کتاب مفاخر میراث فرهنگی ایران (5)، فرّ فیروز منتشر شد

به گزارش مهسان بلاگ، کتاب مفاخر میراث فرهنگی ایران 5، فرّ فیروز، جشن نامه فیروز باقرزاده به تلاش احمد محیط طباطبایی و شاهین آریامنش توسط مرکز معرفی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، چاپ و منتشر شد.

کتاب مفاخر میراث فرهنگی ایران (5)، فرّ فیروز منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، ناشر در ابتدای این کتاب علت ماندگاری فرهنگ ایرانی را انعطاف پذیری، تعامل فرهنگی و هویت ملی عنوان نموده و بر این باور است که علی رغم تنوع و تکثر موجود در جامعه امروزی، این امر به انسجام ملی یاری می نماید چرا که شناخت فرهنگ گسترده کشور، تنها راه شناخت هویت ملی است.

در راستای تهیه و تدوین این کتاب و دیگر کتاب ها، گزیده تحقیقات به عمل آمده در هر یک از پژوهشکده های پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، به ویژه آثاری که حاصل همکاری مشترک پژوهشگاه و موسسات تحقیقاتی و آموزشی هم طراز بین المللی است، جمع آوری و به منظور برطرف احتیاج جامعه و تحقق اهداف برنامه راهبردی پژوهشگاه در راستای سند چشم انداز 20 ساله کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

در این کتاب ضمن پرداختن به زندگینامه فیروز باقرزاده به عنوان باستان شناس و مدیر پیشکسوت کشور که عمری را در راه شناسایی ایران و مدیریت مرکز باستان شناسی ایران صرف نموده، به موضوع پایه گذاری مرکز باستان شناسی ایران توسط دکتر باقرزاده اشاره شده است.

در کتاب یاد شده، مقاله های فارسی همچون؛ دوره سنگی در دامنه هی غربی کوهستان زاگرس، نگاهی به مهرها و نگین های شاهان ایران، کتیبه نگاری و تزیینات برج مقبره پیر علمدار دامغان، قوم باستان شناختی نمک در استان ایلام و ... و مقاله های انگلیسی چون ردیابی انقلاب نوسنگی در ایران، روینمودهای ریز لایه نگاری، چشم اندازهای نوآوری در ایران پیش از تاریخ و ... چاپ شده است.

لازم به ذکر است، جلوگیری از خروج آثار باستانی از ایران، شکل دهی مناسب آنالیز ها و کاوش های باستان شناسی، جوان گرایی و برگزاری همایش های سالانه باستان شناسی ایران، توسعه موزه ایران باستان از اقدامات مهم و ماندگار باقرزاده است که اعتلای ایران و میراث فرهنگی ایران را در پی داشته و این جشن نامه با تلاش تعدادی از دوست داران و شاگردان ایرانی و غیر ایرانی وی فراهم شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 18100

به "کتاب مفاخر میراث فرهنگی ایران (5)، فرّ فیروز منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب مفاخر میراث فرهنگی ایران (5)، فرّ فیروز منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید