کهن پیشه های سرزمین خوز روانه بازار کتاب شد

به گزارش مهسان بلاگ، کتاب کهنپیشه های سرزمین خوز نوشته سپیده زمانیراد با موضوع صنایع دستی بومی و پیشههای وابسته به آن در خوزستان، چاپ و وارد بازار کتاب شد.

کهن پیشه های سرزمین خوز روانه بازار کتاب شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، این نویسنده خوزستانی با اشاره به انتشار کتاب خود گفت: خوزستان سرزمینی است که مردان و زنانی را در آغوش خود پرورانده که همواره دل و جان آنها با هنر و معنویات تکامل یافته و با بهرهگیری از آنها به رشد و تکاپوی بذر هنر در این خطه همت نهادهاند.

سپیدهزمانی راد ادامه داد: تنوع ضنایع دستی در خوزستان نیز به دلیل فرآوانی اقوام مختلف از جمله بختیاریها، لُرها، اعراب و ... قابل توجه است به گونهای که میتوان تولیدات این استان را به مجموعه صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری تقسیم کرد.

او شرح داد: از مجموعه صنایع دستی و بومی این استان میتوان به گروههای نساجی سنتی، پوشاک محلی، بافتهای دارای و غیرداری، صنایع دستی فلزی، صنایع دستی چوبی و حصیری، پیشههای صنایع دستی و ... اشاره کرد که هریک از این گروهها دارای زیرشاخههایی مانند احرامبافی، عبابافی، موجبافی، چوقابافی و ... هستند.

این نویسنده افزود: بر همین اساس تصمیم به تألیف این کتاب گرفتم و در آن به معرفی صنایع دستی استان و صنایع دستی منسوخشده، درحال منسوخ و در معرض خطر پرداختم.

وی مطرح نمود: این کتاب در پنج فصل و در مجموع 150 صفحه توسط انتشارات ارگ نواندیش چاپ و منتشر شده است.

سپیدهزمانیراد متولد 1366 در شهر دزفول، دانشآموخته باستانشناسی تمدن و فرهنگ اسلامی، دانشجوی مقطع دکتری رشته تاریخ و از فعالان حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان است. کهنپیشههای سرزمین خوز پژوهش تازه این فعال در حوزه شناخت میراث فرهنگی و صنایع دستی خوزستان و همچنین شناخت پوشش محلی مردم استان با اشارات مردمشناسی این سرزمین است. از این نویسنده همچنین کتابی تحت عنوان مُطبَق خونه دسفیلی با موضوع غذاهای سنتی مردم دزفول، شیرینیجات سنتی و غذاهای ایرانی رایج در این شهر در دست چاپ است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15740

به "کهن پیشه های سرزمین خوز روانه بازار کتاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کهن پیشه های سرزمین خوز روانه بازار کتاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید