با تماشا این جاذبه های طبیعی سوئد، عاشق این کشور خواهید شد

به گزارش مهسان بلاگ، جاذبه های طبیعی سوئد | Sweden Natural Attractions

سالیان سال است که سوئد در لیست کشورهایی قرار می گیرد که کیفیت زندگی و شادی آن ها باعث شده که جای فوق العاده ای برای زندگی شوند. جاذبه های طبیعی سوئد به خاطر منظره های نفس گیر، ترکیب کوه، منطقه ها سبز، آب و زیبایی بی وصفشان بسیار معروف هستند. گردشگران زیادی به این کشور می آیند تا طعم طبیعت، فرهنگ و تاریخ این کشور حوزه اسکاندیناوی را بچشند. ما هم در مجله خبرنگاران بخشی از جاذبه های طبیعی سوئد را آورده ایم که اگر تصمیم گرفتید به این کشور سفر کنید، آن ها را در لیست نقاطی بگذارید که می خواهید از آن بازدید کنید.

با تماشا این جاذبه های طبیعی سوئد، عاشق این کشور خواهید شد

The Stockholm Archipelago

بزرگترین مجمع الجزایر سوئد یا زنجیره ای از جزایر کوچک، در اطراف استکهلم، توسعه یافته است. این جاذبه دسترسی مسافرین به ده ها هزار جزیره زیبایی را فراهم می نماید که تنها یک درصد از آن ها ساکن دارند. سوار بر کشتی های مسافربری که در ماه های تابستان به مجمع الجزایر سفر می نمایند، شده و برای یک تجربه هیجان انگیز به جزیره گردی بپردازید. بعضی از جزایر، خانه حیات وحش بی نظیری هستند و برای طبیعت گردی یا قایقرانی نیز مناسب اند. بعضی دیگر نیز پر از مغازه های عجیب و غریب و رستوران های فانتزی همراه با خانه های سفالی قرمز و زرد اسکاندیناوی هستند.

Skåne

اسکونه که در جنوبی ترین منطقه سوئد واقع شده، شهری دارای یکی از بارورترین خاک های دنیا است. زمین های این شهر را مزرعه های زیبا، جنگل ها و دریاچه ها تزیین نموده اند و در آن از قرن 12 تا 19 قرن نزدیک به 300 قلعه و باغ وجود دارد. زمین های محصولات و گلهایی بی نظیر در افق ظاهر می شوند و سواحل آرام شما را با سکوتی بی نظیر آشنا خواهند کرد.

رستوران های این منطقه، سبزیجات تازه، میوه، گوشت غاز، قارچ، مارچوبه و … را به عنوان غذاهای محلی سرو می نمایند. پس از صرف غذا و بازدید از قلعه Sofiero، پیاده روی در راستا Skåneleden را انجام دهید یا در منطقه ها زیبای اسکونه، دوچرخه سواری کنید.

Jokkmokk

Jokkmokk یک شهر رویایی است که در لاپلاند، شمالی ترین استان سوئد واقع شده؛ جایی که شما می توانید از دویدن گوزن های شمالی و یک بازار زمستانی بازدید کنید و در خصوص گروه بومی محلی به نام سامی (Sámi) اطلاعاتی به دست آورید. بازار Jokkmokk بیش از 400 سال دارد و هر فوریه آغاز می گردد. با وجود برف های سنگینی که اینجا می بارد و دمای زیر صفر، باز هم این بازار برای زنده ماندن فرهنگ سامی برپا می گردد.

در اینجا می توانید غذاهای محلی بخورید و تفریحات فرهنگی مردم را در بازار تماشا کنید. راه دیگری برای لذت بردن از این منطقه، موزه Ájtte، است. Jokkmokk نقطه ابتدایی برای دسترسی به چهار پارک ملی در منطقه است که در میراث دنیای قرار گرفته است.

پارک ملی Kosterhavet Marine

Kosterhavet Marine اولین پارک ملی دریایی و یکی از بهترین جاذبه های طبیعی سوئد است. این پارک، 450 کیلومتر مربع مساحت دارد و در آن تنوع بالایی از موجودات دریایی قرار گرفته اند. پارک Kosterhavet بیش از 200 موجود زنده از جمله حیوانات و گیاهان دریایی را در خود جای داده که همین هم آن را به یک شگفتی تبدیل نموده است. پارک آبی Kosterhavet در جزیره Koster در بخش های غربی سوئد واقع شده است. در تابستان، بازدید نمایندگان می توانند در اینجا شنا یا اسنورکلینگ نمایند و در دیگر زمان های سال، طبیعت گردی، ماهیگیری و پرنده نگری مجذوب کننده خواهد بود.

Åre

شیب های آووره، یکی از بهترین پیست های اسکی دنیا است. این شهرستان پر از رستوران و کافی شاپ است و شما می توانید در فصل مناسب، به ورزش محبوب اسکی بپردازید. در شب های تاریک زمستان، شما می توانید اسکی در شب را تجربه کنید. اینجا یکی از بهترین نقاط برای تماشای شفق قطبی نیز محسوب می گردد.

پارک ملی Abisko

این پارک ملی در شمال لاپلاند واقع شده و یکی از بهترین نقاط برای کمپینگ و تماشای شفق قطبی و بعلاوه از بهترین جاذبه های طبیعی سوئد است. در تابستان شما می توانید در جنگل های اطراف این منطقه طبیعت گردی کنید، در کنار دریاچه Trollsjön (شفاف ترین دریاچه سوئد) پیاده روی نموده و یا به غارنوردی بپردازید. زیبایی بی وصف اینجا در زمستان را نیز نمی توان نادیده گرفت؛ اگر عاشق ورزش اسکی هستید در زمستان به این پارک ملی بیایید و خاطره ای بسیار به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید. اگر جزو گردشگران ماجراجو هستید، به بخش های یخ زده رفته، نقطه ای را پیدا کنید که یخ آن شکسته است و به تفریح ماهیگیری در یخ مشغول شوید. شب خود را در ایستگاه کوهستان Abisko بگذرانید، یک اقامتگاه کوهستانی که بیش از یک قرن است که استفاده می گردد.

Djurgården

این جاذبه، جزیره ای خارج از مرکز استکهلم است. پارک جزیره با فضاهای سبز، موزه ها و سایر امکانات تفریح پر شده است. پیاده روی طولانی در امتداد کانال Djurgårdsbrunn یا لذت بردن از بعضی از بهترین جاذبه های گردشگری استکهلم، مانند موزه Abba، موزه قوم شناسی، موزه Vasa، موزه فضای باز و … ، پیشنهاد می گردد. اگر هم نیازمند یک فیکا (اصطلاح سوئدی ها برای نوشیدن قهوه) هستید، رستوران ها و کافی شاپ های خوبی را خواهید یافت. با اینکه این جزیره کوچک است، اما فعالیت های زیادی از جمله طبیعت گردی، پیاده روی و … را برای مردم محلی و گردشگران فراهم نموده که یک روز کامل آن ها را می تواند به راحتی پر کند.

آبشار Danska

Danska، آبشار کوچ و زیبایی است که تقریبا 20 کیلومتر دورتر از Halmstad واقع شده است. زمانی که مردم محلی هوس یک تعطیلات آرامش بخش می نمایند، اغلب به این آبشار می آیند. شما می توانید به وسیله اتوبوس یا با ماشین شخصی به تماشا این مورد از جاذبه های طبیعی سوئد بیایید. در اینجا راستاهای طبیعت گردی گوناگونی وجود دارد و راستای که به خود آبشار می خورد نیز بسیار زیبا و چشمگیر است. زمانی که به اینجا می آیید، با خودتان آب و خوراکی های لازم را همراه کنید، زیرا رستوران یا کافه ای در اینجا وجود ندارد (می توانید عکس این جاذبه را در ابتدای متن مشاهده کنید).

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 107562

به "با تماشا این جاذبه های طبیعی سوئد، عاشق این کشور خواهید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تماشا این جاذبه های طبیعی سوئد، عاشق این کشور خواهید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید