80 مراسم فرهنگی نوروزگاه در خراسان شمالی برگزار شد

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از برگزاری 80 مراسم فرهنگی نوروزگاه در این استان از ابتدای نوروز تا کنون خبر داد.

80 مراسم فرهنگی نوروزگاه در خراسان شمالی برگزار شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه با اشاره به اینکه مراسم نوروزگاه در نقاط مختلف شهرستان های هشتگانه استان برگزار می شود، گفت: تا کنون استقبال خوبی از سوی مسافران و گردشگران داخلی و خارجی از این نوروزگاه ها شده است.

یزدان پناه بیان نمود: هدف از برگزاری این مراسم ها معرفی آداب و رسوم و فرهنگ بومی استان و ایجاد شور و نشاط اجتماعی است.

وی با بیان اینکه طی ایام نوروز شرایط آب و هوا سبب لغو برخی مراسم نوروزگاه در شهرستان ها شد، افزود: همچنین در پی وقوع حادثه تلخ سیلاب در شهر شیراز و احترام به درگذشتگان و ابراز همدردی با خانواده های متوفیان، مراسم جشن های نوروزگاه در هفته گذشته لغو شد.

وی شرح داد: مراسم فرهنگی و آیین سنتی جشن نوروزگاه همه روزه تا انتها تعطیلات نوروزی در نقاط مختلف شهرستان های هشتگانه استان با حضور گسترده مسافران و گردشگران برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: اجرای موسیقی مقامی و سنتی، قوشمه و دف نوازی، تئاتر خیابانی، برپایی سیاه چادر عشایری و معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی و غذاهای سنتی از جمله برنامه های نورزگاه های استان است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 7518

به "80 مراسم فرهنگی نوروزگاه در خراسان شمالی برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "80 مراسم فرهنگی نوروزگاه در خراسان شمالی برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید