کارگاه مرمت موزه رشت افتتاح شد

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از افتتاح کارگاه مرمت موزه رشت به مناسبت روز جهانی موزه اطلاع داد.

کارگاه مرمت موزه رشت افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، شهرود امیرانتخابی گفت: ساخت این کارگاه از سال 1393 آغاز شده است. برای ساخت و تجهیز این کارگاه با مساحت 300 متر مربع تا کنون 4 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در ادامه اضافه نمود: با آغاز به کار این کارگاه دو نفر به صورت ثابت و 10 نفر از دانشجویان رشته مرمت به صورت نیمه وقت مشغول به کار می شوند.

او اضافه نمود: بخش عمده تجهیزات این کارگاه خریداری و نصب شده است و آماده بهره برداری است.

امیر انتخابی ادامه داد: پیش از این تمام اشیای کشف شده که احتیاج به مرمت داشتند به دانشگاه هنر اصفهان و پژوهشکده حفاظت و مرمت پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور ارسال می شدند که هم اینک با راه اندازی این کارگاه از این امر بی احتیاج شدیم.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در مراسم افتتاح کارگاه مرمت و بازدید از این مجموعه ضمن قدردانی از فعالیت ها و دلسوزی کارشناسان حوزه میراث فرهنگی از دغدغه های خود برای میراث فرهنگی گفت: اگر ما اقداماتی برای حفظ میراث فرهنگی این سرمایه بین نسلی نکنیم؛ آیندگان ما را سرزنش خواهند کرد.

او در ادامه از کوشش کارشناسان و مسئولان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان که در راه حفظ و اعتلای فرهنگ و تاریخ استان فعالیت می نمایند قدردانی کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 9677

به "کارگاه مرمت موزه رشت افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگاه مرمت موزه رشت افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید