استاندار گیلان از شهرستان های شرقی گیلان بازدید کرد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، از ساعت 15 عصر جمعه براساس هشدارهای روزهای گذشته هواشناسی استان گیلان بارش شدید باران در اکثر شهرستان این استان شروع و هنوز نیز ادامه دارد.

استاندار گیلان از شهرستان های شرقی گیلان بازدید کرد

شدت این بارش ها در برخی از شهرستان های گیلان به حدی بود که سبب آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه و جاری شدن سیلاب و انسداد برخی از مسیرها و کندی تردد در خیابان ها گردیده است.

برهمین اساس مصطفی سالاری استاندار گیلان نیز از شرایط موجود، زیرساخت ها، امکانات و تجهیزات شهرستان های شرقی استان اعم لاهیجان و لنگرود و رودسر بازدید کرد.

ضرورت لایروبی آب بندان ها و انهار برای کاهش خسارت ناشی از بارش باران

در حاشیه این بازدید سالاری در جمع خبرنگاران بر لزوم آماده باش دستگاه های خدماتی تأکید و اظهارکرد: دستگاه های خدمات رسان و اعضای مدیریت بحران این شهرستان های باید کوشش نمایند تا خسارت ها به حداقل برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه رودخانه های استان نیازمند ساماندهی هستند، گفت: وجود مصالح در بستر رودخانه از سوی ثروت و از سوی دیگر انباشت این مصالح در زمان بارش باران سبب بالا آمدن آب رودخانه ها و جاری شدن سیل و سیلاب می گردد که باید تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده گردد.

استاندار گیلان با اشاره به تصمیمات اتخاذ گردیده در زمینه ساماندهی رودخانه و همچنین لایروبی آب بندان ها، گفت: با ایجاد دیواره برای آب بندان ها می توانیم به میزان زیادی از بروز خسارت به زیرساخت ها و تاسیسات در زمان بارش کاهش دهیم.

آماده باش کامل دستگاه های خدمات رسان در گیلان

در ادامه معاون عمرانی استانداری گیلان نیز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: براساس هشدارهای اداره کل هواشناسی در روزهای گذشته جلسات مدیریت بحران در استان و شهرستان ها برگزار و تمهیدات لازم اتخاذ گردیده است.

علی اکبر اوسط مقدم با بیان اینکه دستورات لازم به بخش های مختلف صادر گردیده است، اضافه کرد: تمامی دستگاه های خدمات رسان و امدادی و تمامی امکانات و ماشین آلات بخش دولتی و خصوصی پای کار بوده و در آماده باش بسر می برند.

وی با اشاره به اینکه براساس آمارهای دریافت گردیده شهرستان رودسر و لنگرود بیشترین بارش را داشته اند، گفت: در اثر این بارش ها در شهرستان لنگرود تردد با کندی انجام می گردد.

معاون عمرانی استانداری گیلان گفت: در شهرستان تالش نیز بارش باران برای چند ساعت سبب انسداد محور اسالم به خلخال در محدوده خرجگیل گردیده که با کوشش راهداران بازگشایی شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1987

به "استاندار گیلان از شهرستان های شرقی گیلان بازدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار گیلان از شهرستان های شرقی گیلان بازدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید