گزینه نهایی ریاست بر بانک جهانی تعیین شد

به گزارش مهسان بلاگ، منابع خبری اعلام کردند معاون وزیر خزانه داری آمریکا بر کرسی رئیس بانک جهانی تکیه خواهد زد.

گزینه نهایی ریاست بر بانک جهانی تعیین شد

ایسنا به نقل از رویترز نوشت: منابع مطلع خاطرنشان کردند واشنگتن به سهامداران بانک دنیای اطلاع داده است دیوید مالپاس، معاون وزیر خزانه داری آمریکا توسط دونالد ترامپ به عنوان گزینه ریاست بر بانک دنیای معرفی خواهد شد.

نشریه پولتیکو که برای نخستین بار خبر انتصاب مالپاس را داد خاطرنشان کرد وی روز چهارشنبه 17 بهمن ماه به طور رسمی توسط دولت آمریکا معرفی خواهد شد.

هر چند که مقامات کاخ سفید و وزارت خزانه داری آمریکا هنوز حاضر به پاسخگویی در این خصوص نشده اند اما بعضی سهامداران اروپایی گفته اند با ریاست مالپاس مخالفت نخواهند کرد.

آمریکا که بزرگ ترین سهامدار بانک دنیای است به طور سنتی نامزد تصدی ریاست این بانک را برای دریافت رأی اعتماد به هیأت مدیره معرفی می نماید.

مالپاس که در حال حاضر معاون امور بین المللی وزارت خزانه داری آمریکاست جایگزین جیم یونگ کیم، رئیس قبلی خواهد شد که در سال 2012 و توسط باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا برای این سمت معرفی شده بود.

مالپاس سال 2017 از بانک دنیای و صندوق بین المللی پول به دلیل ایفای نقش بیش از حد احتیاج در اقتصاد دنیا انتقاد نموده بود.

وی در دو سال اخیر کوشش گسترده ای برای ممانعت از پرداخت وام توسط بانک دنیای به چین انجام داد. چین بعد از آمریکا و ژاپن سومین سهامدار بزرگ بانک دنیای محسوب می گردد.

جاستین ساندفور، از مقامات ارشد مؤسسه توسعه دنیای گفت: نامزد شدن مالپاس نشان دهنده تمایل ترامپ برای تضعیف صندلی نهادهای بین المللی مهم است و از کشورهای دنیا خواست تا جلوی ریاست مالپاس بر بانک دنیای را بگیرند.

رأی گیری بانک دنیای روز سیزدهم مارس صورت می گیرد و حداکثر سه نفر می توانند نامزد ریاست بر این بانک شوند.

مالپاس 62 ساله از سال 2016 مشاور مالی ترامپ در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری بود و پس از انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور، راهی وزارت خزانه داری شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5226

به "گزینه نهایی ریاست بر بانک جهانی تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزینه نهایی ریاست بر بانک جهانی تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید