انفجار خودروی بمبگذاری شده بار دیگر تل ابیض در سوریه را لرزاند

به گزارش مهسان بلاگ، انفجار یک خودروی بمبگذاری شده امروز (سه شنبه) در شهر تل ابیض در شمال سوریه که به کنترل نیروهای ترکیه و همپیمانان آن قرار گرفته، برای دومین بار در طول یک هفته اخیر این شهر را لرزاند.

انفجار خودروی بمبگذاری شده بار دیگر تل ابیض در سوریه را لرزاند

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، این انفجار در منطقه مرکزی تل ابیض واقع در حومه شمالی شهر رقه رخ داد و منجر به مجروحیت تعدادی از ساکنان آن شد.

تاکنون آمار دقیقی از تلفات این انفجار و عاملان آن مخابره نشده است.

شنبه گذشته (11 آبان ماه) بر اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در تل ابیض 13 نفر جان خود را از دست داده و ده ها تن دیگر مجروح شدند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز یکشنبه شب گزارش داد که چهار غیرنظامی در روستای ام العصافیر در حومه راس العین بر اثر انفجار یک بمب کارگذاشته شده از سوی نیروهای ترکیه کشته شدند.

ترکیه در 25 مهرماه برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به چشمه صلح را در شمال سوریه آغاز کرد.

یکی از اهداف ترکیه از این عملیات نظامی ایجاد منطقه امن در شمال سوریه در حدفاصل شهرهای راس العین و تل ابیض به طول 120 کیلومتر و عمق 30 کیلومتری از مرزهای ترکیه است.

حملات یک هفته ای ترکیه، پس از توافق آتش بس میان ترکیه و آمریکا به طور موقت متوقف شد و آنکارا به شبه نظامیان کُرد سوریه 5 روز مهلت داد که تا عمق 32 کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

روسیه و ترکیه نیز در جریان مذاکرات ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای وی، در سوچی روسیه در تاریخ 30 مهر به توافق 10 ماده ای درباره سوریه دست یافتند که مهمترین بخش آن تفاهم بر سر خروج تمام واحدهای متعلق به شبه نظامیان کرد از عمق 30 کیلومتری مرز ترکیه از جمله منبج و مناطق حومه آن است.، ایرنا

بیشتر بخوانید:

دومین گشت زنی مشترک ترکیه و روسیه در مناطق مرزی با سوریه

asemaneto.ir: آسمان تو: خرید بلیط پرواز، تور های لحظه آخری مسافرتی

asiaro.ir: تور آسیایی ارزان | تور ترکیبی آسیایی | تور ترکیبی جنوب شرق آسیا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 25357

به "انفجار خودروی بمبگذاری شده بار دیگر تل ابیض در سوریه را لرزاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار خودروی بمبگذاری شده بار دیگر تل ابیض در سوریه را لرزاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید