48 درصد واحدهای روستایی آذربایجان شرقی مقاوم سازی گردیده اند

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، حافظ باباپور صبح امروز چهارشنبه در جریان بازدید از طرح های در دست اجرای بنیادمسکن استان در شهرستان اهر با اشاره ای به عملکرد بنیاد مسکن استان گفت: تهیه و مطالعه طرح هادی هزار و 950 روستا، بازنگری 289 طرح هادی روستایی و اجرای 788 مورد طرح هادی از جمله عملکرد بنیاد مسکن استان در راستای اجرای طرح هادی روستاها است.

48 درصد واحدهای روستایی آذربایجان شرقی مقاوم سازی گردیده اند

وی ادامه داد: همچنین 209 هزار سند روستایی، 23 هزار سند در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و 21 هزار پروانه ساختمانی توسط بنیاد مسکن صادر گردیده است.

باباپور در خصوص قیر رایگان تخصیص یافته نیز گفت: سهمیه قیر رایگان بنیاد در طول سال های 94 تا 96 حدود 30 هزار تن بوده که در روستاها عملیات زیرسازی بر عهده دهیاران و اسفالت ریزی بر عهده بنیاد است.

وی ادامه داد: همچنین سطح آسفالت اجرا گردیده نیز در طول این سال ها یک میلیون و 478 هزار متر مربع بوده که در این زمینه در 361 روستا عملیات آسفالت ریزی رایگان انجام گردیده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان در خصوص طرح بهسازی مسکن روستایی در استان گفت: این طرح از سال 74 تا 84 در هشت هزار و 535 واحد مسکونی، از سال 84 تا 97 در 112 هزار واحد اجرا گردیده است، همچنین تعداد 20 هزار واحد مسکونی روستایی که در زلزله سال 91 ارسباران آسیب دیده بودند، بازسازی گردیده اند.

وی ادامه داد: همچنین چهار هزار و 500 واحد مسکونی شهری آسیب دیده در زلزله 91 ارسباران نیز بازسازی گردیده اند، از سوی دیگر بازسازی 954 واحد مسکونی روستایی و شهری اسیب دیده سیل استان در سال 96 و بازسازی 853 واحد مسکونی آسیب دیده زلزله شهرستان سراب منطقه شربیان از دیگر عملکردهای بنیاد مسکن در زمینه مسکن روستایی بوده است.

147 هزار واحد روستایی و شهری نوسازی و مقاوم سازی گردیده اند

باباپور مجموع واحدهای مسکونی نوسازی و مقاوم سازی گردیده روستایی و شهری را 147 هزار واحد دانسته و ادامه داد: در مجموع میانگین واحدهای مقاوم روستایی در استان 48 درصد است که نسبت به میانگین کشوری در صندلی بالاتری قرار گرفته ایم.

وی ادامه داد: پرداخت 136 میلیارد تومان کمک بلاعوض به واحدهای مسکونی اسیب دیده از حوادث، 2 میلیارد تومان کمک بلاعوض به واحدهای نیمه تمام روستایی، یک میلیارد و 400 میلیون تومان کمک بلاعوض به واحدهای نیمه تمام تحت پوشش نهادهای حمایتی و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به 43 هزار واحد مسکونی از جمله عملکردهای بنیاد مسکن استان تا انتها مرداد ماه 97 بوده است.

باباپور اضافه نمود: احداث 10 واحد کتابخانه های روستایی، پنج مجتمع های فرهنگی و هنری و اجرای طرح مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر به تعداد 16 هزار واحد مسکونی و همچنین احداث 11 هزار مسکن ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد شهری از دیگر کارهای انجام گردیده در این بخش است.

9 کیلومتر از بزرگراه اهر- تبریز را بنیاد مسکن اجرایی می نماید

مدیر کل بنیاد مسکن استان در ادامه با اشاره ای به سهم بنیاد مسکن در اجرایی کردن بزرگراه اهر - تبریز گفت: 35 کیلومتر از این بزرگراه تحت پیمان شرکت سامان محیط بوده که 9 کیلومتر آن نیز توسط خود بنیاد مسکن اجرایی می گردد که از این 35 کیلومتر، هشت کیلومتر آن اسفالت گردیده و طبق قول و قرارهای داده گردیده، 16 کیلومتر آن نیز سال جاری زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی ادامه داد: 11 کیلومتر باقیمانده نیز سال بعد به بهره برداری خواهد رسید که اجرایی شدن 80 درصدی ابنیه این مسیر از جمله کوشش های اجرا شده شرکت در این مسیر بوده است.

اجرای طرح هادی در 36 روستای اهر

هادی رحیمی نیز در جریان این بازدید در خصوص عملکرد چهار ساله بنیاد مسکن اهر گفت: در 36 روستای شهرستان طرح هادی اجرایی گردیده و همچنین طرح هادی کل روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان مطالعه گردیده است.

مدیر کل بنیاد مسکن اهر ادامه داد: طرح هادی هفت روستا بازنگری گردیده، همچنین 38 روستا از محل قیر رایگان آسفالت خواهد شد که عملیات اجرایی 22 روستا اجرایی گردیده و 16 روستا در حال انجام است.

رحیمی تعداد طرح های بهسازی مسکن روستایی را پنج هزار و 600 واحد مسکونی دانسته و گفت: تعداد واحدهای بازسازی گردیده شهری هزار و 667 واحد و واحد روستایی نیز سه هزار و 744 واحد بوده است.

وی ادامه داد: تخصیص وام قرض الحسنه و تعمیر مسکن شهری و روستایی در 18 هزار واحد و وام بلاعوض در 200 واحد مسکونی و همچنین صدور سند مالکیت روستایی برای هفت هزار و 300 جلد از دیگر اقدامات انجام یافته بنیاد مسکن اهر بوده است.

رحیمی همچنین توسعه و افزایش محدوده روستاهای شهرستان را به میزان 100 هکتار بیان کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 592

به "48 درصد واحدهای روستایی آذربایجان شرقی مقاوم سازی گردیده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "48 درصد واحدهای روستایی آذربایجان شرقی مقاوم سازی گردیده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید