قیمت بالای آیفون X وضعیت بازار آیفون ها را تغییر داده است

به گزارش مهسان بلاگ، با معرفی آیفون های 6 و 6 پلاس، شرکت اپل برای اولین بار عرضه مدل پلاس را شروع کرد. بر اساس جدولی که شرکت Mixpanel منتشر نموده، معمولا طی این سال ها مدل ارزان تر فروش بیشتری نسبت به مدل پلاس داشته است. به عنوان مثال، در سال 2015، آیفون 6 در بین سهم بازار آیفون ها، 33.40 درصد به خود اختصاص داده و این عدد برای آیفون 6 پلاس 10.22 درصد بوده است. سال بعد، آیفون 6 اس 21.39 درصد از این سهم بازار را از آن خود نموده که اختلاف زیادی با سهم 8.61 درصدی مدل 6 اس پلاس دارد. این الگو در سال 2016 برای مدل های آیفون 7 و 7 پلاس هم تکرار شد، هرچند فاصله بین آن ها کمتر از گذشته گردیده بود.

قیمت بالای آیفون X وضعیت بازار آیفون ها را تغییر داده است

با این حال، در سال 2017 گوشی های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس از این الگو پیروی نکردند. طبق جدیدترین آمار منتشر گردیده، سهم بازار آیفون 8 از بین این گوشی ها، 7.89 درصد است ولی مدل پلاس توانسته 9.37 درصد از این سهم بازار را از آن خود کند. این تغییر در الگو به عرضه آیفون X برمی گردد. سهم بازار این آیفون که قیمت پایه آن از 1000 دلار شروع می گردد، 12 درصد است. به خاطر این قیمت گذاری، قیمت گوشی آیفون 8 پلاس که از 799 دلار شروع می گردد، در نگاه کاربران چندان گران جلوه نمی کند. به همین خاطر برای اولین بار فروش مدل پلاس از مدل معمولی بیشتر گردیده است.

تا ساعاتی دیگر، شاهد رونمایی از آیفون Xs Max با نمایشگر 6.5 اینچی، آیفون Xs با نمایشگر 5.8 اینچی و آیفون Xc با نمایشگر 6.1 اینچی ال سی دی خواهیم بود. هرچند بسیاری از تحلیلگران اعتقاد دارند که فروش آیفون Xc بیشتر از دو آیفون دیگر خواهد بود، اما باید خاطرنشان کنیم که بزرگ بودن آیفون Xs Max هم مطمئنا چشم کاربران را خواهد گرفت و باید انتظار فروش بالای این گوشی را داشته باشیم.

منبع: Phone Arena

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1316

به "قیمت بالای آیفون X وضعیت بازار آیفون ها را تغییر داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت بالای آیفون X وضعیت بازار آیفون ها را تغییر داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید