لزوم جذب سرمایه گذاران محلی و استانی برای رونق صنعت قرچک

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، بهمن خطیبی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قرچک طی سخنانی با اشاره به اینکه این شهرستان یکی از شهرستان های جنوب شرقی استان تهران محسوب می گردد گفت: قرچک با داشتن90 کیلومتر وسعت، یک بخش مرکزی و 300 هزار نفر جمعیت که در روستا و حاشیه شهرها زندگی می نمایند دارای یک نکته ویژه که تراکم بالا و وسعت کم است و یکی از 4 شهرستان پرتراکم استان تهران به حساب می آید.

لزوم جذب سرمایه گذاران محلی و استانی برای رونق صنعت قرچک

خطیبی در ادامه با بیان اینکه قرچک از لحاظ موقعیت تاریخی در دشت ورامین از پیشینه تاریخی و مذهبی وملی برخوردار است اضافه کرد: این شهرستان چون از برکت شهدای 15 خرداد و یاد و خاطره آنان بهره مند است و دلاور مردانی مثل ستاری و داورزنی و سایر جانبازان و شهدای مدافع حرم را در خود جای داده، دارای اهمیت است و این اهمیت نشانگر نگاه ویژه مردم به جنبه های ایثار و شهادت است.

لزوم جذب سرمایه گذاران محلی و استانی برای رونق شهرک صنعتی قرچک

وی یکی از مشکلات این شهر را فاضلاب شهری دانست و گفت: این پروژه با گذشت 10 سالی است که از آغاز آن می گذرد 35درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیگیری تکمیل پروژه فاضلاب شهری و تصفیه خانه و پساب هایی که در کارخانه های در این شهرستان وجود دارد از اهمیت زیادی برخوردار است.

سرپرست فرمانداری قرچک بیان داشت: شهرک صنعتی قرچک با وجود 800 هکتار راه اندازی گردیده و در 4 فاز با 40 واحد و 1000 نفر کارگر مشغول به کار است و باید با همکاری همه مسئولین منطقه کوشش کنیم و از سرمایه گذاران محلی و دیگر سرمایه گذاران بهره ببریم و با توجه به اینکه سال جاری سال حمایت از فراوری داخلی و ملی است باید این شعار را تحقق ببخشیم و تا جایی که می توانیم در اشتغال و فراوری داخلی قدم های مناسبی را برداریم.

خطیبی با اشاره به افتتاح بیمارستان قرچک نیز گفت:سال جاری با پیگیری های انجام گردیده بیمارستان 94 تختخوابی قرچک به بهره برداری رسید و باید کمک کنیم که همه بخش های آن تکمیل گردد تا خدمات خوبی را به مردم ارائه دهد.

احداث کمربندی شمالی قرچک در دستور کار قرار گرفته است

وی اضافه کرد: کمربندی جنوبی قرچک نیز سال جاری اخرین فاز آن به بهرداری رسید و در کوشش هستیم تا کمربندی شمالی را نیز با کمک شهرداری و شورا به سرانجام برسانیم و یکی از مطالبات اصلی قرچک احداث کمربندی شمالی و احداث درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی است تا کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی نیز بتوانند بهره کافی را از این بیمارستان ببرند.

سرپرست فرمانداری قرچک با بیان اینکه در سطح شهرستان قرچک طی یکسال اخیر پروژه هایی افتتاح گردیده است گفت: 16 پروژه با اعتباری بالغ بر 125 میلیارد ریال در این شهرستان در طول سال به بهره برداری رسید که در هفته ای که گذشت با حضور مسئولین شهرستانی و استانی پروژه ها افتتاح شد و پروژه های دیگری نیز کلنگ زنی شد که در دهه فجر افتتاح شوند و در این راستا همه دستگاه های اجرایی موظف شدند تمام پروژه هایی را که می توانند پیگیری نمایند تا در دهه فجر افتتاح گردد.

خطیبی در ادامه به خدمات قابل ارائه در حوزه فرهنگی، اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی اشاره نمود و گفت: کوشش می کنیم تا ناهنجاری های موجود در جامعه را با کمک دستگاه های فرهنگی و پیگیری روحانیون و شورای شهر و روستا انجام دهیم و در جهت ارتقا فرهنگ دینی ومذهبی در منطقه کوشش کنیم تا به صندلی مناسب برسد.

توجه ویژه به دستگاه های خدمت رسان قرچک از اهمیت ویژه برخوردار است

وی در ادامه به تقویت زیر ساخت های شهرستان اشاره نمود و گفت:در 3 الی 4 سال اخیر که قرچک شهرستان گردیده است باید به دستگاه های خدمت رسان توجه بیشتری می شد لذا در صدد هستیم این دستگاه ها را به صندلیی برسانیم که شایسته باشد و در رابطه با برق و اب احتیاج است سرمایه گذاری های جدی صورت بگیرد و در خصوص مبلمان شهری نیز انتظار ما از شورا و شهرداری این است که با توجه به ارزش اضافه کرده و اعتبارات و درامدهای پایدار ساختار شهری تقویت گردد و همچنین سکونتگاه هایی باید ایجاد گردد تا بتوانیم به عنوان یکی از شهرهایی اسکان مهاجرین را دارند خدمات بدهیم.

خطیبی در رابطه با مسائل زیست محیطی و الایندگی هوا گفت:با توجه به اینکه قرچک در جنوب شرق استان تهران قرار گرفته است و فاضلاب های شهرری و تهران نیز به این منطقه سرازیر است باید کوشش کنیم از طریق وزارت نیرو و اب و فاضلاب ساماندهی فاضلاب هایی که به این سمت سرازیر است پیگیری لازم را داشته باشیم.

سرپرست فرمانداری قرچک گفت: بحث ارامستان نیز که از مطالبات اصلی این شهرستان است و 3 امام زاده ای که در این منطقه قرار دارند پیگیری های مقدماتی در خصوص تحویل زمین انجام گردیده و در کوشش هستیم این آرامستان را برای شهر ایجاد کنیم.

وی در سرانجام به شرایط ویژه منطقه ای و مشکلات اقتصادی و هجمه هایی که در کشور وجود دارد اشاره نمود و اضافه کرد: هم اکنون یک جنگ تمام عیار اقتصادی توسط دشمن ایجاد گردیده باید سعی کنیم ارتباط مستمر بین مردم و مسئولین را ایجاد کنیم تا از این مشکلات عبور کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 870

به "لزوم جذب سرمایه گذاران محلی و استانی برای رونق صنعت قرچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم جذب سرمایه گذاران محلی و استانی برای رونق صنعت قرچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید