بطری های نانویی مقاوم در برابر سقوط با تلاش شرکتی ایرانی تولید می شود

به گزارش مهسان بلاگ، یک شرکت ایرانی با استفاده از مستربچ های ایرانی توانست بطری های نانویی مقاوم در برابر سقوط تولید کند.

بطری های نانویی مقاوم در برابر سقوط با تلاش شرکتی ایرانی تولید می شود

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، یک شرکت تولید کننده ظروف پلیمری مواد شوینده است. ظروف پلیمری این شرکت برای افزایش مقاومت در برابر ضربه نیاز به افزودنی هایی دارد که این مواد پیش از این از کشور کره جنوبی وارد می شد. با توجه به هزینه بالا، پاکان پلاستکار، تصمیم به استفاده از فناوری داخلی گرفت و از این رو از مستربچ های شرکت آریا پلیمر پیشگام استفاده می کند.

استفاده از نانو افزودنی ها یکی از مؤثرترین روش ها به منظور بهبود خواص نهایی پلاستیک است. یکی از بزرگترین معضلات در تولید محصولات پلیمری به خصوص در پلیمر های PP و UPVC، بحث شکنندگی قطعات نهایی مانند لوله، اتصالات، پروفیل و پنل ها مخصوصاً در دما های پایین است. به این منظور تولیدکنندگان مجبور به استفاده از بهبود دهنده های ضربه آکریلیکی و CPE در صنعت UPVC و استفاده از ترموپلاستیک الاستومر ها در صنعت PP هستند که اغلب وارداتی بوده و در کنار بهبود خواص ضربه دیگر خواص قطعه را تحت تأثیر خود قرار می دهد.

محصول نانوافزودنی این شرکت به صورت پودری به منظور بهبود مقاومت ضربه لوله ها، اتصالات و پروفیل های درب و پنجره UPVC و در شکل مستربچ، در بهبود مقاومت ضربه پلی اتیلن و پروپیلن به کار می روند. مستربچ نانو پایه پلی اولفین برای افزایش مقاومت در برابر خراش پذیری سطح از محصولات این خانواده است.

براساس اطلاعات منتشر شده استفاده از این مستربچ ها موجب افزایش مقاومت به ضربه بطری پر از آب از ارتفاع یک و نیم متری شده و در عین حال شفافیت بطری نیز حفظ می شود. این مستربچ در ظروف پلیمری تزریقی از جنس PP و PE کاربرد دارد.

این مستربچ بهبود دهنده ظروف بسته بندی در دوازدهمین جشنواره فناوری نانو در لیست محصولات پیروز غرفه تبادل فناوری قرار گرفته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 21602

به "بطری های نانویی مقاوم در برابر سقوط با تلاش شرکتی ایرانی تولید می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بطری های نانویی مقاوم در برابر سقوط با تلاش شرکتی ایرانی تولید می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید