده است. امروز بهترین روز برای زندگی است. من به جهان این گونه نگاه می کنم و سعی کردم در مستند هم این حس را القا کنم. هر چند که اعتقاد دارم انسان هرگز صد در صد موفق نمی گردد که اتفاقا خوب هم هست چرا که مجموعه نرسیدن ها از ما انسان کامل تری می سازد. زندگی یعنی اگر یکی دو قدم به جلو می روی حتما یک قدم به عقب برداری. در غیر این صورت هرگز موفق نخواهی شد.

چکناواریان اضافه نمود: در ابتدا من فکر کردم یک مصاحبه 10 دقیقه ای است و نمی دانستم یک فیلم یک ساعت و 10 دقیقه ای قرار است بسازند، اما من بسیار در مقابل دوربین راحت هستم چرا که پدرم از سینماداران قدیم ایران بود. این مستند را هم دوست دارم. اصلا تصمیم دارم یک فیلم هم بازی کنم چرا که اعتقاد دارم حتی اگر بد، انسان باید کارهای درست را تجربه کند. در برنامه ام بازی در یک فیلم هم قرار داده ام.

همچنین در این نشست، بکتاش آبتین در خصوص ساخت این مستند شرح داد: بسیار خوشحالم که استاد اجازه ساخت زندگی شان را به من دادند. در فیلم 13 اکتبر 1937 کوشش کردیم تا چکناواریان را همانگونه که هست با همان صفا و صمیمت و کودکی درونش نشان دهیم.

او ادامه داد: من در زمان ساخت این فیلم و معاشرت با چکناواریان بسیار لذت بردم زیرا او هنرمندی است که با انسان درونش تفاوتی ندارد.

براساس این گزارش، علاقه مندان برای تماشای مستند 13 اُکتبر 1937 می توانند به سایت هاشور مراجعه نموده و از برنامه های اکران این مستند آگاه بشوند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 993

به "چکناواریان: می خواهم یک فیلم بازی کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چکناواریان: می خواهم یک فیلم بازی کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید