تکذیب ارتباط 5G و شیوع ویروس کرونا

به گزارش مهسان بلاگ، حملات گروهی به دکل های مخابراتی با شایعه پخش ویروس کرونا توسط آنها باعث شده تا دولت انگلیس به صورت رسمی فرضیه ارتباط شبکه 5G با گسترش نوع جدید ویروس کرونای را مسئله ای جعلی، خطرناک و کاملاً اشتباه بداند.

تکذیب ارتباط 5G و شیوع ویروس کرونا

به گزارش خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری رویترز، مایکل گوو معاون نخست وزیر انگلیس در پاسخ به پرسشی درخصوص فرضیه انتقال ویروس کرونا به وسیله دکل های شبکه 5G گفت: این تنها یک خبر مزخرف خطرناک است.

درحالی که این روزها، دانشمندان و پزشکان سعی در کشف بیشتر واقعیت های مربوط به ویروس کرونای جدید دارند، شایعات بسیار مخربی نیز درخصوص انتقال پذیری این ویروس در دنیا پخش شده است. پس از اخباری درخصوص انتقال ویروس کرونا به وسیله هوا، سطوح و ...، حالا نوبت به انتشار آن به وسیله آنتن های شبکه های 5G رسیده است! خبری که انگلیسی ها زودتر از سایرین مجبور به تکذیب آن شدند، چراکه بعضی با آسیب رساندن به دکل های مخابراتی دردسرهای بسیاری را ایجاد نموده اند!

دکل های مخابراتی این روزها و درحالی که بسیاری از مردم در خانه تحت قرنطینه قرار دارند از اهمیت بسزایی برخوردار هستند، اما به دلیل شایع شدن چنین فرضیه ای، عده ای با حمله به دکل ها در بیرمنگام و مرسی ساید، اقدام به تخریب و آسیب زدن به آنها نموده اند. در روزهای دورکاری، انگلستان با یکی از ابتدایی ترین و بی موردترین فرضیات درخصوص انتقال ویروس کرونای جدید روبرو است.

آشنایی با نسل پنجم شبکه بی سیم (5G)

حمله به برجی در بیرمنگام که متعلق به BT، عظیم ترین شرکت مخابراتی انگلستان است، باعث به وجود آمدن آتش سوزی و وارد آمدن خسارت های قابل توجهی به ساختمان و زیرساخت های مخابراتی آن شد. BT در این خصوص اعلام نموده است که آنها تنها سرویس های 2G، 3G و 4G را به هزاران نفر از کاربران شان ارائه می نمایند و این شرکت توانایی خدمات رسانی در بخش 5G را ندارند.

استیون پووییس، رئیس پزشکی ملی انگلستان (NHS) در این زمینه گفت که فرضیه انتقال ویروس کرونای جدید به وسیله آنتن های 5G خبری جعلی و بدون پشتوانه علمی است که باعث آسیب رساندن به فرایند کنترل شیوع بیماری COVID-19 می گردد. او گفت: داستان منتشر شده درباره نسل جدید ارتباطات، بدترین نوع اخبار جعلی است. باید بدانیم که شبکه های تلفن همراه برای همه ما بسیار مهم هستند. بعضی به این زیرساخت های مهم حمله نموده و به آنها آسیب رسانده اند که این موضوع غیرقابل تحمل است.

کلیه شرکت های مخابراتی و اپراتورهای تلفن همراه فرضیه خطرناک بودن 5G را به کلی رد نموده اند.

پیش تر دولت انگلستان با تصویب بودجه ای بالغ بر نیم میلیون پوند تلاشی را برای کنترل شرایط اطلاع رسانی در این کشور شروع کرد. هدف از این طرح، جلوگیری از انتشار اخبار کذب و جعلی درخصوص بیماری COVID-19 و ویروس کرونای جدید بوده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 43166

به "تکذیب ارتباط 5G و شیوع ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکذیب ارتباط 5G و شیوع ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید