54 درصد اتوبوس های پایتخت فرسوده است

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران آنلاین:مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اطلاع داد: 54 درصد اتوبوس های فعلی در پایتخت فرسوده اند.

54 درصد اتوبوس های پایتخت فرسوده است

پیمان سنندجی در گفت وگو با شهرنوشت درباره آخرین وضعیت اتوبوس های تهران، اتوبوس های فرسوده و مورد احتیاج گفت: در حال حاضر شرکت واحد اتوبوسرانی تهران دارای 5 هزار و 926 دستگاه اتوبوس در بخش عمومی و خصوصی است که از این تعداد، هزار و 342 دستگاه در بخش عمومی و 4 هزار و 584 دستگاه در بخش خصوصی فعال هستند.

او اضافه نمود: از مجموع اتوبوس های در اختیار، 3 هزار و 382 دستگاه آن دیزل و تعداد 2 هزار و 480 دستگاه گازسوز و 64 دستگاه برقی اند و متوسط طول عمر ناوگان در اختیار 11.5 سال است که با این حساب 3 هزار و 232 دستگاه آن معادل 54 درصد ناوگان فرسوده اند.

سنندجی تاکید نمود: با این حال برابر برنامه 5 ساله سوم توسعه شهر تهران، به طور کلی 500 دستگاه اتوبوس برای نوسازی و 500 دستگاه اتوبوس برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی در سال 1398 پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در پاسخ به سوالی درباره افزایش اتوبوس های برقی و تاکید شهردار تهران بر استفاده از این ظرفیت نیز گفت: با توجه به کمبود اتوبوس و مسائل فرسودگی آن ها، راهکارهای مختلفی برای نوسازی ناوگان مطرح شده است که قطعاً بهترین راهکارها از سوی این مجموعه به کار گرفته می گردد.

او شرح داد: از جمله این راهکارها، استفاده از توان بخش خصوصی، استفاده از مصوبه صرفه جویی سوخت، بازسازی اتوبوس ها و همچنین استفاده از اتوبوس های دست دوم است که دارای عمر کمتر از 5 سال و دارای استانداردهای کشور ایران هستند؛ یکی دیگر از این راهکارها استفاده از اتوبوس های برقی است که با سوخت پاک تردد می نمایند؛ بنابراین، موضوع در کمیسیون های مختلف مطرح و فعلاً نسبت به صدور مجوز برای عدم به کارگیری اتوبوس های فرسوده و جایگزینی آن با اتوبوس های برقی یا موارد دیگر اقدام شده است.

سنندجی در پاسخ به این سوال که اتوبوس های برقی در گذشته با مسائلی مانند قطع برق رو به رو بودند و آیا اتوبوس های جدید هم این مسائل را دارند یا نه، گفت: با عنایت به این که در اتوبوس های برقی موجود (اشکودا مدل 15Tr) اتصال و ارتباط قسمت برق 800 ولت ورودی اتوبوس های برقی اصطلاحاً کلکتور شاخک با خطوط بالاسری، تنها به وسیله سیستم پانتوگراف عایق شده بر روی سقف اتوبوس امکان پذیر است بنابراین بدیهی است در صورت قطع ارتباط شاخک از خطوط بالاسری، اتوبوسران می بایست برای انجام فرآیند ارتباط مجدد (وصل نمودن شاخک به خطوط بالاسری)، شخصاً اقدام کند.

او تاکید نمود: اما در اتوبوس های جدید، از باتری استفاده می گردد و هیچ کدام از این موارد و مسائل وجود ندارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14425

به "54 درصد اتوبوس های پایتخت فرسوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "54 درصد اتوبوس های پایتخت فرسوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید